Audi – koliko je konja zapravo dovoljno?
Iako znam da pitanje iz naslova zvuči kao poprilično retoričko, ekipa iz MTM-a se ipak potrudila barem pokušati odgovoriti.
Mislim da nema pretjerano puno smisla početi opisivati službeno najbrži karavan na svijetu i govoriti o svemu onome što Audi RS6 u obliku potonjeg sa sobom donosi. Isto tako mislim da nema smisla nabrajati službene podatke oko tvorničke izvedbe ovog automobila, kada svi koji štuju ovu marku o tom modelu i ovoj ultimativnoj verziji istog sve ionako jako dobro znaju.
Zapravo je sasvim dovoljno reći da u današnjem svijetu automobila ne postoji ni približno divljački i brutalan automobil u karavanskoj izvedbi koji bi ni nadaleko mogao parirati Audijevom fenomenalnom RS6, a ako pak nije, kao dodatak tome spomenuo bih i činjenicu u sklopu koje je upravo taj model proglašen „prebrzim“ od strane udruga koje se na području Velike Britanije bave sigurnošću na cestama. Dovoljno? I ja mislim da jest.
Sa svojih 560 konjskih snaga i jednostavno nenormalnom količinom senzacija koje ovaj Audi već u svom tvorničkom izdanju donosi, normalnom je čovjeku jednostavno kretenski pomicati granice onog što u smislu „divljanja“ po cestama aktualna legislatura ionako brani svim silama, no neki ipak ne misle tako.
Pod „neki“, naravno podrazumijevam ekipu iz tvrtke Motoren Technik Meyer (odnosno MTM u svom skraćenom obliku), koja je odlučila već poprilično bolesnih 560 konjskih snaga u sklopu jednog obiteljskog karavana podiči na apsolutno nenormalnih 722 konja.
Time je u smislu brojki priča o maksimalnom okretnom momentu stala na vrijednosti od 882 Nm, a samim time je vrijeme ubrzanja ovog preko dvije tone teškog karavana smanjeno na oko 3,3 sekunde za one koji se mogu snaći i iskoristiti 8-brzinski Tiptronic mjenjač tom brzinom.
Naravno, kako to obično biva, tvrtka MTM je i u smislu ovog uratka zanemarila sve moguće i nemoguće regule i pravila po pitanju brzine, pa tako ovaj RS6 ubrzava sve do isto toliko bolesnih i vrtoglavih 360 kilometara na sat.
Izvana i iznutra ovako preinačen Audi RS6 ne odaje dojam da se radi o išta posebnijoj varijaciji na temu ovog modela u toj najjačoj verziji, no za one koji bi se mogli malo bolje zagledati u sam automobil, ogromne kočnice i 20-inčni „BiMoto“ kotači mogli bi makar donekle ispričati ponešto drugačiju priču od one tvorničke. No izgled u smislu ovog uratka tvrtke MTM zapravo i nije toliko bitan, koliko sama luda ideja od već ionako nenormalnog automobila napraviti nešto apsolutno nenormalno u pogledu brzine i ubrzanja kojima se ovaj RS6 može pohvaliti.
Naravno, kako to obično biva, tvrtka MTM se ne želi baš previše hvaliti svom silom inovacija zbog kojih ovaj poprilično izopačen Audi RS6 raspolaže s toliko uvjerljivim i istovremeno bolesnim brojkama, no ono što se zna jest činjenica da su se dečki iza zatvorenih vrata itekako igrali s optimizacijom centralne jedinice 4-litarskog V8 BiTurbo-motora, te sistemima usisa i ispuha. Ostatak priče se u ovom času drži pod veom tajni, no u međuvremenu sam „iskopao“ informaciju kako cijela priča od preko nekoliko konja viška vrijedi 13,572 Eura.
Nekome će ta cijena izgledati visokom, no kada se stvari stave u pravu perspektivu, mislim da se za taj novac danas ne može kupiti jedan automobil od 160+ konjskih snaga, tako da trpanje te snage u smislu dodavanja onimveć postojećim konjima pod „haubom“ nekako ipak ima smisla – tim više što bi s takvim automobilom tijekom vožnje čak i punicu mogli natjerati da prestane pričati.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: MTM-Online.de