Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Retro
  • Tuning
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 12.01.2014

BMW – osvježenje za jednu „sedmicu“

Onima koji nas iz dana u dan čitaju i prate ne treba puno objašnjavati što je tvrtka Vilner u smislu restauracija i modernizacije određenih automobila, jer je na ovim stranicama kroz Jaguar XJ220 i Chevrolet Corvette C3 već dovoljno detaljno opisana. No što se događa kada dotična tvrtka „pod nož“ uzme jedan od najelegantnijih automobila svih vremena? Zavirite…


Voljeli je ili ne, BMW-ova „sedmica“ u generaciji koja je na tržištu bila prisutna od 1994. do 2001. godine, jedan je od po mnogima najljepših i najelegantnijih automobila visoke klase. Naravno, tome je pripomogla i filmska uloga u jednoj od epizoda o najslavnijem tajnom agentu na svijetu, no James Bond i njegova „sedmica“ na daljinsko upravljanje iz filma „Tomorrow Never Dies“ bili su samo točka na „i“ za već ionako hvaljen i cijenjen automobil.


Iako je u pravilu Mercedes-Benz ona tvrtka koja nekako uvijek u sklopu svoje S-Klase otvara nova poglavlja u smislu opreme i tehnologije kojima se ostatak svijeta automobila tek kasnije počinje koristiti, BMW je sa svojom E38 generacijom serije 7 i u tom smislu ostavio traga. Za početak je E38 prvi automobil ikad koji je ponudio integrirani navigacijski sustav, a istovremeno je u sklopu tog automobila Xenon-tehnologija osvjetljenja po prvi puta našla svoju primjenu. No sve je to samo statistika, dok je savršeno elegantan i predivan dizajn ovog automobila i dalje aktualan.


BMW E38 serije 7 nipošto nije rijedak automobil, jer ih je kroz ukupno nešto više od sedam godina proizvodnje sastavljeno i prodano oko 340,000 komada, no u današnje vrijeme mnogi žale za prestankom proizvodnje ovog automobila, jer je u smislu jedne luksuzne limuzine na tržište donio nešto neponovljivo, a to je vozački gušt.
Sami testovi po izlasku modela pokazali su BMW-ov sportski karakter i odlična vozna svojstva, a time se niti jedan model unutar te klase nije mogao pohvaliti i samim time je E38 postao jedan od najomiljenijih BMW-ovih modela ikad.

Vlasnici i dan-danas ovaj automobil obožavaju, pa stoga nimalo ne čudi kako se jedan od njih odlučio obnoviti i doraditi interijer na svom primjerku, a još manje čudi da je posao oko toga dobila tvrtka Vilner iz Bugarske.


Iako je i izvana napravljen pokoji estetski zahvat, osnovna je ideja bila od ove poprilično očuvane „sedmice“ s 5-litarskim motorom pod poklopcem napraviti obnovljenu verziju interijera koji je tijekom godina najviše propatio služeći vlasniku. To je izvedeno u tri faze koje su zajedno trajale preko pet stotina sati, a rezultatno stanje je ništa manje od fascinantnog.
Svi paneli i komponente interijera rastavljeni su do detalja, temeljito očišćeni i zatim ručno presvlačeni do najsitnijih detalja.
Krov od brušene sive kože i obloge vrata kod kojih je korišteno nekoliko različitih materijala koji savršeno odgovaraju jedan uz drugi, samo su jedan dio priče oko interijera ove „sedmice“ – i to jedan mali dio, jer najzanimljivije tek slijedi.


Armatura u potpunosti izrađena od matirane kože najvišeg stupnja kakvoće, te šavovi koji se savršeno poklapaju s ostatkom sivog interijera, zatim sjedala koja su pojačanih bočnica, te prošivena s unikatnim oblicima nalik prednjem kraju svakog BMW-a, te centralna konzola i volan koji također zrače luksuzom i ideologijom savršenstva, jednostavno zaokružuju ovaj automobil u savršeno mjesto za dnevni boravak – bilo u pokretu ili na parkingu.
Ukratko, nagledao sam se svakakvih uradaka i pokušaja restauracije i redizajna određenih komponenata na automobilima, no ako sam ikada vidio elegantniji i ljepši interijer jednog automobila, moram priznati da ga se u ovom času ne mogu sjetiti.


U svakom slučaju, tvrtka Vilner je i opet pokazala kako treba pristupiti poslu i kako uz veliku količinu ljubavi prema automobilima može nastati nešto jednostavno predivno.
I da, naravno da se sve skupa ne bi moglo odraditi bez kvalitetnih materijala, no ipak mislim kako su ljudska ruka i mašta najfascinantniji dijelovi koji su u sklopu ovog interijera itekako vidljivi.


TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: AutoWp.ru, EveryJamesBondMovie.com i Vilner.eu

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Matija Kovačić

SAVJETI: Kako ispravno mijenjati brzine – smijemo li, ili ne smijemo preskakati stupnjeve na mjenjaču?

Piše: Vanja Mirosavljević

Zbog ovih ljudi danas imamo treće stop svjetlo na automobilu!

Piše: Mislav Trusić

Neke od opasnosti koje nas čekaju s novom tehnologijom!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 7. dio

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 8. dio

Piše: Niko Poznat

Istraživanje: Je li kupovina starijeg automobila rizičnija zbog mogućeg vraćanja kilometraže i oštećenja?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 6. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 5. dio

Piše: Niko Poznat

Otkrivamo: Zašto Hrvati voze najstarije automobile u Europi?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 4. dio


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana