Pogledajte kako izgleda jedan kraljevski Seat
Neki će vjerojatno reći da je riječ o glupom automobilu, no kada je jedan običan auto u stanju od kralja napraviti malo dijete, ipak se radi o nečem posebnom.
Seat Ibiza – automobil koji je tek početkom novog milenija oko sebe počeo okupljati kupce diljem Europe. Automobil koji je za vrijeme trajanja prodaje prve generacije bio praktički nepoznat, a oni koji su ga nekim slučajem imali, konstantno su spominjali spregu Seata i Porschea.
Naime, Porsche doista i jest imao veze s ovim malenim Seatom, jer dobar dio pogonskog i mjenjačkog sklopa Ibiza može zahvaliti Porscheu, no „Porsche System“, što je poput slogana kao natpis ubadalo u oči sve one koji su ikad podigli poklopac motora ovog automobila, Porsche ipak nije zaslužio.
No pustimo sad to…
Ibiza prve generacije u svojoj je osnovi porijeklo vukla iz Seatovog modela Ronda, koji je bio ni manje ni više, nego španjolska inačica Fiatovog modela Ritmo (odnosno Strada). Dizajn potpisuje slavna dizajnerska kuća ItalDesign, dok prve makete i preparaciju gotovih modela potpisuje njemački proizvođač Karmann. Dakle, Ibiza je zapravo već sredinom osamdesetih bila itekako dobro promišljen automobil.
Prva generacija proizvodila se s nekoliko različitih opcija motorizacije i opreme, no najpoznatiji motori upakirani u Ibize tog vremena definitivno su benzinac zapremine 1,5 litara, koji je raspolagao s ukupno 98 konjskih snaga (odnosno kasnije čak i 109 za švicarsko tržište), te 1,7 Diesel za koji snaga ionako nije ni bitna, jer onaj tko je vozio tu verziju Ibize, ionako je štedio ulijevajući lož-ulje u spremnik, pa su performanse apsolutno izostajale.
Od linija opreme postojale su tri opcije, odnosno L, GL i GLX i SXi, a kasnijim razradama je došlo i do nekolicine „specijalnih“ oznaka poput Base, Disco, Fashion, Designer, i vjerojatno najpoznatija u našim krajevima pod nazivom Chrono.
No vratimo se osnovama i Sxi verziji Ibize koja je nedavno do suza ganula španjolskog kralja.
Naime, Kralj Felipe VI. je u svojim danima prinčevanja od tate kralja za 18. rođendan na poklon dobio metalik-zlatnu Seat Ibizu Sxi.
Skromno, s obzirom na to da je ipak riječ o kralju koji je svom sinu jedincu poklonio Ibizu, dok bi npr. neki od naših „rodijaka“ svojim sinovima poklanjali „Genšere“ i slične razvikane i (pre)skupe automobile.
No pustimo i to…
Felipe VI. je za slavlje vezano uz vlastitu legalnu punoljetnost dobio svoj prvi auto, i to je bila Ibiza Sxi zlatne boje.
S obzirom na to da je Felipe u to vrijeme bio princ, morao je šutjeti i tati reći sve najbolje o automobilu, te se praviti zadovoljnim, no kako su kilometri i mjeseci prolazili, Felipe je s dotičnom zlatnom Ibizom bio sve zadovoljniji i na kraju je bio tužan kada je automobil prodan.
S prodajom se ovoj kraljevskoj Ibizi gubi svaki trag, no kada je prije nekoliko mjeseci kralj Felipe VI. odlučio posjetiti Seatov pogon u Martorellu, ekipa iz Seata ga je dočekala s iznenađenjem.
Naime, Ibiza je nakon 16 godina pronađena, te se tijekom preko godinu i pol na njoj izuzev ponovnog osposobljavanja umornog motora poradilo i na svim ostalim dijelovima, te je na kraju izvršena kompletna restauracija. No nitko kralju nije rekao za iznenađenje, već ga je pri obilasku tvornice među brojnim modelima iz aktualne Seatove ponude dočekala Ibiza „kakvu je nekad davno imao“.
Naravno, dočekala ga je njegova vlastita Ibiza u kojoj je napravio svoje prve kilometre i zaustavio se na brojci od preko 150,000 kada je automobil otišao „na bubanj“.
Tom je gestom kralj bio istovremeno iznenađen i raznježen, no umjesto da Ibizu izvede iz tvornice i ponovno pokuša proživjeti vlastitu mladost za volanom tog malog automobila, kralj se odlučio ostaviti je u muzeju rame uz rame s još 250 Seata s povijesnim značenjem za tu tvrtku.
Uglavnom, iako se zapravo ne radi ni o kakvom posebnom automobilu, te većina na Ibizu iz osamdesetih gleda kao na automobil koji nije nimalo vrijedan spomena, ovakva restauracija ipak ima svoje draži i značaj – ako već nikome drugom, a onda kralju koji se kroz ovaj automobil sjetio kako to izgleda biti mlad i bezbrižan.