Gašenje modela: Chevrolet Malibu se više ne može naručiti
Nakon što je početkom godine Volkswagen zaustavio proizvodnju Passata limuzine za europska tržišta, s druge strane Atlantika još jedan kultni automobil plaća danak SUV histeriji i elektrifikaciji, i to nakon više od 8,5 milijuna proizvedenih vozila u gotovo 50 godina.
Tržište limuzina D segmenta već je godinama u silaznoj putanji, i došlo je do točke u kojoj su neki proizvođači odlučili napustili ovaj nekad popularni obiteljsko-poslovni segment. Riječ je o globalnom trendu pa čak ni nekad nedodirljivi predvodnici klase kao što su Volkswagen Passat u Europi, te Honda Accord i Toyota Camry u SAD-u nisu ostali imuni.
U međuvremenu, Ford je 2020. u Americi ukinuo Fusion, dok je na Starom kontinentu 2021. počela s objavom Volkswagena kako gasi limuzinsku verziju Passata za Europu. Chevrolet Malibu je još uvijek službeno tu, no čini se da je i njegova budućnost u limbu.
Prema Cars Directu, Chevrolet više ne prihvaća narudžbe za svoju limuzinu: “U vezi s Malibuom, ne primamo više narudžbi jer smo ih zaprimili dovoljno da ispunimo 22 modelnu godinu”, rekao im je glasnogovornik Chevroleta Kevin Kelly prošlog tjedna. To nije ni potvrda ni poricanje ukidanja vozila.
Bilo je veći glasina o gašenju modela nakon 2023., ali u Chevroletu ne govore o budućnosti svojih automobila. Chevrolet je prošlog tjedna ukinuo hatchback Spark, ostavljajući Malibu kao jedini neelektrični, obiteljski orijentirani automobil u ponudi modela za Ameriku i Kanadu.
Tu su još ostali Corvette i Camaro, ali čak je i potonji na tankom ledu nakon glasina o gašemju od prije nekoliko mjeseci. Malibu je prošle godine jedva zamijećen u svom segmentu. 2021. godine je pronašao samo 39.376 novih vlasnika. Za referencu, Toyota je u istom razdoblju prodala 313,790 Camryja, dok je Honda lani prodala 202-676 primjeraka Accorda.
Malibu su po prodaji još nadmašili Nissan Altima (103.777 jedinica), Hyundai Sonata (93.142 jedinica) i Kia K5 (92.326 jedinica). Unatoč tome, Chevrolet je za 2022. odbacio početni Malibu L, ostavljajući LS kao novi osnovni model, te uklonio mehaničku parkirnu kočnicu u korist elektroničke.