Magna i posluje svugdje, ali ne kod nas
Magna sklapa odlične spone s Fordom i u Sloveniji radi posao, a kod nas ni kikiriki ne znaju proizvesti kako treba…
Za početak, ugljična vlakna uskoro nećemo vidjeti samo na superautomobilima. Radi se o smanjenju potrošnje goriva, a Ford zahvaljujući svom dobavljaču dijelova Magni može gledati samo naprijed u smislu tehnološkog napretka. Činjenica je da ove dvije tvrtke surađuju na razvoju projekta koji bi mogao donijeti tehnologiju superautomobila na standardne automobile. Ako planovi dobro krenu, uskoro bi mogli vidjeti kompozite od ugljičnih vlakana kao sastavni dio strukture Ford vozila. Za sada, tim se posebno usredotočuje na podokvir automobila.
Ford se tako pozicionira kao jedan od proizvođača koji će donijeti novu generaciju kompozita na svakodnevna vozila. Sjetite se samo felgi od ugljičnih vlakana na Mustangu GT350R. Težina se korištenjem lakog materijala za podokvir može poprilično smanjiti i to za 34% u odnosu na standardni podokvir od čelika. Time se više štedi gorivo te se poboljšava upravljanje vozilom. Ono što zabrinjava Ford je to da se čelični okvir sastoji od 45 dijelova, a kompozitni od samo šest dijelova.
Sastoji se od dva oblikovana komada i četiri metalna dijela spojena lijepljenjem i strukturnim zakovicama, a to sve treba držati na okupu motor, prednje kotače i frontalni dio strukture. Ford i Magna trenutno testiraju prototipove podokvira na cestovnim automobilima te ako su prednosti dovoljno vidljive, možemo očekivati proizvodnju pod uvjetom da troškovi nisu previsoki.
A sad o našim snalažljivim susjedima Slovencima. Magna je, nakon određenih predomišljanja gdje otvoriti novi proizvodni pogon, izabrala Sloveniju. Prema Reutersu tvrtka je već podnijela plan o ulaganju čak 1,24 milijarde eura. Ulaganje bi tako Sloveniji moglo donijeti novih 6000 radnih mjesta te će se provesti u četiri faze. Iz slovenske vlade kažu: “Krajnji cilj je uspostava potpuno funkcionalne tvornice automobila, s kapacitetom od 100 000 do 200 000 vozila godišnje.”
U siječnju je potvrđeno da Magna otvara novi lakirnicu u Sloveniju koja bi trebala za početak zaposliti oko 400 ljudi. Izgradnja bi trebala započeti u drugom tromjesečju ove godine. Ekspanzija Magne je rezultat blizine proizvodnih kapaciteta i njihovog austrijskog postrojenja. Tvrtka gradi nekoliko vozila za Daimler i BMW, a bit će zadužena i za sastavljanje novog Jaguara I-Pace iduće godine.
Na kraju nam ostaje da se pitamo kako drugima uspijeva, a nama ne? Zašto skoro nikad ne pročitamo ime naše države uz neku veliku kompaniju autoindustrije? Koliko bi samo bilo lakše da su sva ova nabrojana radna mjesta otvorena kod nas. Barem da kopiramo model poslovanja drugih uspješnih država već ako nemamo ideja za vlastiti.