BMW se ne žuri oprostiti s toplinskim motorima
BMW-ov izvršni direktor Oliver Zipse potvrdio je da motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE) u bavarskim automobilima ostaje još života. Prvi čovjek tvrtke iz Minhena je rekao da njegova tvrtka ne planira prestati razvijati motore s unutarnjim izgaranjem. Dodao je da je takva odluka donesena jer će potražnja za ICE vozilima ostati snažna još mnogo godina.
Mercedes je obećao da će biti potpuno električan do 2030. godine, tamo gdje to “tržišna situacija dozvoljava”, dok će Audi vjerojatno puštati u prodaju isključivo električna vozila od 2026. godine, dok planiraju okončati proizvodnju vozila s unutarnjim izgaranjem do 2033. Što je s BMW-om? Bavarski predstavnik njemačkog automobilskog svetog trojstva jednostavno se ne može tako vremenski odrediti jer tvrdi da motoru s unutarnjim izgaranjem ipak ostaje još života. U intervjuu za Automotive News Europe, šef BMW-ovog razvoja Frank Weber izjavio je da prijelaz na električna vozila neće doći u jednom danu, jer se prvo mora odgovoriti na neka pitanja: „Kada je sustav spreman upiti sve ove automobile na baterije? Radi se o infrastrukturi za punjenje, obnovljivoj vitalnosti. Jesu li pojedinci spremni? Je li sustav pripremljen? Je li infrastruktura za punjenje pripremljena? ”
Zatim postoji i dodatni problem s radnom snagom, jer BMW, vrlo sličan mnogim drugim proizvođačima automobila, ima mnogo pojedinaca angažiranih na konvencionalnim pogonskim sklopovima. Radna snaga se korak po korak pomiče u smjeru EV -ova, međutim to je lagani tijek koji može zahtijevati veliki period vremena da bi se zaposlenici pravilno obrazovali i prilagodili. U međuvremenu, emisijske norme Euro 7 brzo se približavaju, a Frank Weber ih vidi kao završno ulaganje u razvoj benzinskih i dizelskih motora. Novac uložen u istraživanje i razvoj radi prilagodbe strožim pravilima o emisijama osigurat će kratkoročnu budućnost ICE-a, a najmanje do kraja desetljeća. Dodaje i kako je prerano govoriti o izlaznoj strategiji za standardne motore.
Weber naglašava kako se BMW ne želi prebrzo povući s ICE tržišta i posljedično pritisnuti pojedince da kupuju električna vozila, osobito ako infrastruktura za punjenje nije u mogućnosti pomoći širokom uvođenju električnih vozila. Kad smo već kod infrastrukture, Bavarci dodatno ulažu u postrojenja za vodik, a svi znaju kolika je briga napuniti spremnike tim plinom. Što se tiče EV-ova na baterije, Neue Klasse stiže 2025. godine, kao najava dolaska čitave obitelji električnih automobila na namjenskoj platformi. Također je rekao da će svi modeli od serije 2 pa do X7 počivati na istoj arhitekturi. Bit će izuzeti samo Serija 1 i najavljena nova perjanica njihove SUV ponude.