Zanima li vas izbor za europski automobil godine?
Ako je odgovor „DA“, eto kratkog uvoda i aktualnih kandidata…
Kako to iz godine u godinu biva, opet se skupila ekipa stručnjaka i pokrenuta je priča oko još jednog u nizu izbora za europski automobil godine. Prije nekoliko dana objavljeni su kandidati na četiri kotača od kojih će se jedan kroz nekoliko mjeseci pohvaliti s titulom europskog automobila godine. Poduži popis uključuje ukupno 35 modela iz različitih segmenata, a u cijeloj priči oko izbora ove godine imamo i jedno iznenađenje.
Naime, među kandidatima za EU-auto godine pojavio se i Golf 8. generacije. I to možda ne bi bilo toliko čudno da je dotična generacija Golfa već stigla na tržište. Ali kako tome baš i nije tako, malčice je čudno da svi ti stručnjaci na popis kandidata stavljaju automobil koji još nitko izvan Wolfsburga nije vozio i probao na cesti.
Hmmm…
Doduše, pravilnik kaže kako automobili-kandidati moraju biti aktualni na tržištu ili se pak u prodaji naći prije kraja ove godine u najmanje pet europskih zemalja. Time je novom Golfu zapravo unutar pravilnika otvoren put za pristup natjecanju za titulu EU-automobila godine, ali vrijedi reći kako je i dalje cijela priča u tom segmentu pomalo čudna.
Uglavnom, suci i porota će smanjiti popis kandidata do 7. studenoga, dok će konačni krug glasanja odrediti pobjednika, koji će biti objavljen 2. ožujka 2020., uoči Sajma u Ženevi.
Ova je nagrada za 2019. godinu pripala Jaguaru I-Pace, odnosno električnom SUV-u iz Coventryja. Dotični je tijekom posljednjeg izbora za europski automobil godine jedva uspio pobijediti Alpine A110. Ali je svejedno uspio.
U 2018. je godini Volvo XC40 osvojio ovaj trofej, dok su se na natjecanjima održanim 2017., 2016., 2015. i 2014. godine na prvo mjesto trona penjali Peugeot 3008, Opel Astra, Volkswagen Passat i Peugeot 308, te kao automobili godine dobilva i zlatnu medalju. Isto tako se i Volkswagen Golf 7. generacije penjao na prvo mjesto trona u konkurenciji na izboru za europski automobil 2013. godine, pa zapravo nikoga ne bi čudilo da i “osmica” sa svojim ekranima i “dinamikom” stigne do svoje zlatne medalje. No o tom potom.
Uglavnom, kako je početak ovog natjecanja aktualan od prije nekoliko dana, eto i kompletnog popisa kandidata za titulu europskog automobila godine – i to abecednim redom:
Iskreno govoreći, mi bismo iz ovog popisa izdvojili tek tri automobila, odnosno Porsche 911, Škodu Scalu i Toyotu Corollu, ali s obzirom na to da nismo dio sudačkog i porotničkog tima, preostaje vidjeti koji će bezličan stroj za iduću godinu biti okrunjen titulom automobila godine na prostorima “starog kontinenta”.
Baš se veselimo (sarkazam).
A vi?