Audi – Uskoro stižu još dvije verzije modela A3
Zadnjih godina Audi je iz već ionako svjetski poznatog i priznatog proizvođača automobila prerastao u jednu od onih marki automobila čije sportski-orijentirane modele jedva čekamo, pa eto…uz ekološki svjestan A3 E-Tron stigla je najava i za novi RS3.
Dakle, ekipa iz Audija očito nikad ne spava, jer već godinama neumorno rade redizajne i nove modele, definiraju neke nove stilove i istovremeno ne samo da prate, već uvelike i nameću trendove po pitanju ekologije vezane uz svijet automobila. No u ovom času to nam i nije toliko bitno, jer se ionako događa htjeli mi to ili ne.
Bilo kako bilo, Audi svojim modelima iz generacije u generaciju sve više fascinira, pa je takav slučaj upravo dobio još jednu novu dimenziju u prije svega ekološkom smislu, konačnim potvrdama vezanim uz izbacivanje hibridno-pogonjenog automobila upakiranog u karoseriju nove generacije Audija A3, te pogonskim strojem i općenito u smislu tehnologije gledano baziranog na E-Tron konceptu predstavljenom još prošle godine na kineskom salonu automobila u Shanghaiju, što je sve zajedno planirano za 2014. godinu, kada bi E-Tron konačno trebao vidjeti svjetlost dana.
Detalji oko motorizacije skrivaju se i dalje od očiju javnosti kao zmija noge, no ako ćemo suditi prema konceptu starom preko godinu dana, motor bi trebao biti baziran na 1,4-litarskom TFSi motoru sa dodanim električnim agregatom. U konceptu je najavljeno kako će kombinacija struje i benzina pod haubom rezultirati sa 234 konjske snage, no nekako sumnjamo da će u konačnici E-Tron biti baš toliko jak, jer bi u slučaju da tako ostane isti definitivno bio preskup, obzirom na činjenicu kako upravo Audi ima jedan od najlošijih omjera u smislu konjska snaga/euro. No pričekat ćemo vidjeti kako će se u bliskoj nam budućnosti razvijati priča, jer naše polje interesa ionako bježi prema drugoj najavljenoj veziji Audija A3 – onog s oznakom RS, također namijenjenog izlasku na tržište u 2014. godini.
Dakle, kao što je slučaj sa E-Tron verzijom modela A3, tako također nemamo ni neke precizne detalje oko motora koji će pogoniti RS3. Dapače, nemamo nikakve informacije izuzev one kako će novi RS3 biti baziran na aktualnom modelu A3 (najvjerojatnije ne zadržavajući formu modela Sportback) i biti pogonjen na sva četiri kotača.
Motor ostaje nepoznanica u ovom času i čak se ne isplati špekulirati oko toga što bi se eventualno moglo naći pod haubom, jer iako je novi Audi S3 pogonjen 2-litrenim TFSi motorom i iz njega izvlači 296 konjskih snaga, nekako nam se ne čini da bi isti motor mogao ostati pod poklopcem motora RS-modela, jer Audi ipak ima jednu simpatičnu sklonost svojevrsnom pretjerivanju u smislu svojih RS-uradaka, pa se nadamo kako ni ovog puta nećemo ostati razočarani.
Isto tako sumnjamo da će se Audi odlučiti za redizajn motora koji pogoni aktualni model RS3, jer je već jednom rečeno kako je turpijanje i dorađivanje tog 5-cilindričnog motora sa svojih 335 konjskih snaga neisplativo za taj motor u smislu trajnosti i izdržljivosti.
Dakle i opet nam ostaje upitnik.
No ono što nas itekako veseli je već sama najava kako svijetu neće nedostajati RS-modela iz Audija na koje smo toliko navikli. Još se samo treba malo strpiti do konačnog izlaska na tržište.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Audi.com, MotorTrend.com i Google Images