Ford Fiesta i 42. godina proizvodnje
Eto…vikend je. Vrijeme za opuštanje, izlaske i zezanciju s ekipom. Stoga smo umjesto klasičnih lijepih želja odlučili na nama svojstven način preletjeti kroz godine i oživjeti nama jako dragu rubriku pod nazivom „auto-ironija“.
Pa krenimo redom od godine do godine…
1976. godina: Ford je odlučio iza zatvorenih vrata tvornice u Valenciji otpočeti s proizvodnjom svog najmanjeg modela i nazvati ga prema britanskom porno-časopisu koji je te godine slavio desetu godišnjicu postojanja.
1976. godina: Ford javno demantira svaku poveznicu s britanskim porno-časopisom, ali nekolicina odgovornih ljudi tvrtke i dalje na njega ima pretplatu. No svejedno inzistiraju na drugom značenju naziva svog malenog i kockastog automobilčića, pa se od tada Fiesta povezuje s tulumom.
1977. godina: Ford Fiesta dobiva dvije prestižne nagrade; onu za najbolje curenje goriva iz cijevi rezervoara, te onu za najbolji zvuk raspadanja motora.
1981. godina: Ford Fiesta pod sufiksom XR2 dobiva svoju najjaču verziju. Značenje skraćenice nije službeno potvrđeno, ali pretpostavlja se da XR2 znači „eXtra Redneck“ na kvadrat.
1983. godina: Fiesta dobiva svoju drugu generaciju. Model zadržava svoj naziv usprkos njemačkom ogranku Forda koji mjesecima prije službenog predstavljanja (tada) novu Fiestu uporno pokušava preimenovati u „Hasselhoff“.
1984. godina: Ford s ponosom predstavlja prvu Fiestu s dizelskim motorom. Testiranja vezana uz potrošnju goriva odrađena su isti dan i sa zadovoljavajućim rezultatima. No testiranja koja podrazumijevaju ubrzanje od 0-100 km/h traju još uvijek.
1984. godina: Njemački ogranak Forda šalje hitan dopis u kojem se po hitnom postupku Fiesta treba preimenovati u „Nena“ i predstaviti svijetu na gala-partyju s točno 99 balona.
1984. godina: Njemački ogranak Forda nakon odbijenice ponovno urgira oko hitne promjene naziva, no ostatak korporacije odbija Fiestu preimenovati u „Scorpions“.
1985. godina: Kako bi se udovoljilo uporno nasilnim Nijemcima, na tržište izlazi Ford Scorpio.
1987. godina: Ford je osmislio inicijativu u sklopu koje bi se na svaki od primjeraka prve generacije modela mogla ugraditi stražnja svjetla. No inicijativa je javno osuđena na propast, te su na kraju samo primjerci druge generacije bili osuđeni na tu dizajnersku katastrofu.
1988. godina: Ford na tržište izbacuje treću generaciju Fieste i usprkos Nijemcima i inicijalnim poveznicama s pornografijom inzistira na poveznicama s jednim velikim tulumom koji ne prestaje već godinama.
1989. godina: Ford Fiesta na japanskom tržištu bilježi odličnu prodaju, a Japanci se kunu kako veći radio-uređaj nikada nisu imali u svom vlasništvu. Samo se bune na čest gubitak signala i „krčenje“.
1990. godina: Ford odlučuje proizvesti Fiestu RS Turbo. Taj se presedan dogodio nakon stotina pisanih kritika u kojima se vlasnici verzije XR2i žale da su im automobili pretjeralo lagani za vožnju po ravnom.
1995. godina: Fiesta ulazi u svoju četvrtu generaciju i Ford zadržava naziv modela usprkos njemačkom ogranku koji ovaj puta inzistira na tome da se naziv modela promijeni u „Sash!“.
1999. godina: Ford Fiesta četvrte generacije dobiva redizajn. Cilj redizajna je osvježiti izgled sada već vremešnog modela i s druge strane omogućiti manje usisavanje kukaca u rashladni sustav.
2000. godina: Fiesta dobiva oveću količinu prestižnih nagrada. No iz Forda ne dolaze informacije oko kategorija u kojima je ovaj model dotične nagrade i osvojio.
2001. godina: Njemački ogranak Forda planira proteste. Njihova ideja da se Fiesta preimenuje u „Scooter“ i dobije najjaču verziju s oznakom „Hypa-Hypa“, odbijena je čak osamnaest puta na četrnaest sastanaka uprave.
2002. godina: Ford na tržište izbacuje petu generaciju Fieste. Ovaj puta njemački ogranak ne predlaže promjenu naziva modela, jer ga je uprava Forda u međuvremenu zatvorila.
2005. godina: Fiesta pete generacije na tržište izlazi u svom redizajniranom izdanju. Paketi opreme variraju od „Foreplay“ i „Foreskin“, a uz pakete opreme se poseban naglasak stavlja na TDCI-motore, koji zbog svojih pomalo nedorečenih performansi u prijevodu znače „Turbo Diesel Coitus Interruptus“.
Najjača Fiesta u ponudi dobiva sufiks ST koji znači „Snap and Twist“ i orijentiran je prema opisu tijeka vožnje po ravnom uslijed pritiskanja papučice gasa u pod.
2008. godina: Na tržište dolazi Ford Fiesta šeste generacije. Izuzev sportskog izgleda i vrhunske upotrebljivosti na dnevnoj bazi, posebna je pozornost usmjerena i prema ergonomiji.
Interijer je prema riječima glavnog dizajnera „Osmišljen kako bi pratio moderna vremena. Zbog toga su detalji interijera dizajnirani kao svojevrsna replika tipkovnice s mobilnih telefona, jer se na njima sigurno neće mijenjati ništa bitno, pa će Fiesta s takvim pristupom još dugo ispasti modern…hmm…jbg“.
2012. godina: Ford Fiesta prve generacije u stanju savršene očuvanosti ponuđena je na jednoj aukciji u Velikoj Britaniji. Postigla je cijenu od 20,000 funti, a kasnije se saznalo kako se radi o jedinom živućem primjerku koji nije u vlasništvu čovjeka koji se zove Gary.
2015. godina: Ken Block postaje glavni ambasador marke Ford i potpisuje ugovor u sklopu kojeg srijedom mora nositi bokserice na kojima je otisnut Fordov znak. U sklopu ugovora je također navedeno i kako svake druge subote mora organizirati tulum i u ponoć kroz prozor vikati „Fiesta, Fiesta“.
2016. godina: Ford slavi 40. obljetnicu postojanja Fieste. Tom prigodom se okupljaju glavni i odgovorni ljudi iz Forda, te medijima objašnjavaju kako „Fiesta“ doista znači tulum, te kako nitko od tvoraca ovog automobila nije nikada bio pretplaćen na britanski porno-magazin pod istim nazivom.
Njemački ogranak Forda nije pozvan na ovu proslavu.
2018. godina: Ford Fiesta i dalje je među nama. Dakle, tulum i dalje traje, a svaka poveznica s pornografijom iz šezdesetih i dalje je sasvim slučajna.
Party on…


















