Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 01.12.2025

Evo kako upropastiti legendarni Mini

OK… jasno mi je – struja je hit. Struja je super i oko struje se danas vrti kompletna auto-industrija.
No postoje neke stvari koje sa strujom nikada nisu imale veze i ovakve ideje su stvarno u stanju prosječnog auto-entuzijasta natjerati na prisilan odlazak u WC.
Stoga bi se jednom rječju ova ideja mogla opisati kao “fuj”, ali ajmo ipak malo u detalje…

Mini Cooper kao klasika koja to i nije...
Mini Cooper kao klasika koja to i nije…
foto: Mini

„Revolucionarna tehnologija pogona za sutrašnju urbanu mobilnost“.

Ovakvi slogani i poprilično opširne marketinške floskule za današnji su svijet automobila nešto sasvim normalno.
No vjerovali ili ne, ovo nije rečenica uz koju se prati neki novi ultra-moderan (ili bolje rečeno pomodarski nastrojen) SUV ili CrossOver, već ova rečenica prati jedan klasični Mini.

Originalni Mini - redefiniranje praktičnosti.
Originalni Mini – redefiniranje praktičnosti.
foto: Carstyling

Da elaboriram…

Mini je u jednom momentu odlučio pojačati marketinške aktivnosti vezane uz svoju „električnu budućnost“. No umjesto da je to izvedeno kroz neki novi konceptni automobil ili pak kroz neke komponente s kojima bi se ta „električna budućnost“ trebala ostvariti, korišten je jedan klasični Mini Cooper.
I da… ovaj Mini Cooper nema maleni 1,3-litreni motor, već je pogonjen na struju.

Da… dobro ste pročitali.

Iza ovog lica krije se nešto novo i moderno.
Iza ovog lica krije se nešto novo i moderno.
foto: Mini

Kao što imate prilike vidjeti, radi se o kompletno restauriranom primjerku iz devedesetih godina prošlog stoljeća. To u prijevodu znači da izuzev crvene boje, bijelog krova i bijelih traka, te već opće poznatog dezena kotača ovaj Mini Cooper s onim kakav smo do sada poznavali zapravo i nema neke pretjerane veze.

E sad…neki će reći „pa što“, a neki drugi će tek odmahnuti rukom i reći ono obavezno „meh“. No ako se mene pita, najiskrenije vjerujem da Alec Issigonis skupa s Davidom Bowiejem (koji je na traci sklapao Miniće u svojim ranim danima estradnih eskapada) tamo negdje odozgo gleda sve ovo i udara sam sebi „facepalmove“.

Iz Minija ovu nepotrebnu marketinšku eskapadu na struju objašnjavaju ovako: „Mini s ovim prikazom tehnologije i retro-oblika pruža jednu sasvim novu dimenziju nepogrešivog pokreta koji je pomogao u pokretanju britanskog malog automobila u izvornom obliku na svjetsku popularnost“

Ajme kakva hrpa lijepo upakiranih gluposti…

S ovakvim scenama se Mini i dan-danas reklamira.
S ovakvim scenama se Mini i dan-danas reklamira.
foto: Tumblr

Originalni Mini bio je automobil koji su ljudi doživljavali kao nešto praktično, funkcionalno, slatko i simpatično. Niski troškovi održavanja u kombinaciji s iznenađujuće velikim interijerom od ovog su malenog gradskog Britanca učinili itekako poželjan automobil, a onda je i svijet utrkivanja dao još pokoji adut „za“, kada je Mini praktički pregazio puno veću, jaču i razvikaniju konkurenciju, te odnio pobjedu na legendarnom Monte Carlo Rallyju 1964. godine.

Stoga za originalni Mini već odavno ništa nije trebalo dokazivati, jer je riječ o legendarnom automobilu koji je u zasluženoj mirovini od 2000. godine.

I ako se mene pita, tamo je trebao i ostati.

No umjesto ostavljanja ove mini-legenda da uživa u povijesnim knjigama, netko se pametan dosjetio ponavljati revoluciju i na ovakav nepotreban način podsjećati na jedan od svijetu najomiljenijih automobila svih vremena.
Da… rekao sam to.
Javno, bez cenzure i bez srama.

Dokaz da pomodarstvo nema granica.
Dokaz da pomodarstvo nema granica.
foto: Mini

Što se reakcija tiče, ogroman broj ljudi je na ovaj Mini reagirao pozitivno. Isto vrijedi i za veliku većinu medija koji su u superlativima opisivali ovu ideju i njeno rezultatno stanje.

Stoga ovaj tekst ne samo da ima jednu stvarnu i realnu podlogu te je napisan od strane jednog auto-entuzijasta i zaljubljenika u originalni Mini, već zasigurno neće rezultirati referendumom i samim time nikoga neće koštati ni lipe.

Ne radi se niti o namjernim kritikama usmjerenim prema automobilima na struju, pa čak ni na trend koji sve te strujne krugove usprkos evidentnim minusima i dalje nemilo gura u grlo prosječnog auto-entuzijasta.

Dakle, nije riječ o nekakvoj „uvijek kontra“ priči kakvih nam tijekom posljednjih godina nimalo ne nedostaje.
Riječ je jednostavno o razmišljanju koje u svojoj bazi ima postavku da se neke stvari jednostavno ne rade.

Moete li zamisliti ovakav automobil na struju?
Moete li zamisliti ovakav automobil na struju?
foto: Bonhams

Jaguar E-Type, BMW 3.0 CSL, Lamborghini Miura, Citroën DS…
Sve su to automobili koji su tijekom godina postojanja na tržištu odradili svoje i podarili nam ulaz u neka nova vremena.
Sve su to bili modeli na čijim je leđima odrasla cijela jedna generacija auto-entuzijasta.

Sve su to automobili koji su na ovaj ili onaj način kršili zakonitosti konvencionalnog i svojim pozitivnim stranama (ili „WOW-efektom, ako je riječ o Miuri) ušli u legendu.

I sad zamislite vidjeti jedan 3.0 CSL ili Testarossu na struju…

Biste li zbog takvog prizora instantno povratili ručak? No nisu samo veliki, brzi i prelijepi automobili stvarali zaljubljenike u svijet automobila, već su za puno toga zaslužni i oni mali, nezgrapni i nekad nepraktični pripadnici svijeta automobila.

„Buba“, Topolino, „četvorka“, „peglica“, „spaček“ i ništa manje legendaran „Minić“ također su dio te priče o uzorima i automobilima u koje se lako zaljubiti.
I upravo zato cijela ova naelektrizirana priča oko ovog Minija toliko smeta i smrdi.
Jer ako su se u Miniju odlučili ovakav potez, sve se pitam što nas onda tek čeka sutra.
… a pitanje je očito retoričkog tipa, jer svi znamo da svijet automobila u današnje vrijeme užurbano i na struju odlazi u krasan…(cenzura)

Slažete li se?

Šteta... Baš šteta.
Šteta… Baš šteta.
foto: Mini

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Lancia Hyena – dizajnersko čudo devedesetih!

Piše: Niko Poznat

7 cool stvari koje su kreirali dizajneri automobila

Piše: Mato Pavličević

Jesu li jesen i zimsko računanje vremena krivi za porast nesreća?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Kako AI mijenja kokpite: Od pametnih zaslona do personaliziranih iskustava vožnje

Piše: Niko Poznat

Zimska bajka – 15. Rally Show Santa Domenica 2025.

Piše: Niko Poznat

„Pun gas“: Može li europski odgovor konačno posramiti Fast & Furious?

Piše: Niko Poznat

Top 5 stvari kako žene percipiraju tvoj automobil i što im on govori o tebi

Piše: Niko Poznat

5 najuobičajenijih pogrešaka koje su uzrok nesreća u zimskim uvjetima na cesti

Piše: Niko Poznat

Ford rekao zbogom Focusu – završena proizvodnja legendarnog kompakta


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana