Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 29.09.2021

BMW se ne žuri oprostiti s toplinskim motorima

BMW-ov izvršni direktor Oliver Zipse potvrdio je da motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE) u bavarskim automobilima ostaje još života. Prvi čovjek tvrtke iz Minhena je rekao da njegova tvrtka ne planira prestati razvijati motore s unutarnjim izgaranjem. Dodao je da je takva odluka donesena jer će potražnja za ICE vozilima ostati snažna još mnogo godina.

Mercedes je obećao da će biti potpuno električan do 2030. godine, tamo gdje to “tržišna situacija dozvoljava”, dok će Audi vjerojatno puštati u prodaju isključivo električna vozila od 2026. godine, dok planiraju okončati proizvodnju vozila s unutarnjim izgaranjem do 2033. Što je s BMW-om? Bavarski predstavnik njemačkog automobilskog svetog trojstva jednostavno se ne može tako vremenski odrediti jer tvrdi da motoru s unutarnjim izgaranjem ipak ostaje još života. U intervjuu za Automotive News Europe, šef BMW-ovog razvoja Frank Weber izjavio je da prijelaz na električna vozila neće doći u jednom danu, jer se prvo mora odgovoriti na neka pitanja: „Kada je sustav spreman upiti sve ove automobile na baterije? Radi se o infrastrukturi za punjenje, obnovljivoj vitalnosti. Jesu li pojedinci spremni? Je li sustav pripremljen? Je li infrastruktura za punjenje pripremljena? ”

Zatim postoji i dodatni problem s radnom snagom, jer BMW, vrlo sličan mnogim drugim proizvođačima automobila, ima mnogo pojedinaca angažiranih na konvencionalnim pogonskim sklopovima. Radna snaga se korak po korak pomiče u smjeru EV -ova, međutim to je lagani tijek koji može zahtijevati veliki period vremena da bi se zaposlenici pravilno obrazovali i prilagodili. U međuvremenu, emisijske norme Euro 7 brzo se približavaju, a Frank Weber ih vidi kao završno ulaganje u razvoj benzinskih i dizelskih motora. Novac uložen u istraživanje i razvoj radi prilagodbe strožim pravilima o emisijama osigurat će kratkoročnu budućnost ICE-a, a najmanje do kraja desetljeća. Dodaje i kako je prerano govoriti o izlaznoj strategiji za standardne motore.

Weber naglašava kako se BMW ne želi prebrzo povući s ICE tržišta i posljedično pritisnuti pojedince da kupuju električna vozila, osobito ako infrastruktura za punjenje nije u mogućnosti pomoći širokom uvođenju električnih vozila. Kad smo već kod infrastrukture, Bavarci dodatno ulažu u postrojenja za vodik, a svi znaju kolika je briga napuniti spremnike tim plinom. Što se tiče EV-ova na baterije, Neue Klasse stiže 2025. godine, kao najava dolaska čitave obitelji električnih automobila na namjenskoj platformi. Također je rekao da će svi modeli od serije 2 pa do X7 počivati na istoj arhitekturi. Bit će izuzeti samo Serija 1 i najavljena nova perjanica njihove SUV ponude.

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Europsko rally prvenstvo stiže u Hrvatsku – veliko finale u Kumrovcu i Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Ferrari 849 Testarossa – Miami Vice nostalgija na steroidima


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana