TOP 10 – BMW-ovih “M” modela
Danas kada BMW s „M“ znakovljem ukrašava glorificirane i kastrirane terence, nekako se čini dobrim potezom podsjetiti na neka bolja, zanimljivija i vožnji orijentiranija vremena. Stoga u nastavku slijedi top 10 modela s kojima se poigrala BMW-ova „M“ divizija.
Dosta uvoda.
Idemo na listu.
10. BMW M5 (E60)
Godina predstavljanja svijetu: 2005.
Oblik karoserije: Limuzina
Osnovne brojke: S85 V10 motor s 5 litara zapremine i 507 konja.
Aspiracija: Ona bolja (bez Turbo-punjača).
Osnovni razlozi zašto baš taj: Ima ih nekoliko… Za početak je tu poveznica između BMW-a i Saubera koji u svijetu auto-sporta ima itekako puno iskustva. Zatim je tu apsolutan dragulj od motora čije urlanje izaziva orgazam. A na kraju je i dalje riječ o limuzini, što je uvijek veliki plus.
Da spomenemo i mane: Chris Bangle i dizajn „petice“ koji nikada nije imao smisla, a niti realne estetske vrijednosti.
09. BMW M3 (E90)
Godina predstavljanja svijetu: 2007.
Oblik karoserije: Limuzina
Osnovne brojke: S65 V8 motor s 4 litre zapremine i 414 konja.
Aspiracija: Ona bolja (bez Turbo-punjača).
Osnovni razlog zašto baš taj: Jednostavno zato što se radi o BMW-ovom „posljednjem Mohikancu“, tj „em trojki“ bez ikakvih respiratornih pomagala. Tj. u prijevodu zato što je za početak zvučna kulisa stvarna, reska, glasna i fenomenalna – za razliku od današnjih zvučnicima obogaćenih ispušnih sustava koji zvuče kao da imaju probavne smetnje.
Dodatan razlog leži i u tome što se radi o limuzini, a ne o Coupé-izvedenici kakvoj su (pre)često pribjegavali pozeri.
Da spomenemo i mane: Iz nekih kuteva pomalo bezličan dizajn. I to je to.
08. BMW M2 (F87)
Godina predstavljanja svijetu: 2015.
Oblik karoserije: Coupé
Osnovne brojke: N55B30T0 I6 motor s 3 litre zapremine i 365 konja.
Aspiracija: Ona lošija (s Turbo-punjačem).
Osnovni razlozi zašto baš taj: Zato što je riječ o jedinom „neozbiljnom „M“ modelu“ koji BMW danas proizvodi. Uostalom, dotični je predstavljen u sklopu igrice „Need for Speed“, a to samo po sebi govori dovoljno. Nije pretjerano velik i nije pretenciozan u nastupu, a što je najbolje od svega, nije fokusiran na pretjerivanje s brojkama u smislu snage, pa samim time nije neupotrebljiv poput npr. modela M4.
Da spomenemo i mane: Previše strujnih krugova i tehnologije.
07. BMW M5 (E28)
Godina predstavljanja svijetu: 1984.
Oblik karoserije: Limuzina
Osnovne brojke: M88/3 I6 motor s 3,5 litara zapremine i 286 konja.
Aspiracija: Ona bolja (bez Turbo-punjača).
Osnovni razlozi zašto baš taj: Jedna riječ: „geneza“. Ovo je prvi M5 ikad i najbrža limuzina na svijetu onog vremena. Treba li još nešto reći?
Da spomenemo i mane: Istovremeno postojanje modela M635 CSi.
06. BMW M5 (E39)
Godina predstavljanja svijetu: 1998.
Oblik karoserije: Limuzina
Osnovne brojke: S62 V8 motor s 4,9 litara zapremine i 394 konja.
Aspiracija: Ona bolja (bez Turbo-punjača).
Osnovni razlozi zašto baš taj: Najljepša generacija BMW-ove „petice“ u kombinaciji s jednim od ponajboljih motora koje je BMW ikada proizveo. Tehnološki napredan taman koliko treba, udoban do boli, a s druge strane glasan i divlji – baš kakav jedan BMW s oznakom „M-nešto“ treba biti. I još k tome u ponudi za ovu generaciju „em-petice“stoji najljepša boja novog doba: Techno Violet.
Da spomenemo i mane: Previše VANOS-a.
05. BMW M3 (E36)
Godina predstavljanja svijetu: 1992.
Oblik karoserije: Coupé
Osnovne brojke: S50 (odnosno S52) I6 motor s 3 litre zapremine (odnosno 3,2 nakon redizajna) i 286 konja (odnosno 321 nakon redizajna).
Aspiracija: Ona bolja (bez Turbo-punjača).
Osnovni razlozi zašto baš taj: Prvi M3 sa 6 cilindara i jasan potpis vremena koja su tek trebala doći.
Da spomenemo i mane: Automobil koji je s godinama došao na loš glas zbog (nekih današnjih) vlasnika.
04. BMW 1M (E82)
Godina predstavljanja svijetu: 2011.
Oblik karoserije: Coupé
Osnovne brojke: N54 I6 motor s 3 litre zapremine i 335 konja.
Aspiracija: Ona lošija (s čak dva Turbo-punjača).
Osnovni razlozi zašto baš taj: Kompaktan dimenzijama, opak karakterom i nevjerojatno agilan na cesti i na stazi. Tehnološki razvijen i dizajnom (tj. detaljima) nalik kvartovskom nasilniku s kojim je super sjesti i popiti „jednu kratku“. Ukratko, ponajbolji „M“ automobil posljednjih godina.
Da spomenemo i mane: Rijedak za pop**diti i pretjerano skup.
03. BMW M3 (E30)
Godina predstavljanja svijetu: 1986.
Oblik karoserije: Coupé
Osnovne brojke: S14B23 I4 motor s 2,3 litre zapremine i 192 konja (prije evolucija koje su uslijedile kasnijih godina).
Aspiracija: Ona bolja (bez Turbo-punjača).
Osnovni razlozi zašto baš taj: Još jednom geneza, ali u drugoj kategoriji. Trkaći automobil za cestovnu upotrebu. Neprikosnoveni šampion u DTM-u. Rally-automobil. Homologacijski prevarant. Ajme majko koliko lica ovaj automobil ima…
U današnje vrijeme komadić povijesti ne samo za BMW, nego i za poimanje sportskog automobila. Itd…
Da spomenemo i mane: Češće parkiran u klimatiziranoj garaži, nego viđen na cesti ili stazi. A o cijenama pojedinih primjeraka ne treba ni pričati.
02. BMW M1 (E26)
Godina predstavljanja svijetu: 1978.
Oblik karoserije: Upitan, jer je riječ o pravom sportskom automobilu.
Osnovne brojke: M88/1 I6 motor s 3,5 litre zapremine i 277 konja.
Aspiracija: Ona bolja (bez Turbo-punjača).
Osnovni razlozi zašto baš taj: Apsolutna geneza i automobil bez kojeg BMW danas ne bi bio ono što jest. Prikaz tvrdoglavosti i negiranja poraza na 4 kotača, te u današnje vrijeme praktički jednorog.
Da spomenemo i mane: Koje mane?
01. BMW X6M
Godin…
Ma naravno da se šalimo. Ovo moderno čudo za odlikaše i egocentrike nema mjesto ni na listi Top 50 radnih strojeva i alata, a kamoli ovdje. Ispričavamo se na ovoj šali. Nismo namjerno (možete misliti).
01. BMW M3 (E46)
Godina predstavljanja svijetu: 2000.
Oblik karoserije: Coupé
Osnovne brojke: S54 I6 motor s 3,2 litre zapremine i 343 konja
Aspiracija: Ona bolja (bez Turbo-punjača).
Osnovni razlozi zašto baš taj: Najupotrebljiviji i najelegantniji M3 ikad. Tehnološki smislen i napredan koliko treba, a u stvarnom svijetu i dovoljno brz za tešku prometnu, ali bez posljedica po život. „M“ koji najljepše stari i usprkos zubu vremena uvijek privlači poglede i uzdahe – čak i kod ljudi koji baš i ne vole BMW kao marku. I što je najbolje od svega, dostupan je u stvarnom svijetu, a ne samo u igricama ili na aukcijama. Da je kojim slučajem pod poklopcem motora BMW-ov vrišteći S85-motor, E46 M3 bio bi jednim od najgenijalnijih automobila svih vremena.
Da spomenemo i mane: Mrvicu previše osjetljiv motor koji masa vlasnika ne tretira kako treba, pa je masa polovnih primjeraka uobličena u „rupe bez dna“. Nema limuzine u ponudi, nema karavana u ponudi, a GTR-verziju nitko izvan svijeta igara nije mogao kupiti.
Eto… Ovo je naša top-lista 10 najboljih BMW-ovih „M“ modela. S nekim ćete se odabirima (tj. s pozicijamaa na listi) složiti, a s nekima pak ne. Neki će modeli (poput npr. E34 M5 ili pak E86 Z4M Coupé) nedostajati na listi i zbog tog će se nedostatka neki od vas cijenjenih čitatelja buniti. No usprkos svemu, mi smo se usuglasili ovako.
A vi slobodno komentirajte.
Ugodan dan vam želimo.