Audi R8 Plus – Facelift ili kompletno nova zvjer?
Najnovija verzija Audijevog (uspjelog) pokušaja da svijetu pruži malo adrenalinske terapije u vožnji, predstavljen je nakon dugo odgađanja na salonu automobila u Moskvi.
Nakon više od šest godina oduševljavanja tržišta svojim postojanjem prvenstveno u V8, pa zatim i u V10 verziji (iako i dalje mislimo da su kotači na V10 modelu jednostavno odvratni), U Audiju su se složili kako je potreban facelift za najekskluzivniji automobil u svojoj ponudi. Tako je nastao Audi R8 Plus – redizajniran u puno više detalja nego što se na prvi pogled može primjetiti, te predstavljen na isto tako redizajniranom auto salonu – onom u Moskvi.
"Novi" R8 Plus u pravilu ima isti efekt na posjetitelje salona kao što je i prva predstavljena verzija prije više od šest godina imala – oči širom otvorene i razjapljena usta s jezikom do poda. Razumljivo, kad se uzme u obzir da R8 čak i kad stoji na izložbenom prostoru auto salona izgleda kao da će nekoga pojesti. Dakle, treba li uopće trošiti slova na navod kako je R8 Plus dobio jako puno pozornosti u Moskvi? Da, i mi mislimo da ne.
R8 Plus u pravilu je zamišljen kao hommage Audijevim najnovijim uspjesima u utrkama (posebice na ovogodišnjoj utrci 24 sata LeMansa), a kao i do sada, radi se o 5,2-litrenom V10 motoru koji u ovoj verziji razvija nešto više od 550 konjskih snaga. Također, izlaskom R8 V10 Plus modela dosadašnja (ionako limitirana) verzija R8 pod nazivom GT više nije aktualna ni u formi s krovom ni bez njega, no za sada će R8 V10 Plus ostati samo u verziji s krovom, dok se propuh-verzija očekuje sredinom slijedeće godine.
Osim motora, sa novim magnetiziranim amortizerima i za ovu verziju modela specijalno dorađenim oprugama, dodatno je dorađen i ovjes, a poradilo se i na kočnicama, koje su malčice narasle i na R8 V10 Plus dolaze napravljene od karbona i keramike u kombinaciji.
Od ostalih dorada na najbrutalnijem Audiju spomenimo splittere, kućišta retrovizora, šire usisnike na boku – naravno sve od karbona, baš kako i priliči trendu zadnjih godina, gdje je metal postao lagano "demode", a i sasvim nova paleta boja u kojoj je moguće naručiti R8 Plus, te novi (i puno ljepši) ultra-lagani 19-inčni kotači zajedno sa povećanim stražnjim difuzorom samo upotpunjuju dojam i zaokružuju cjelinu.
Doduše, kako to u zadnje vrijeme također postaje trend, ni R8 Plus nije "prošao" bez krajnje nepotrebnog dodatka, a radi se o LED-osvjetljenju motornog prostora. Čemu to nam doista nije jasno, obzirom da je pretpostavka da u Audijevom servisu recesija nije izbacila lampe namijenjene auto-mehaničarima iz upotrebe. No neka im i taj detalj, jer godine zaljubljenosti u R8 u bilo kojem obliku ovom su verzijom skoro prešle u opsesiju.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: CarBuzz.com i "Auto Reporter"