Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 23.11.2012

Audi – odlazak aktualnog modela R8 obilježen preradom

Uskoro svijet očekuje prava poslastica u obliku nove generacije Audijevog modela R8 čemu se itekako veselimo, jer je i ovaj aktualni jedan od najfascinantnijih automobila koje smo ikad vidjeli. No upravo na zalasku modela na koji smo toliko navikli sliniti, eto nam ekipe iz MTM-a sa svojom verzijom…


Tridesetak godina tradicije preslagivanja i pimplanja po Audijevim modelima pod imenom Motoren Technik Mayer (odnosno skraćeno MTM) dovoljno je kako bi ovu tvrtku i sve što radi shvaćali krajnje ozbiljno, pa stoga ni ne čudi kako smo baš sretni i veseli što je zalazak jednog od najljepših automobila svih vremena upravo ova tvrtka odlučila obilježiti svojom varijacijom na temu Audijevog sportskog automobila.
U pravilu se radi o verziji modela R8 s V10 motorom od 5,2 litre zapremine i u obje karoserijske izvedbe (dakle i Coupe i Spyder) na kojem je napravljena serija prerada i dorada po pitanju apsolutno svega što se moglo unaprijediti na bilo koji način.
No počnimo s motorom.


Dakle, spomenuti 5,2-litarski V10 motor koji se uz Audi R8 po familijarnoj liniji ugrađuje i u Lamborghini Gallardo u originalu broji 525 konjskih snaga, no MTM je prije svega remapiranjem ECU-a, novom usisnom i ispušnom granom, te kompletno novim ispušnim sistemom izrađenim od nehrđajučeg čelika iz tvorničkog motora uspio izvući ravno 606 konja, dok je okretni moment sa originalnih 530 Nm uspio narasti na 560Nm, što je (složit ćete se s nama) i više nego dovoljno za svakodnevno navozavanje od točke A do točke Z (sa svim ostalim točkama između njih).
Porastom snage i okretnog momenta prije svega se smanjilo vrijeme koje je potrebno kako bi R8 ubrzao od nule do stotice i to u prosijeku za oko pola sekunde, što u prijevodu znači da Coupe verzija MTM-ovog R8 ubrzava za oko 3,5 sekundi, dok Spyder verzija obzirom na dodatnu težinu do stotke ubrzava za 3,7 sekundi, a maksimalna brzina sa 314 kilometara na sat u originalu raste na skoro 330 km/h, što je također sasvim dovoljan odmak od originala, obzirom da je cilj samih prerada ionako bio finesama dovesti R8 u stanje vozačkog savršenstva, umjesto pristupa kojim bi forma u obliku ogromnih brojki bila zadovoljena, dok bi funkcija postala vrlo upitna.


No uz prerade na motoru i višak snage i brzine poradilo se i na kočnicama, te naravno i na komponentama ovjesa, pa je MTM-ova verzija R8-ice po pitanju kočionog sistema itekako unaprijeđena i sa karbon-keramičkim diskovima i osmeroklipnim kliještima isto toliko dobro koči koliko i ubrzava, a obzirom na prerade po pitanju ovjesa koje prije svega podrazumijevaju posebno modificirane KW Clubsport amortizere i oko 60 mm niže opruge za ovaj automobil, te kombinaciju 19 i 20-inčnih ultra-lakih "Nardo" felgi sa Michelin Pilot+ gumama namontiranim na njih itekako primjetno poboljšavaju vozna svojstva.


Poradilo se i na olakšavanju samog automobila kroz razne komponente koje su se iz istog izgubile negdje u garaži, pa je kao rezultatno stanje kure mršavljenja MTM-ov R8 otprilike za nekih 60-ak kilograma lakši od onog u tvorničkoj izvedbi, što dodatno ide u prilog gore navedenoj brzini i ubrzanjima te itekako poboljšava vozne karakteristike.

Optika koja je posebno dizajnirana i napravljena u MTM-u sastoji se od kompletno novog prednjeg "lip" spojlera, novih pragova i stražnjeg spojlera koji je poprilično nalik onom kakav je moguće u obliku opcije naručiti iz tvornice za trkaću LMS verziju Audija R8 i naravno u kompletu izrađen od karbona – baš kao i ostatak optičkih dodataka na ovom automobilu.

Uglavnom, MTM je još jednom zorno prikazao svoje obraćanje pažnje prema detaljima od kojih se svaki njihov uradak u svijetu tuninga itekako ističe, a time je i odao počast jednom od najljepših i najboljih, a samim time i općenito najpoželjnijih automobila današnjice.


TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Mtm-Online.de

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Renault predstavlja robusni koncept Renault 4 Savane 4×4 s pogonom na sve kotače

Piše: Niko Poznat

Renault Mégane: Trideset godina inovacija i uspjeha u kompaktnoj klasi

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana