CES 2016. kao festival povezivosti – 1. dio
„Povezivost“ je kao pojam oduvijek definirao najveći sajam elektronike na svijetu. No ove su godine i ljudi iz svijeta automobila imali što za ponuditi u tom svijetu, pa spomenimo neke.
Pamtim vremena u sklopu kojih je Consumer Electronics Show (ilitiga CES) bio festival za sve one kojima je virtualni svijet draži od onog stvarnog. No na ovogodišnjem izdanju tog poznatog i svjetski priznatog sajma u Las Vegasu više nije bilo moguće vidjeti novinare iz svijeta tehnologije kako doživljavaju orgazme gledajući u najnovije generacije mobitela i sličnih pomagala modernog doba.
Ne, ove su godine umjesto te zanimljive ekipe koja je trpala besplatne gadgete i laptope u torbe, te pokušavala na silu bariti hostese ili pak korištenje usluga tamošnjih prostitutki ugurati pod trošak unutar dnevnice velik broj pripadnika medija sačinjavali auto-novinari.
Samim time je CES od svojevrsne plejade geekova odjednom prerastao u sinonim za nešto donedavno nespojivo – svijet automobila i onaj koji se diči vrhuncima aktualne tehnologije.
Wow! Fascinantno, zar ne?!
Uglavnom se unutar nekolicine izlagačkih prostora na ovogodišnjem izdanju CES-a svijetu gadgeta i elektroničkih pomagala predstavilo i nekoliko proizvođača automobila.
Pa krenimo redom…
Audi je svijetu na CES-u predstavio najnoviju generaciju „povezanog“ fotokopirnog stroja koji je čak i običnu tajnicu u stanju pretvoriti u apsolutnu profesionalku i dizajnericu. Tome u prilog definitivno ide e-Tron Quattro koncept koji je izuzev mogućnosti gore spomenutog fotokopirnog aparata na prostoru sajma redefinirao i tamnu nijansu plave boje.
Također je od strane slavnog proizvođača iz Ingolstadta redefinirana i svjetlost, a prezentiran je i sam vrh današnje ponude aparature koja omogućava istovremenu autonomiju automobila i cybersex, jer Audi kao novitet nudi u budućim generacijama svojih fotokopiranih modela nuditi i Wi-Fi modul koji je u mogućnosti nuditi brzine od čak 100 megabita u sekundi.
To će naravno i vozaču dati vlastitu autonomiju, te mu izuzev automatiziranog spajanja s Napsterom, Rapsodyjem i Aupeom! omogućiti i ultra-brzo spajanje s YouPornom, RedTubeom i PornHubom, što će ukupnu autonomiju samog iskustva u vožnji podignuti na orgazmične nivoe.
Aston Martin je „povezivost“ definirao kroz Autolink Rapide S, koji na tržište više ne nudi tradicionalistički pristup dizajnu i zavidne performanse unutar jedne ozbiljne luksuzne limuzine, već oveću količinu ekrana s kojima se moguće igrati za vrijeme vožnje.
Glasnogovornik ove renomirane tvrtke tom je prilikom izjavio kako je „Aston Martin čini ogromne iskorake u povezivosti. Ovaj automobil je dokaz težnji prema toj povezivosti, jer ga je moguće potpuno povezati s vlasnikovim potrebama“.
Doduše, nije definirano na koji bi se način sva ta povezivost trebala manifestirati, pa se ne mogu oteti dojmu još jednog pokušaja obogaćivanja seksualnog života odabranih bogatuna, no kako o tome direktno i nije bilo govora, možda je bolje taj dio priče ostaviti po strani.
…no moram priznati da me onaj „iskorak“ i dalje opako bode u oči.
Bentley je nakon predstavljanja najbržeg pravokutnika na svijetu na CES-u predstavio i najglasniji crno-crveni automobil na svijetu, odnosno model Continental GT koji svoju viziju povezivosti definira kroz ukupno 3,4 megawatta snage audio-uređaja.
Kada je glasnogovornik upitan da objasni kakva je to zapravo krnja forma povezivosti, dotični gospodin u crnom odijelu s crvenom kravatom nije davao odgovor, već je samo mahao reklamnim letkom za lokalnu stanicu za ispitivanje sluha. Kasnije se saznalo da je tijekom povezivanja s audio-uređajem i najnovijom pjesmom koju potpisuju Jay-Z, Beyonce, Hoobastank, Mika, Shakira, Right Said Fred i dirigent zbora bečkih dječaka čovjek u međuvremenu oglušio, te se time zapravo povezao s doživotnom slušnom terapijom.
Ima smisla ako se bolje pogleda, zar ne?!
BMW je na CES-u predstavio svog novog glasnogovornika, koji je glasno govorio o „povezivosti“ najnovijeg koncepta ove slavne bavarske marke.
Rečeno je kako „BMW i8 Vision Future Interaction“ predstavlja apsolutno poveziv automobil, čemu u prilog ide i opcija dodatne opreme koja za tek nešto sitno novaca korisnicima ovakvog automobila nudi oko 500 kilometara posebno namotane žice. Time se vlasniku ne omogućava samo neka forma virtualne povezivosti, već i ona stvarna povezivost u sklopu koje je moguće povezati automobil s utičnicom u kući i i dalje postići maksimalnu autonomiju sa samo jednim spremnikom goriva“.
Reklo bi se da je sve to divno i krasno, no glasnogovornik je ipak izostavio činjenicu da se ekipi inženjera iz BMW-a jako žurilo s ovim konceptom, jer su jednostavno zaboravili montirati vrata i poklopac na stražnjem kraju automobila. Ali i to je moguće pripisati pametnom pristupu kod izrade ovog koncepta, jer ako ništa drugo, dotični barem naizgled ispada laganim.
Iako je Bosch kao glavni dobavljač elektroničkih pomagala i komponenata uvučen u nepravednu priču u sklopu koje je Volkswagen samo želio pomoći kupcima svojih Diesela da se osjećaju poput Kapetana Planete, tog elektroničkog diva ne diraju sve te namještene priče. Dokaz tome stigao je krajem sada već minule godine, kada je predstavljen koncept nalik automobilu.
No ekipa koja organizira CES očito je smatrala da neće biti dovoljno ekrana na ovogodišnjem izdanju sajma, pa su pozvali Bosch da još jednom izloži najveću zbirku ekrana koju je jedan nazivni automobil ikada imao.
Šuškalo se da bi glasnogovornik tvrtke na sajmu u Las Vegasu mogao biti Max Headroom, no taj je virtualni lik već pri prvom pokušaju nastupa u toj ulozi obolio od teškog sindroma poremećaja osobnosti, pa je Boschov konceptni automobil poput Wall-Eja samo stajao i zračio oveći broj ljudi okupljenih oko izlagačkog prostora.
Uglavnom, prezentacijski materijali kažu da je ovo „konceptni automobil čiji ekrani uzduž i poprijeko interijera zapravo služe kako bi skroz smanjili vozačevu dekoncentraciju zbog gledanja u ekran“, što je otprilike točno koliko i tvrdnja da je Jacques Houdek neuhranjen čovjek.
Sve u svemu, Bosch je zapravo svijetu pokazao prvi ravno-zakrivljeni ekran povezan s čovjekom i ekranima koje dotični već ima uz sebe, te koji istovremeno potpisuju dizajneri i elektroničari, pa uskoro očekujemo da bi se u lokalnom dućanu s televizorima mogao pojaviti pokoji ovakav „automobil“.
Nastavak ovog “reporta” slijedi već sutra.