VW postavio rekord svih vremena na legendarnom brdu Pikes Peak
All-time record!
Volkswagen i električni bolid I.D. R Pikes Peak ispisali su povijest legendarne brdske utrke Pikes Peak International Hill Climb postavivši apsolutni rekord svih vremena. Električni trkaći bolid VW I.D. R Pikes Peak popeo se ‘nebu pod oblake’ za rekordno kratkih 7 minuta i 57,148 sekundi.
Rekordnu vožnju za upravljačem bolida na struju sa 680 KS odvezao je vozač Romain Dumas (F), a ostvario je (ne)vrijeme, jer je dotadašnji rekord koji je postavio Sébastien Loeb 2013. godine nadmašio za čak 16 sekundi. Roman Dumas tako je na čelu liste na kojoj se nalaze legendarna imena kao što su Loeb, Walter Röhrl, Michèle Mouton, Stig Blomqvist, Nobuhiro Tajima…
Startna linija nalazi se na visini od gotovo 2.900 metara, a cilj na 4.300 metara. Zbog niskog tlaka zraka ovdje vladaju drukčiji aerodinamični uvjeti nego na stazi za utrke u nizini. Tijekom zavojite vožnje sa 156 zavoja duge 19,99 kilometara prema vrhu Pikes Peaka u blizini Colorado Springsa (SAD) postiže se najveća brzina od otprilike 240 km/h – usporedivo niska brzina za prototip poput modela I.D. R Pikes Peak s obzirom na to da bi teoretski, naravno, bila moguća i veća brzina.
Stoga su se uglavnom koncentrirali na optimalne brzine u zavojima. Kompletna je karoserija prilagođena postizanju što većeg uzgona, a da se pritom ne stvori prevelik otpor zraka. I.D. R Pikes Peak stvara veći uzgon od stvarne težine vozila. Pri tom je I.D. R Pikes Peak težak manje od 1.100 kg.
Vizualno najupečatljiviji rezultat ove strategije jest stražnje krilo modela I.D. R Pikes Peak koje djeluje izuzetno veliko. Zbog nadmorske visine na kojoj je Pikes Peak smješten gustoća zraka u prosjeku je niža za 35 posto, zbog čega gubimo 35 posto sile uzgona u odnosu na stazu za utrke koja se nalazi na nadmorskoj visini. Međutim, dio ovih gubitaka kompenziramo s izuzetno velikim stražnjim krilom.
Dvama elektromotorima koji zajedno na raspolaganje stavljaju snagu od 500 kW (680 KS) nije potreban dovod usisnog zraka. U skladu s time bilo je moguće smanjiti potrebne ulazne otvore u karoseriji – s aerodinamičnog aspekta riječ je načelno o velikom nedostatku. Nasuprot tome, rijedak visinski zrak ima negativan utjecaj na učinkovitost hlađenja.
I.D. R Pikes Peak je prvo potpuno električno trkaće vozilo marke Volkswagen, ali i tehnološka perjanica te pokusni laboratorij na kotačima za proizvodnju električnih vozila obitelji I.D., koja će Volkswagen početi uvoditi na tržište od 2020. godine.