BMW – još malo kritika za model i3
Prije nekoliko dana sam se zgrozio činjenicom da ljudi i dalje nemilo kupuju gluposti samo zato što na njima piše nešto poznato i popularno. No očito nisam jedini koji razmišlja na takav način, jer upravo je iz Tesle stiglo nekoliko zanimljivih citata.
Prošlo je samo nekoliko dana otkad je objava od strane BMW-a koja podrazumijeva već unaprijed rasprodanu prvu proizvodnu liniju električnog automobila nalik Ewoxu iz „Star Warsa“, te preko 100,000 rezervacija za test vožnje samo na području Velike Britanije.
Moram priznati da mi je time BMW-ov vječni slogan „The Ultimate Driving Machine“ itekako pao u očima, jer BMW i3 bit će sve samo ne stroj koji za osnovnu ideju ima uživanje u vožnji.
Dapače, već od prvih najava, za koje sam mislio da su plod nečije poprilično neuspjele ideje humora, ideologija BMW-a usmjerena prema proizvodnji ovako ružnog malog automobila nikako mi se nije dopala.
U pravilu bi sve to bilo super da sam jedini na svijetu kojem se ovaj ružnjikavi električni automobilčić ne dopada, no kako u ovom času stvari stoje, definitivno nisam, jer sam u međuvremenu čak saznao i za peticiju koja za cilj ima ukidanje ovog modela.
Ista je organizirana od strane nekolicine BMW-entuzijasta i pomalo nalik na onu u sklopu koje se za gospodina dizajnera po imenu Chris Bangle pod hitno tražilo otkazivanje ugovora o radu, no u tom je konkretnom slučaju striček Chris od nekih serija BMW-a radio ruglo. U ovom je pak slučaju riječ o nečem profitabilnom i „ekološki svjesnom“, pa uz sav taj interes s druge strane čisto sumnjam da bi dotična peticija mogla proći.
Dotičnu peticiju stoga i ne shvaćam previše ozbiljno, jer demokracija uvijek gubi pred debljanjem bankovnih računa, a i BMW se očito čvrsto odlučio postati apsolutno ekološki svjestan i na taj način možda proširiti dijapazon kupaca na određene vrste šumskih životinjica i zbog konvencionalnih motora teško ugroženih vrsta. No takav se način poslovanja zapravo savršeno poklapa s onime što BMW već godinama radi, a koji podrazumijeva konstantno prodavanje statusnih simbola u obliku automobila. Krivo ili ne, tako je i točka.
Realno gledano, na tržištu električnih automobila već je stvorena opaka konkurencija između proizvođača. Neki prodaju „jeftinije“ alternative gradskim automobilima pogonjenim konvencionalnim motorima, dok drugi pokušavaju iz struje izvesti svojevrstan luksuz i pomalo hipsterski, tj. pomodan i „alternativan“ pristup svijetu automobila koji prije svega podrazumijeva luksuz, tehnologiju i ekologiju.
Upravo se u tome svemu BMW našao na nišanu određenih proizvođača poput polu-propalog Fiskera i Tesle, tako da je od prije neki dan krenuo otvoreni rat riječima, a za pretpostaviti je da će se uskoro ta priča nastaviti i izvan verbalnih okvira.
Naime, sve je krenulo iz redova tvrtke Tesla, tj. od strane glavnog dizajnera u toj tvrtki po imenu Franz von Holzhausen (na čiju sam kombinaciju imena i prezimena umro od smijeha, jer u prijevodu otprilike znači Franjo od drvene kuće).
Dotični gospodin Franjo je na jednoj nedavnoj konferenciji za novinare izjavio kako „Mit ultimativnog stroja posvećenog vožnji više nema nikakvo realno značenje, s obzirom na modele koji sve manje i manje imaju ikakvu poveznicu s tim sloganom“.
Naravno, time je gospodin Franjo itekako aludirao na tzv. „i“ diviziju koja je nedavno nikla od strane BMW-a, jer u krajnjoj liniji zna se da je BMW u stanju skupo prodati šaku blata ukoliko je na njoj negdje smješten plavo-bijeli propeler, dok se Tesla itekako trudi svoje električne automobile plasirati na tržište u nekom većem obimu prodaje. Dakle već se iz aviona vidi kako je u pozadini takve objave jednostavno riječ o svojevrsnoj bojazni i pokušaju verbalne sabotaže BMW-a.
No ima još…
Dotični gospodin od drvene kuće uvodu u omalovažavanje BMW-a dodao je i kako „Model i3 interijerom izgleda odlično i jako dobro zamišljeno, no za razliku od interijera izvana izgleda poput komada namještaja kakav bi dizajnirala IKEA – čudno i nekonvencionalno.
Nadalje, mislim kako je takav pristup dizajnu apsolutno nepotreban, s obzirom na to da je već sam električni motor u današnje vrijeme dovoljno posebna stvar, te u kompletu nije potrebno gurati i toliko „funky“ dizajnerski izričaj“.
Iskreno, rijetko se kad složim u potpunosti s nekom izjavom, no iako sam svjestan da je ova gospodina Franje od drveta itekako s predumišljajem, svejedno se s njome slažem od slova do slova.
Razlog je jednostavan: BMW poput ovog, bilo u formatu električnog prometala ili ne, nipošto ne bi smio izgledati poput disharmoničnog automobila nalik napuhanom Golfu s prednjim krajem čupavog stvorenja nalim medvjediću iz izmišljene priče jednog znanstveno-fantastičnog filma.
I ne samo to, već takav jedan automobil nipošto ne bi smio koštati poprilično veliku svotu novaca samo zato što je BMW potpisnik modela.
No takav pristup očito i dalje „prolazi“, a to pak više nije za zamjeriti BMW-u, već ovoj današnjoj Internet-generaciji koja je očito više sklona „prestižu“ nego stvarnim atributima.
Kako god stvari u ovom času izgledale, BMW itekako dobro zna koliko su ljudi prizemni i neuki, pa stoga vjerujem kako se oko modela i3 neće promijeniti baš ništa – ma koliko se određeni ljudi bunili protiv dotičnog.
Zato mislim da je najbolje cijelu priču oko ovog ružnjikavog automobila jednostavno najbolje ignorirati i prepustiti ovisnicima o statusnim simbolima da za volanom i3 izgledaju glupo.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: AutoEvolution.com, NetCarShow.com, AutoBlog.com i Google Images