Na testu Citroën C4 SHINE PureTech 130 S&S EAT8
U novom izdanju francuski kompakt je postao crossover koji kombinira retro detalje s najnovijim tehnološkim dostignućima. Iz ponude pogonskih agregata ispod haube je bio turbobenzinac uparen s odličnim 8-stupanjskim automatikom i vrhunskom opremom.
Dok su dizeli očito na svom zalasku, barem što se tiče osobnih automobila, a struja još uvijek (budimo realni) egzotična, u prvi plan su iskočili benzinski motori, uglavnom manjeg obujma i s turbopunjačem. Tako je testni Citroen C4 imao sve traženiju motorizaciju, PureTech benzinac od 130 KS uparen s automatskim mjenjačem. U svojoj trećoj generaciji C4 je postao zanimljivi crossover kojeg treba dobro proučiti kako bi se donio konačni sud. Zašto baš crossover? Naime, kompaktni peterovratni modeli i dalje su važan dio europskog tržišta automobila, čineći i dalje više od četvrtinu prodaje u C segmentu, što nije zanemariva brojka. A opet, kupci više ne traže konfekciju.
Tako je cilj konstruktora bio udovoljiti svim uzancama te kompetitivne klase, a ujedno ponuditi moderan i karakterističan potpuno novi dizajnerski koncept vozila u srcu C-Hatch segmenta. Neki će tako ovdje prepoznati linije legendarnog pretka GS-a, pa i coupe verzije prve generacije modela C4 iz 2005., zbog poprilično velikog stražnjeg spojlera koji dijeli staklo na dva dijela.
Međutim, visoki razmak od tla ga jasno distancira od prethodnih modela, i smješta u trenutno najpopularniji crossoverski segment. Osobnosti doprinose i 18-inčni kotači, prednja LED svjetla u obliku slova X te u istom uzorku izvedena stražnja, kao na studiji Cxperience.
Interijer je iznenađujuće prostran za jednog kompakta, dok je udobnost u vožnji projektantima bila važna stavka, prije svega osigurana sjedalima Advanced Comfort s presvlakama u kombinaciji kože i tkanine. Prostora sprijeda ima u izobilju, dok straga putnicima s dugim nogama neće uzmanjkati prostora za koljena ili stopala.
Međutim, oni viši bi mogli bi imati problema s prostorom za glavu, koji je malo manje velikodušan zbog coupeovski nagnute linije krova. Pored sve sile polica i pretinaca tu je i iskoristivi prtljažnik osnovnog obujma od 380 l, a djeljiva stražnja klupa ima i otvor za skije.
Putnička kabina je zasigurno među najkvalitetnijima ikada viđenima od francuske marke. Obilato su korišteni na dodir meki materijali, a generalno gledano, sve djeluje čvršće, solidnije i pouzdanije. Cockpit je pročišćen od suvišnih elemenata, dok je ploča s instrumentima digitalna i jednakog oblika kao nekad na Spačeku, iako vozač najbitnije informacije (kod opremljenijih verzija) dobiva putem head-up zaslona. Ergonomija je uzorna, dok se na raspored komandi vozač brzo navikne. Pored toga, posebnost C4 je i stalak za laptop ispred suvozača. Gotovo svim funkcijama vozila upravlja se preko velikog središnjeg dodirnog ekrana koji prenosi i sliku s kamera za parkiranje.
Drago nam je da je Citroen ponovno ponudio fizičke okretne gumbe i tipke za kontrolu klime, pa ne treba više prstima pipkati po ekranu. U sredini prednje konzole se uz dva USB konektora nalazi i dobro postavljena bežična podloga za punjenje pametnog telefona, dok su u opremi Shine još dvozonska automatska klima, 10-inčni informacijsko-zabavni sustav s vezom za pametne telefone, autonomno kočenje u nuždi s prepoznavanjem biciklista, pomoć pri zadržavanju trake, sustav nadzora mrtvih kutova, pomoć pri parkiranju sprijeda, adaptivni tempomat s funkcijom Stop & GO, prošireno prepoznavanje prometnih znakova i drugo.
Pogonskom sklopu je teško naći zamjerku, jer su 3-cilindrični motor 1.2 PureTech i 8-stupanjski automatski mjenjač odlično sljubljeni. Motor se rado vrti, a pri tom nema ni neugodne buke niti vibracija, što je nekad bila prateća kulisa trocilindraša. Brzine se pritom izmjenjuju gotovo neprimjetno, a uz odabir ručnog načina rada, tu su i polugice smještene uz volan.
Zahvaljujući turbopunjaču motor ne traži visoke okretaje kako bi pokazao da u njemu “ima krvi”, a iako nije najjači u ponudi, performanse su i više nego dobre. Ne zaboravimo, pored svega, automobil je u ovoj pogonskoj kombinaciji i vrlo ekonomičan. Prosjek od nešto više od šest litara čini dizel bespotrebnim.
Dok neke automobilske tvrtke uporno streme sve izravnijem i čvršćem upravljanju, Citroen voli ići svojim putem. Sve verzije C4 imaju ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima, koji je jednostavna ali dostojna zamjena za hidrauliku. Ova dosjetka omogućuje nježnu vožnju, a opet sprječava poskakivanje ili valjanje u zavojima.
Odlično amortizira većinu gradskih rupa i pokrpanih cesta, a jedino što ponekad može prodrijeti u kabinu su stvarno velike ili oštre neravnine. Da zaključimo, Citroen je s novim C4 napravio veliki i hrabri iskorak, i stvorio automobil koji se kod kupnje svakako treba ozbiiljno uzeti u obzir.
Motor | 3-cilindra, benzin, turbo |
Obujam | 1199 ccm |
Snaga | 96 kW (130 KS) @ 5500 o/min |
Moment | 230 Nm @ 1750 o/min |
Mjenjač | Automatski, 8 brzina |
Ubrzanje 0-100 | 9,4 s |
Maks.brzina | 200 km/h |
Dimenzije | 4360X1834X1525 mm |
Prtljažnik | 380-1250 l |
Potrošnja | 5,6-6,3 l/100 km |
-na testu | 6,4 l/100 km |
Emisija CO2 | 126-142 g/km |
Cijena | 217.655 kn (testni model) |
Dodatne pogodnosti: 5 godina jamstva i gratis 4 kotača sa zimskim gumama