Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Dean Štrlek 07.09.2023

Top 10 značajki starih automobila koje nam najviše nedostaju

Današnji automobili pretrpani su raznoraznim gadgetima, zaslonima na dodir, zračnim jastucima, zvučnim upozorenjima, svjetlećim signalima.

Naravno, sigurniji su nego ikad, no ipak postoji nekoliko značajki koje nam stvarno nedostaju… CarThrottle ih je izdvojio top 10, a mi vam ih prenosimo!

1. Svjetla koja se podižu i spuštaju

Lamborghini Urraco sa spomenutim svjetlima
Lamborghini Urraco sa spomenutim svjetlima
foto: lambocars.com

Svjetla koja se dižu i spuštaju jednostavno su fenomenalna i ne samo da izgledaju “cool”, već su i vrlo zabavna kada ih palimo i gasimo.

Nažalost, ovakav sustav rasvjete nije imao šanse opstati u modernoj proizvodnji iz nekoliko logičnih razloga, a neki od njih su: sigurnost pješaka, aerodinamika i buka vjetra.

2. Preglednost s prednje strane

Mnogo tanji okviri na starijim automobilima
Mnogo tanji okviri na starijim automobilima
foto: bmwblog.com

Sjećate li se vremena kada se niste trebali naginjati na stranu kao manijak, ne bi li vidjeli što se događa u kutevima.  Razlog tome je to što su nekad automobili imali prilično tanke držače krova odnosno tzv. A-konstrukciju.  Danas, mnogo širi stupovi vožnju čine sigurnijom, no istovremeno i često nepreglednom i frustrirajućom.

3. Manualni mjenjač

Uživanciji nema kraja
Uživanciji nema kraja
foto: carthrottle.com

Što je automobil stariji, veća je vjerojatnost da će imati manualni mjenjač. Već vjerojatno i sami znate zašto je manualni prijenos bolji, pružaju ugodnu vožnju po vlastitoj volji i jednostavni su za koristiti.  Također služi kao otežavajuća okolnost prilikom krađe automobila u zemljama koje u standardnoj opremi nude automatski mjenjač, npr. SAD. Moderni automobili su brži i učinkovitiji, ali i manualni mjenjač je mnogo uglađeniji i lakši za upotrebu, stoga ne čudi kako se ljudi i nadalje odlučuju za ovakav način prijenosa.

4. Pomičan tvrdi T-krov

Pomični tvrdi krov
Pomični tvrdi krov
foto: ericpetersautos.com

T-krov (odnosno “Targa”) je bio briljantan, izuzev ponekog prokišnjavanja, ali prednost je bila što ste praktički bili vlasnik dva automobila. Osim klasičnog modela, za kratak čas mogli ste voziti kabriolet spreman za ljetne avanture. Krovni panel se skidao vrlo lako i mogli ste ga spremiti iza sjedala. Sve u svemu, izgledali su vrhunski.

5. Jednostavna i uredna unutrašnjost

Jednostavna unutrašnjost
Jednostavna unutrašnjost
foto: porschebahn.wordpress.com

Minimalizam na svakom koraku. Danas uđite i u prilično jeftin automobil i već vas čeka pogled na preko 50ak prekidača, gumbića i sličnih nepotrebnih detalja. Kada pokrećete automobil, morat ćete pritisnuti na spojku ili kočnicu prilikom pritiska na tipku start/stop. Prije nego krećete, morat ćete pronaći mjesto za ključ u središnjoj konzoli kako bi automobil tijekom vožnje mogao prepoznati ključ. Da ne pričamo o elektroničkoj parkirnoj kočnici. U starom automobilu, za razliku od novijih, jednostavno skočite na vozačevo mjesto, zatvorite vrata, okrenete ključ. Jednostavno.

6 .Normalni ključ

Odavno zaboravljena slika
Odavno zaboravljena slika
foto: ericpetersautos.com

Govoreći o zakretanju ključa, što je s tim? Današnji ključevi dolaze u svim veličinama i oblicima, a najčešće ne sadrže standardni ključ uopće. Neki ključevi su zdepasti, mali i nepraktični dok neki izgledaju poput kreditne kartice pa prilikom pokretanja djeluje kao da ste na bankomatu.

7. Mogućnost samostalnog popravka

Danas nemoguća misija
Danas nemoguća misija
foto: wikihow.com

U mogućnosti primijetiti, i samostalno popraviti automobil bila je slika prošlih vremena. Danas je to gotovo nemoguća misija. Češće nego nekada, morat ćete automobil ostavljati kod servisera, na dijagnostici jer mogućnost detekcije problema nije toliko lagana. Poklopac motora djeluje kao membrana između vas i bilo kakve šanse da ćete se upustiti u pregled možda i najsitnijeg problema. Stariji automobili bili su iznimno jednostavni pa čak i zabavni za popravak, gdje ste i za mnogo manje vremena neke popravke mogli odraditi sami. Priručnik plus dobar set alata mogli su vam uštedjeti mnogo novaca.

8. Mnogo lakši nego danas

Lakša karoserija, ali i manja brzina
Lakša karoserija, ali i manja brzina
foto: carthrottle.com

Laganiji automobili uvijek su bili zabavniji za vožnju. Koncentracija je bila mnogo potrebnija nego danas, no povratni doživljaj i osjećaj bio je neupitan.  Stariji i lakši automobili, osim toga, bili su lakši za guranje, ako bi došlo do problema na cesti. Za usporedbu, 25 godina stara Fiesta teži 839kg dok današnji model teži čak 1163kg.

9. Atraktivniji upravljači

Atraktivan i jednostavan upravljač
Atraktivan i jednostavan upravljač
foto: carthrottle.com

Kako danas izgleda, proizvođači neprestano pokušavaju izmisliti nešto novo po pitanju upravljača. Neki su debeli, neki asimetrični, ali većina (ako ne i svi) neće služiti samo za upravljanje. Današnjim upravljačima možete odgovoriti na poziv, možete smanjiti brzinu, čak i pokrenuti omiljenu radio stanicu. Vjerovali ili ne, neki čak imaju i vlastito grijanje.

Stariji automobili jednostavno služe za upravljanje prednjim kotačima, i minimalistički su dizajnirani. Nekada ste jednostavno sjeli, uhvatili upravljač, pogled usmjerili na cestu i „borba“ s mjenjačem je počela.

10. Zamjenski kotač u prtljažniku

Zamjenski kotač u prtljažniku, danas nije slučaj
Zamjenski kotač u prtljažniku, danas nije slučaj
foto: carthrottle.com

Ako ste ikada došli u situaciju da trebate promijeniti gumu, velike šanse su bile kako se radilo o kratkom stajanju bez većih kašnjenja. Jeste li to probali na novom automobilu? Tanak i patetični „čuvar prostora“ ograničava vas na sporiju vožnju, ali ipak bolji odgovor nego sprej za punjenje probušene gume. (Sretno s tim!)

Stariji automobili ne pate od sličnih problema, jer onaj „pokušaj od kotača“ još nije bio u upotrebi.  Dobra stara nožna pumpa, i komplet za promjenu, plus kotač sa rezervnom gumom koji je uvijek bio spreman u prtljažniku, pojednostavio je cijeli postupak.

Podijeli s frendovima!

Dean Štrlek
Automobilistički entuzijast, od ranih dana prati informacije iz svijeta automobilske industrije, a primarno izdvaja dizajn.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana