Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 04.02.2015

Pogledajte kako izgleda jedan kraljevski Seat

Neki će vjerojatno reći da je riječ o glupom automobilu, no kada je jedan običan auto u stanju od kralja napraviti malo dijete, ipak se radi o nečem posebnom.

Seat Ibiza 1,5 SXi i španjolski kralj Felipe VI. u društvu s glavnim ljudima iz Seata
Seat Ibiza 1,5 SXi i španjolski kralj Felipe VI. u društvu s glavnim ljudima iz Seata
foto: Car Crushing

Seat Ibiza – automobil koji je tek početkom novog milenija oko sebe počeo okupljati kupce diljem Europe. Automobil koji je za vrijeme trajanja prodaje prve generacije bio praktički nepoznat, a oni koji su ga nekim slučajem imali, konstantno su spominjali spregu Seata i Porschea.
Naime, Porsche doista i jest imao veze s ovim malenim Seatom, jer dobar dio pogonskog i mjenjačkog sklopa Ibiza može zahvaliti Porscheu, no „Porsche System“, što je poput slogana kao natpis ubadalo u oči sve one koji su ikad podigli poklopac motora ovog automobila, Porsche ipak nije zaslužio.
No pustimo sad to…

Ibiza nekad i danas...
Ibiza nekad i danas…
foto: Cars Adel

Ibiza prve generacije u svojoj je osnovi porijeklo vukla iz Seatovog modela Ronda, koji je bio ni manje ni više, nego španjolska inačica Fiatovog modela Ritmo (odnosno Strada). Dizajn potpisuje slavna dizajnerska kuća ItalDesign, dok prve makete i preparaciju gotovih modela potpisuje njemački proizvođač Karmann. Dakle, Ibiza je zapravo već sredinom osamdesetih bila itekako dobro promišljen automobil.

Seat Ibiza SXi prve generacije
Seat Ibiza SXi prve generacije
foto: Diario Motor

Prva generacija proizvodila se s nekoliko različitih opcija motorizacije i opreme, no najpoznatiji motori upakirani u Ibize tog vremena definitivno su benzinac zapremine 1,5 litara, koji je raspolagao s ukupno 98 konjskih snaga (odnosno kasnije čak i 109 za švicarsko tržište), te 1,7 Diesel za koji snaga ionako nije ni bitna, jer onaj tko je vozio tu verziju Ibize, ionako je štedio ulijevajući lož-ulje u spremnik, pa su performanse apsolutno izostajale.
Od linija opreme postojale su tri opcije, odnosno L, GL i GLX i SXi, a kasnijim razradama je došlo i do nekolicine „specijalnih“ oznaka poput Base, Disco, Fashion, Designer, i vjerojatno najpoznatija u našim krajevima pod nazivom Chrono.
No vratimo se osnovama i Sxi verziji Ibize koja je nedavno do suza ganula španjolskog kralja.

Ovako je Ibiza izgledala na dan kraljevog 18. rođendana
Ovako je Ibiza izgledala na dan kraljevog 18. rođendana
foto: Car Crushing

Naime, Kralj Felipe VI. je u svojim danima prinčevanja od tate kralja za 18. rođendan na poklon dobio metalik-zlatnu Seat Ibizu Sxi.
Skromno, s obzirom na to da je ipak riječ o kralju koji je svom sinu jedincu poklonio Ibizu, dok bi npr. neki od naših „rodijaka“ svojim sinovima poklanjali „Genšere“ i slične razvikane i (pre)skupe automobile.
No pustimo i to…

Restauracija je provedena u sklopu interijera...
Restauracija je provedena u sklopu interijera…
foto: Car Crushing

Felipe VI. je za slavlje vezano uz vlastitu legalnu punoljetnost dobio svoj prvi auto, i to je bila Ibiza Sxi zlatne boje.
S obzirom na to da je Felipe u to vrijeme bio princ, morao je šutjeti i tati reći sve najbolje o automobilu, te se praviti zadovoljnim, no kako su kilometri i mjeseci prolazili, Felipe je s dotičnom zlatnom Ibizom bio sve zadovoljniji i na kraju je bio tužan kada je automobil prodan.

...eksterijer je također restauriran...
…eksterijer je također restauriran…
foto: Car Crushing

S prodajom se ovoj kraljevskoj Ibizi gubi svaki trag, no kada je prije nekoliko mjeseci kralj Felipe VI. odlučio posjetiti Seatov pogon u Martorellu, ekipa iz Seata ga je dočekala s iznenađenjem.
Naime, Ibiza je nakon 16 godina pronađena, te se tijekom preko godinu i pol na njoj izuzev ponovnog osposobljavanja umornog motora poradilo i na svim ostalim dijelovima, te je na kraju izvršena kompletna restauracija. No nitko kralju nije rekao za iznenađenje, već ga je pri obilasku tvornice među brojnim modelima iz aktualne Seatove ponude dočekala Ibiza „kakvu je nekad davno imao“.
Naravno, dočekala ga je njegova vlastita Ibiza u kojoj je napravio svoje prve kilometre i zaustavio se na brojci od preko 150,000 kada je automobil otišao „na bubanj“.

...a i motor nakon restauracije izgleda kao nov.
…a i motor nakon restauracije izgleda kao nov.
foto: Car Crushing

Tom je gestom kralj bio istovremeno iznenađen i raznježen, no umjesto da Ibizu izvede iz tvornice i ponovno pokuša proživjeti vlastitu mladost za volanom tog malog automobila, kralj se odlučio ostaviti je u muzeju rame uz rame s još 250 Seata s povijesnim značenjem za tu tvrtku.

Uglavnom, iako se zapravo ne radi ni o kakvom posebnom automobilu, te većina na Ibizu iz osamdesetih gleda kao na automobil koji nije nimalo vrijedan spomena, ovakva restauracija ipak ima svoje draži i značaj – ako već nikome drugom, a onda kralju koji se kroz ovaj automobil sjetio kako to izgleda biti mlad i bezbrižan.

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Evo kako upropastiti legendarni Mini

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Ovaj automobil koštao je bogatstvo – i nitko ga nije htio!

Piše: Niko Poznat

Lancia Hyena – dizajnersko čudo devedesetih!

Piše: Mato Pavličević

Jesu li jesen i zimsko računanje vremena krivi za porast nesreća?

Piše: Niko Poznat

Kako AI mijenja kokpite: Od pametnih zaslona do personaliziranih iskustava vožnje

Piše: Niko Poznat

7 cool stvari koje su kreirali dizajneri automobila

Piše: Niko Poznat

Zimska bajka – 15. Rally Show Santa Domenica 2025.


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana