Zbogom Rapid upoznajte Škodu Scala – “Češki Golf” s modernim dizajnom spreman da pohara tržište
Škoda je predstavila novi model Scala, zamjenu za model Rapid
Škoda je neočekivano najavila kako odustaje od imena Rapid i kako će nasljednik ovog modela dobiti potpuno novo ime – Scala. Može se reći kako u Škodi baš i nisu bili originalni i inovativni u osmišljavanju novog imena, jer ime Scala vezano je kao i dio oznake Skala nekadašnjeg modela automobila iz Kragujevca. Postoji i Renault Scala, ali na indijskom tržištu…
S novim automobilom Scala češka Škoda otvara novo poglavlje u kompaktnoj klasi. To je potpuno novi razvoj kojim Škoda postavlja nove standarde u pogledu tehnologije, sigurnosti i dizajna. Scala će redefinirati A segment za Škodu.
I jedan novi mali detalj koji otkriva fotografija. Škoda Scala će biti prvi Škodin model automobila koji će na stražnjim vratima repa vozila imati napisano ime ‘Škoda’ velikim pojedinačnim slovima.
Škoda Scala ispod prednjeg poklopca ima pet motora. Na raspolaganju će biti četverocilindrični motor 1.0 G-TEC s 90 KS i 145 Nm koji kao gorivo koristi prirodni plin (dostupan tek krajem 2019.), a tu su i benzinski trocilindrični motori 1.0 TSI s 95 KS (175 Nm) i 115 KS (200 Nm), te četverocilindrični benzinski 1.5 TSI motor sa 150 KS i 250 Nm.
Kao peti motor u ponudi na raspolaganju je dizelaš 1.6 TDI sa 115 KS i 250 Nm. Dakle, motori su dobro znani iz VW ‘štale’ koje koriste i marke Audi, VW i Seat. Svih pet motora ispunjavaju normu Euro 6d-TEMP.
Uz najmanji trocilindrični benzinac od 75 KS dolazi samo ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa, a drugi motori serijski dolaze s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ili kao opcija DSG7 sa sedam stupnjeva prijenosa.
Škoda Scala nastala je na MQB-A0 platformi koju koriste i braća iz VW koncerna – VW Polo, Seat Ibiza, Audi A1. Škoda Scala dugačka je 4,36 metara, široka 1,79 i visoka 1,47 metara uz međuosovinski razmak 2,65 metara. Prtljažnik je obujma 467 do 1.410 litara.
Za cijene se predviđa kako bi trebale biti pozicionirane između modela Fabia (1.0 TSI s 95 KS od 15.000 eura) i Octavia (1.0 TSI sa 115 KS od 20.000 eura). Očekuje se kako bi početna osnovna verzija trebala imati cijenu oko 17.000 eura u Njemačkoj, što je na nivou modela koji mijenja (Rapid 1.0 TSI s 95 KS od 16.500 eura).
Škoda kao glavne konkurente novom modelu Scala vidi automobile kao što su Golf, Focus, Leon, Ceed i i30. Početak prodaje u Europi očekuje se u prvoj polovici 2019. godine.