ABT – Pet najboljih igračaka s potpisom slavnog prezimena
Gledano unatrag, nekako nam se čini da praktički nema modela kojeg Christian Abt i njegova tuning-firma nisu mogli učiniti još puno atraktivnijim nego je to u tvornicama Volkswagen i Audi inicijalno zamišljeno. Pa eto par naših omiljenih ABT-prerada.
Kad se sjetimo marki poput Volkswagen i Audi i pomislimo na tuning-program izvan tvornica koje njihove modele proizvode, prvo nam na pamet pada ABT, a onda tek svi ostali. Razlog je jednostavan, a ukratko se svodi na činjenicu kako se ponekad čini da je praktički svaki drugi Audi ili Volkswagen kad-tad pao pod nož Christianu Abtu i njegovoj veseloj ekipi plastičnih kirurga i ludih inžinjera, koji su po završetku posla poslovično iz hala na ulice puštali automobile sa ljepšim tijelima i atributima, te sa više konjskih snaga nego se to u startu činilo mogućim. Dakle, ako ste ljubitelj automobila, a usput volite vidjeti nešto kvalitetno dorađeno i prerađeno, slobodno čitajte dalje.
1. ABT Polizei Fahrzeug Audi R8
Onima koji kontaju Njemački jezik ne treba puno objašnjavati o čemu se ovdje radi, a onima koji samo gledaju slike isto je tako odmah jasno kakav je ovo automobil i koja mu je namjena. No gledano kroz malo više detalja, ovaj R8 nakon završetka igrarija u hangaru od strane genijalaca na poljima elektronike i mehanike prije svega ima 640 konja, karbonsko-keramičke kočnice za broj-dva veće od onih u originalu, 19-inčne kotače sa do visokog sjaja poliranim frontama, te kompletno novi sportski ovjes "na navoj". No iako tu lista prerada tek počinje, nećemo biti dosadni sa navodima raznoraznih omjera, promjera, razmjera i sličnog, već konstatirati da nam se ideja jako dopada i da nam ni najmanje ne bi smetalo da nas ovakav jedan Audi R8 zaustavi negdje na cesti. Samo ne znamo koliko bi novaca na licu mjesta bilo dovoljno "za kavicu".
2. ABT T5
Mamice i Tatice koji svoju dječicu obožavaju i njihovu sigurnost i udobnost izdižu iznad svega, ovo je model koji za tako nešto apsolutno sadržava i formu i funkciju. Spomenimo samo kompletnu optiku testiranu u zračnom tunelu u smislu poboljšanja aerodinamičkih svojstava ovog pravokutnika na kotačima, umjesto da se pristup tom dijelu sveo samo na ljepljenje razbacanih dodataka po Transporteru bez ikakve forme i funkcije u tom smislu.
Zatim spomenimo kompletno novi ovjes koji savršeno balansira između udobnosti i poboljšanih voznih svojstava u kombinaciji sa BR-serijom 19-inčnih kotača, a za kraj spomenimo i dorade na motoru koje na primjeru iz 2-litarskog TSi motora nakon tretmana steroidima u brojkama iznose skoro 240 konjskih snaga.
Uglavnom, ovo je dovoljno interesantan, luksuzan i pregledan automobil za mamice koje vole izgledati super dok svoju dječicu voze u školicu ili na nogomet, a za tatice ovako dorađen T5 Transporter predstavlja savršeno upotrebljiv poveći automobil dok se natjeravaju s posla ili s ljubavnicom planiraju mali bijeg po zavojitim cestama nekog okolnog brežuljka (najvjerojatnije Venerinog).
3. ABT Beetle
Vjerovali ili ne, za konačan izgled i paket dorada vezan uz ovaj tuning program trebalo je više od godine dana metodom pogreške i ponavljanja, no čekanju je došao kraj. Sada možete imati Bubu najnovije generacije sa unikatnim ukrasima karoserije u obliku optičkih dodataka, obojenja, sve sile detalja i 18, 19 i 20-inčnim kotačima.
Doduše, većini ljudi će ovako uređena Buba biti bezvezna i kičasta, no nama je baš fora i detaljima izgleda savršeno retro-orijentirana…sve dok se ne dođe do detalja vezanih uz motor, jer prosječno povećanje snage od 40 do 90 konjskih snaga ovisno o motoru hvalevrijedan je zahvat već sam po sebi i nije nimalo retro – ni "viškom" performansi, ni načinom na koji se do njih došlo.
No ni to nije sve, jer osim dorada motora, dorađen je i interijer u istoj shemi boja i dezena kakva prevladava i sa vanjske strane i naravno, moguće je utjecati na praktički sve komponente na kojima se dorade u smislu dizajna vrše.
Nama je sve to skupa u ovakvom izdanju simpatično i vrlo se lako možemo vidjeti u ovakvoj Bubi, a priznajte – i Vama se dopada.
4. ABT Sportsline Avant Quattro
Vjerojatno najmanje vizualno izmijenjen automobil sa ovog popisa nama najdražih prerada izašlih iz ABT-a posljednjih godina. No upravo u tome i jest čar, jer već je poslovično za ABT konstatirati da ako se na karoseriji ne vide neki veći pomaci u smislu dorada optičkih detalja, onda mora da se poradilo na motoru i ovjesu. I tu bi (i opet) pretpostavkom bili u pravu, jer ludi inžinjeri su se orijentirali skoro isključivo prema ta dva segmenta.
Uglavnom, ova verzija Audijevog Avanta sada 3-litarskoj u benzinskoj TFSi varijanti V6 motora ima oko 420 konjskih snaga, dok se ona Dizelska varijanta u obliku isto tako 3-litarskog V6 TDi motora može pohvaliti sa 360 konjskih snaga, koji se vrlo lako putem unikatnih 19, 20 i 21-inčnih kotača i električnim ovjesom koji im omogućava još bolje prijanjanje uz cestu.
Realno, treba li nam ikad ljepši auto sa više snage za svakodnevnu upotrebu? Nekako smo mišljenja da i ne baš…
5. ABT Touareg
Iako priznajemo da nikako nismo ludi za ovom poprilično amerikaniziranom klasom automobila, bilo bi sasvim politički nekorektno ne spomenuti Touareg obzirom na popularnost tog modela među našim kupcima dubljeg džepa i neodlučnog stava po pitanju kakav auto zapravo žele imati.
No nije sad poanta u tome što volimo, a što ne, već je poanta u tome da se ovaj Touareg u smislu izgleda pomaknuo prema onome poželjnom prije svega u Hip-Hop spotovima kakve zbog sisa, guzica i velikih kotača volimo gledati. Iako je u ABT-u razvijen kompletan set optičkih dodataka koji podrazumijeva kompletno nove branike, pragove i krovni spojler, kotači su ovdje fokus svega kad se automobil gleda s boka, jer su jednostavno ogromni – točnije, na izbor postoji manje ogromna varijanta u veličini od 22 inča, te malo više ogromna varijanta od 23 inča, a šuška se i oko toga da bi se za američko tržište mogla uskoro pojaviti i 24-inčna opcija, što bi sigurno razveselilo medijski vrlo eksponirane i slavne Hip-Hop-orijentirane osmoškolce s mecima u leđima i diplomom iz brojanja do 10.
Bilo kako bilo, iako i dalje ne volimo SUV-automobile, ovaj nam se nekako dopao.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: ABT-Sportsline.de