AeroMobil 4.0 želi da san o letećim automobilima postane stvarnost
Ljudi su dugo, dugo sanjali o letećim automobilima i, iako smo vidjeli mnogo prototipova, oni nisu postali bilo kakav faktor na potrošačkom tržištu. Slovački startup želi prosječne vozače staviti iza joysticka letećeg automobila koji je zasad prototip, i to već do 2023., što i nije tako daleko.
Postoje neki razumljivi razlozi zašto se leteći automobili (još uvijek) nisu primili među potencijalnim kupcima. Kao prvo, skupi su. Drugo, s fiksnim dizajnom krila nisu baš praktični za vožnju po cestama jer bi premašili označene linije prometnog traka. Slovački AeroMobil ima krila na šarkama tako da se preklapaju, ali “automobil” je još uvijek prilično dug.
I konačno, letenje zrakoplovom zahtijeva posebne certifikate, ovlaštenja uz stroge propise koji bi većinu ljudi spriječili da kupe jednu od ovih cool stvari. Unatoč tim izazovima, Slovaci misle da mogu privući dovoljno entuzijasta kako bi isplatili svoj pothvat.
Sada, neke zanimljive specifikacije o AeroMobilu 4.0 koji je i konačna verzija koju optimistično žele prvim kupcima isporučiti već 2023. Krstari brzinom od 260 kilometara na sat, sporije od prosječnog superautomobila, ali se bar ne mora gužvati u prometu. Uz domet od oko 740 km, poput boljeg benzinca ili osrednjeg dizela, također neće raditi nikakve daleke letove, barem ne u jednom koraku.
Za uzlijetanje mu je potreban ravni potez od oko 400 metara, što one koji zamišljaju kako polijeću s prilaza kući vraća u stvarnost.
Također, brzina uspona je 360 metara u minuti, što polijetanje u središtima velegradova ne čini praktičnim. Za Zagreb, doduše, nema problema. Dakle, gotovo sve što smo vidjeli u filmovima koji se odnose na leteće automobile je netočno, a opet to ne bi trebalo šokirati nijednu odraslu osobu.
AeroMobil tvrdi da je ovaj leteći automobil “prikladan za neiskusne pilote”. Pitamo se što EASA i drugi imaju reći o tome. Međutim, postoji potpuni sigurnosni sustav padobrana, tako da očito nećete pasti s neba tako brzo kako ćete s ovim čudom upasti u nevolje.
Leteći automobil pokreće hibridno-električni pogonski sustav koji integrira 2,0-litarski četverocilindrični bokser motor s unutarnjim izgaranjem i dva elektromotora. Motor je povezan s propelerom promjenjivog kuta s izravnim pogonom preko adaptivnog prijenosa. Stvara maksimalnu snagu od 300 KS. Jedno je sigurno u vezi s AeroMobilom: kakvo god vozilo proizvede, ono će biti mamac za sakupljače egzotike.
Uostalom, leteći automobili su se pokazali vrlo nepraktičnima, i stoga će još dugo vremena biti iznimno neuobičajeni. Rijetkost daje prednost kolekcionarstvu, pogotovo kada je riječ o nečijem divljem i ludom vizionarstvu, čak na granici s potpuno nepraktičnim ili neupotrebljivim.