Alpina – Stiže novi B3 BiTurbo
Svi kojima se dopala nova BMW-ova "trojka" i jedva čekaju "četvorku" u svom punom sjaju, priznali to sebi ili ne, zapravo čekaju nasljednika modela M3. No u međuvremenu stiže još jedan razlog za veselje – novi pripadnik najslavnije tvrtke koja se bavi preradama BMW-ovih automobila pod imenom Alpina.
Dakle, tvrdnjom kako je M3 nadaleko najomiljeniji model BMW-a svih vremena i ne bi baš bio pre daleko od istine, obzirom prodajni rezultati uvelike idu u prilog takvoj tvrdnji. M3 je u današnje vrijeme više ikona nego bilo što drugo, pa stoga ni ne čudi kako svaki fan ovog bavarskog proizvođača automobila sanja barem jednom u životu u svom vlasništvu imati jedan od modela ovog vječnog sportskog automobila za mase.
S druge strane ima nas koji M3 itekako doživljavamo kao poseban automobil, no istovremeno na njega gledamo i kao na modni detalj, obzirom na činjenicu kako je isti u našim krajevima najpopularniji među pripadnicima "zlatne mladeži" u obliku automobila koji svoju ulogu najbolje ispunjava na nekom parkingu ispred nekog pomodnog okupljališta mladih.
Da, to je možda krivi kut gledanja, no nažalost realnost mu ipak ide na ruku i automatski nas koji automobile ne gledamo kao trenutno izlječenje kompleksa manje vrijednosti ili mikropenije na neki način tjera na daljnje traženje nečeg posebnog, pa u toj maniri itekako imamo sreće da i dalje postoji po mnogima tvornica snova pod imenom Alpina.
Svaki BMW-fanatik itekako dobro zna da se spomenom tvrtke Alpina ne radi o "još jednom tuneru" kakvih danas ima na svakom uglu, već o tvrtki koja već skoro pedeset godina svojim uratcima žari i pali u svijetu auto-industrije, te nudi ono najposebnije što fanovi BMW-a mogu imati pred svojim vratima ili u garaži. Alpina je u današnje vrijeme isto toliko ikonografski nastrojena kao što je i spomenuti M3 takvim atributom moguće opisati u svojoj domeni, prije svega obzirom na dugu i bogatu povijest tvrtke i modele koji su je obilježili na cesti i na stazi.
Dapače, činjenica kako je bilo koji model ove slavne tvrtke moguće bez ikakvog problema dovesti u BMW-ov servis i obaviti što treba bez gubitka garancije ili neke slične komplikacije, dovoljno govori o tome koliko i sam BMW cijeni uratke koji iz Buchloea dolaze, a time Alpina itekako dodatno dobiva na težini u usporedbi sa "ostatkom" tvrtki koje se bave tuningom BMW-ovih modela.
No povijest je jedno, sadašnjost nešto sasvim drugo, a budućnost je prema najavama pred vratima, obzirom već slijedeći tjedan kada salon automobila u Genevi otvori svoja vrata, svijet automobila postaje bogatiji za još jedan poseban automobil – Alpina B3 BiTurbo.
Iako najave za sada ne govore puno, ono što se iz prvih fotografija dade zaključiti jest činjenica da se radi o BMW-u serije 3, a ono što se pak iz naziva dade zaključiti jest činjenica kako Alpina svojim vječnim B3 modelom itekako nastavlja tradiciju snage i ekskluzivnosti.
Konkretan model koji bi kroz manje od tjedan dana trebao biti predstavljen svijetu zapravo je baziran na aktualnom (F30) modelu 335i, no za razliku od tvorničke izvedenice 3-litarskog motora kakvu već otprije poznajemo, u ovoj Alpininoj varijaciji na temu "trojke" B3 stiže sa ukupno 404 konjskih snaga pod haubom, uz skoro 600 Nm maksimalnog okretnog momenta, što je pak sasvim dovoljno da bi od nule do stotke B3 BiTurbo ubrzavao za nekih 4,2 sekunde i nastavio ubrzavati sve do vrlo solidnih 305 kilometara na sat. Reklo bi se sasvim dovoljno, obzirom se u ovom času B3 BiTurbo kao model odnosi na limuzinsku i karavansku izvedbu "trojke".
Uglavnom, iako je prema jako malom broju fotografija Alpina B3 BiTurbo zapravo poprilično šturo najavljen model, svejedno mi je drago da legendarna tvrtka i dalje živi, a kako se čini u ovom času, proslava pedeset godišnjice uspjeha i apsolutne predanosti neće izostati.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net,, CarBuzz.com i Google Images