Car of the Year 2022: Objavljen popis sedam finalista
Nagrada koja se dodjeljuje od 1964. godine je najprestižnija i najželjenija nagrada u automobilskom svijetu. Sa šire liste na kojoj je ove godine bilo 40 kandidata, novinarski žiri je odabrao sedam finalista od kojih se samo jedan nudi s ICE motorima.
Žiri od 61 člana, sastavljen od automobilskih novinara iz 23 zemlje, ove godine odabire pobjednika s liste od 40 nominiranih modela automobila. Prema tradicija, s te šire liste, žiri se u prvom krugu odlučio za ovih sedam finalista (prema abecednom redu):
- Cupra Born
- Hyundai Ioniq 5
- Peugeot 308
- Škoda Enyaq iV
- Ford Mustang Mach-E
- Kia EV6
- Renault Mégane E-Tech
Međutim, nešto je upečatljivo u ovom popisu, jer se po prvi put u povijesti izbora sastoji gotovo isključivo od potpuno električnih modela. Samo Peugeot 308 brani čast motora s unutarnjim izgaranjem, a čak i on dolazi s dva plug-in hibridna pogona i uskoro će dobiti potpuno električnu varijantu.
Sa šansom od 6 prema 7 (oko 85%) možemo biti sigurni kako COTY 2022. postaje EV. To ne bi bilo prvi put, jer je 2011. Nissan Leaf već osvojio titulu, a 2019. se na prvom mjestu našao Jaguar I-Pace.
Glasanje će biti javno, prenosit će se u ponedjeljak 28. veljače 2022. putem weba zbog protuepidemijskih mjera i još jednog otkazivanja autosalona u Ženevi gdje se ova svečanost posljednjih godina odvijala. Svaki član žirija ima na raspolaganju 25 bodova za raspodjelu među finalistima.
Bodovi se moraju raspodijeliti na najmanje pet automobila, s najviše deset zna bilo koji od automobila, i bez zajedničkih gornjih ocjena. Svaki član žirija nakon proglašenja pobjednika objavljuje objašnjenje za raspodjelu glasova.
Nagrada Car of the Year se dodjeljuje od 1964. godine i najprestižnija je i najželjenija nagrada u automobilskom svijetu. Neovisna je organizacija koju podržava devet automobilskih publikacija iz devet europskih zemalja, a koje osiguravaju sva njezina financijska sredstva.
Ne prihvaća se sponzoriranje proizvođača, ne prodaju se stolovi na svečanim nagradama i ne uzima se naknada od dobitnika ili proizvođača automobila koji ulaze u uži izbor za upotrebu njihovog logotipa ‘Car of the Year’.
Devet publikacija koje su nositeljice ove prestižne nagrade su Auto (Italija), Autocar (Velika Britanija), Automobil Revue (Švicarska), Autopista (Španjolska), AutoTrends (Belgija), Autovisie (Nizozemska), Firmenauto (Njemačka), L’Automobile Magazine (Francuska) i Vi Bilägare (Švedska).
Hrvatska je jedna od svega četiri europske države koje još uvijek nemaju svog predstavnika u žiriju Car of the Year.