Afera Dieselgate donosi još jednu žrtvu
Strašno je vidjeti koliko daleko sežu posljedice afere Dieselgate, odnosno cijele priče koju je Volkswagen pokrenuo s korištenjem „defeat device“ sustava i prijevarama koje su za dotični sustav bile osnovna namjena.
Ako ste tijekom posljednjih dana pratili naš mali internetski kutak posvećen svijetu automobila, onda ste zasigurno vidjeli svu silu napisa vezanih uz aferu od milja nazvanu „Dieselgate“.
Samim time onda (pretpostavljam) znate i što se sve događalo nakon otkrivanja prevarantskih radnji s kojima je Volkswagen godinama izigravao ekološki-svjesnu marku pred američkom organizacijom pod nazivom Environmental Protection Agency, odnosno EPA.
Uglavnom, kada su ljudi na čelu EPA shvatili da im Volkswagen već godinama iza leđa zbija šale na njemačkom, odlučili su se osvetiti ne samo VW-u, već i ostatku proizvođača automobila koji na tržište nude Diesel-verzije svojih modela.
Tijekom proteklih tjedana su se na „crnoj listi“ uz Volkswagen našli BMW, Mercedes-Benz, Mazda, Renault, Peugeot, FIAT (odnosno FCA-grupacija), Hyundai i još mnogi drugi i ako je vjerovati službenim navodima od strane te dušobrižničke organizacije s poljem djelovanja vezanim uz ovisnost pingvina i polarnih medvjeda o svijetu automobila, realnost je takva da će svi proizvođači s lažno predstavljenim vrijednostima emisijskih plinova biti novčano kažnjeni.
No EPA ni tu ne staje…
Naime, prema izjavama jednog od glasnogovornika ove organizacije, hajka na Diesele ide još dalje, te se iz domene auto-industrije seli u neke druge segmente svakodnevnog života.
U toj maniri inspekcije već danima češljaju raznorazne segmente američke svakodnevice, što je pak rezultiralo prvom žrtvom izvan začaranog kruga koji sačinjavaju proizvođači automobila.
Uglavnom, ako je vjerovati posljednjim objavama od strane ove američke organizacije, tijekom spomenutog češljanja je pod istragu došao i slavni američki glumac neodređene rase Mark Sinclair, odnosno Vin Diesel.

Diesela se tereti zbog nekoliko puta većeg zagađenja od dozvoljenog, no ne zbog namjerno implantiranih softverskih dodataka koji za cilj imaju prikazati ga kao dobrog glumca, već zbog pretjerane količine za mentalno zdravlje pogubnih akcijskih filmova s automobilima u sporednim ulogama.
Vezano uz takav razvoj događaja ponovno se oglasio glasnogovornik organizacije, te je optužbu objasnio riječima: „Unutar pravilnika koji propisuje EPA, prosječan glumac tijekom svog tijeka karijere smije sudjelovati u maksimalno dva filma iz „Fast and the Furious“ serijala, s time da dotični filmovi imaju priču koju je napisao netko normalan, da se drže barem osnovnih zakona fizike, te da kao glavnu okosnicu ne podrazumijevaju sulude scene natjeravanja s automobilima koje toliko prkose zdravoj logici, gravitaciji i još nekim prirodnim zakonitostima da bi bez problema mogle biti smještene na j**eni mjesec“.
Uglavnom, kada su češljanjem estrade agenti EPA primijetili Diesela, istog je momenta primijećena i doza glume u gore spomenutom serijalu koja je višestruko veća od one dozvoljene, te se Vin Diesel odjednom našao u problemima.
Dijelovi optužbe navode „prekomjerno mijenjanje brzina“, „apsolutno idiotske radnje nalik spoju između sapunica i znanstveno-fantastičnih serijala“, „filmske greške koje više priliče osobama s problemima vezanim uz koncentraciju, nego profesionalcima u domeni filma“, te „priglupe zaplete koji milenijalcima na momente djeluju sasvim realno, te time pogubno utječu na mlade umove“.
No kap koja je prelila čašu u sklopu ovog dijela istrage svodi se na oveći broj apsolutno kičastih automobila zbog kojih je tijekom više od desetljeća postojanja ove filmske franšize barem sedam ljudi po izlasku iz kina prijavilo glavobolju, mučninu i povišeni očni tlak.
EPA se u sklopu tog dijela opako „naslonila“ na filmaše koji stoje iza „F&F“ franšize, a posebice na Vina Diesela, te je glasnogovornik rezolutno objasnio kako „Već je nekoliko nastavaka aktualna ova akcija, te pod budnim okom naših agenata i još nekih pomno odabranih ljubitelja filma od 4 do 16 godina starosti traju provjere pojedinih dijelova optužnice.
Uglavnom, kako je već u ranim fazama provjere u sklopu dosadašnjih dijelova franšize vidljiva katastrofalno velika količina pretjerivanja glavnog glumca i ostatka ekipe, te s obzirom na navode u sklopu kojih će Vin Diesel ubuduće režirati filmove iz ovog serijala, jednostavno smo prisiljeni reagirati“.
Glasnogovornik dodaje i kako „Od autora serijala, glavnih glumaca i produkcijske kuće ne samo da očekujemo uvjerljivije i manje pretjerane filmske eskapade u sklopu serijala, već i promptno povlačenje svih dosadašnjih nastavaka u studio. Tamo su autori u obavezi napraviti dorade na akcijskim scenama, kao i na onima u sklopu kojih Vin Diesel kao pokretna reklama za „siledžija“ potkošulje i teretanu „Power“, te nadalje ćelav, s kapelicom oko vrata i s glasom poput onog s kojim je Vlado Kalember otišao s glazbene scene pokušava ispasti osjećajan i pametan.
Ukratko, očekujemo od Diesela i ostatka ekipe involvirane u cjelokupnu franšizu da sjedne, razmisli i zatim krene stvarati akcijske scene koje ne podrazumijevaju kršenje apsolutno svih poznatih zakona fizike, kemije, logike, psihologije i još nekih ideja i tendencija. No s druge strane ne samo da očekujemo, već i zahtijevamo da studio tijekom tih „popravnih radnji“ zaposli nekoga tko zna napisati više od jedne višesložne riječi i prosto-proširene rečenice, odnosno da autori zajedno s glavnim glumcem prestanu koristiti dijaloge kakvi nemaju nikakvog smisla, te u srži nimalo ne nalikuju ničemu što bi normalni ljudi ikada bili u stanju reći“.
Kada se sve zajedno zbroji, oduzme i baci iz aviona na neko brdovito tlo, izgleda da je Volkswagen doista započeo jednu sasvim novu eru provjera, zabrana i kazni od kojih se više čak ni najslavniji među nama ne mogu sakriti.
Vin Diesel je samo jedna od poznatih i slavnih osoba kojima će EPA dahtati za vratom, jer kako saznajemo, EPA planira otići još dalje i u okvir istrage staviti još slavnih ljudi. Samo se iskreno nadamo da istražitelji ove američke organizacije svoje poglede neće usmjeriti prema Hrvatskoj, jer bi se u tom slučaju s obzirom na prijevare, malverzacije i slične poštene radnje jednog od najpoznatijih „Hrvata“ lako moglo dogoditi da se domaći suci, istražitelji i sve ostale pravno-involvirane strane osjećaju još beskorisnije.
Naime, kako saznajemo, u Kanadi (koja je iz nekog razloga bliska nama Hrvatima) postoji tvrtka pod nazivom Ivo Automotive Corporation, pa nas je strah da zbog lopovluka naših istaknutih ´rvatina ne strada i kanadska ekonomija, jer to nikako ne bi bilo u redu – pogotovo kada se u obzir uzme sva sila dijaspore koja tamo lagodno živi i bira „najbolji izbor“ za nas koji smo ovdje zapeli.
Možda bi o tome ipak vrijedilo obavijestiti Amere iz neke od organizacija koje se bave istjerivanjem pravde i ostalim dušobrižničkim radnjama.
Hm…