Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše D.P. 18.03.2024

Top 8: Porsche 911 u izvedbama s najmanje proizvedenih primjeraka

Koliko god mu neki zamjerali ponavljanje jednog te istog oblika iz generacije u generaciju, Porsche 911 u svom je životnom vijeku dolazio i još uvijek dolazi u toliko različitih paketa da se naizgled jednake osnovne crte mogu zanemariti.

Ovo su neki od najrjeđih 911-ica izašlih iz Porscheove tvornice u Zuffenhausenu.

8. Porsche 964 Turbo S

Porsche 964 Turbo S
Porsche 964 Turbo S
foto: Sloancars

Proizvedenih primjeraka: 81

1992. godine Porsche je predstavio 964 Turbo S, koji je sa snagom od 376 KS i 180 kilograma manjom masom u usporedbi sa standardnim Turbom s motorom obujma 3,3 litre istog momenta postao najbrža 911-ica ikada proizvedena i jedan od najbržih automobila uopće na tržištu.

7. Porsche 964 RS 3.8

Porsche 964 RS 3.8
Porsche 964 RS 3.8
foto: Classic Driver

Proizvedenih primjeraka: 55

Jedna od najviše usredotočenih 911-ica, verzija 964 RS 3.8 nastala je kao evolucija RS-a 3.6 i dolazila je sa širokom karoserijom, Speedline kotačima i motorom koji je u RSR trkaćoj verziji pomogao Jürgenu Barthu da se odveze do pobjedničkog postolja u GT klasi na Le Mansu 1993. godine.

6. Porsche 930 LE

Porsche 930 LE
Porsche 930 LE
foto: Silverstone Auctions

Proizvedenih primjeraka: 50

Kako bi obilježili ono što se tada smatralo krajem 911-ica s turbo motorom (o, kako su bili u krivu) prije dolaska novog modela generacijske oznake 964, Porsche je pedeset primjeraka 930 odradio u takozvanoj LE (Limited Edition) izvedbi i po paprenoj cijeni ponudio ga hardcore entuzijastima.

5. Porsche 911 GT1 Strassenversion

Porsche 911 GT1 Strassenversion
Porsche 911 GT1 Strassenversion
foto: AutoWP

Proizvedenih primjeraka: 25

Trkaći GT1 sa središnje smještenim motorom zapravo jako malo toga povezuje sa serijskom 911-icom, a 25 cestovnih primjeraka moralo je biti proizvedeno kako bi se homologirala trkaća verzija, rival McLarenu F1, koja je Porscheu osigurala drugo mjesto na Le Mansu 1996. godine.

4. Porsche 911R

Porsche 911R
Porsche 911R
foto: The Revs Institute

Proizvedenih primjeraka: 20 (24 s prototipovima)

Porsche 911R mogli bismo okarakterizirati kao Porscheov propali pokušaj homologacije 911S-a, budući da je zbog 50 KS više i 160 kilograma manje FIA zahtjev odbila, pa je automobil s karoserijom od stakloplastike bio primoran natjecati se u klasi prototipova ili pak na reliju.

3. Porsche 964 Carrera 4 Lightweight

Porsche 964 Carrera 4 Lightweight
Porsche 964 Carrera 4 Lightweight
foto: WallpaperUp

Proizvedenih primjeraka: 22

Izrađen uz korištenje dijelova ostalih od 953 Paris-Dakar projekta, 964 Carrera 4 Leichtbau zamišljen je kao ekstremno lagana verzija 911-ice. Masa je zaustavljena na 1050 kilograma, a proizvodnja na 22 primjerka, budući da veći broj nije imao financijskog smisla za njemačku tvrtku.

2. Porsche 911 SC RS

Porsche 911 SC RS
Porsche 911 SC RS
foto: Road Scholars

Proizvedenih primjeraka: 20

Ovaj homologacijski model, ovoga puta za FIA-inu grupu B, dobio je aluminijske dijelove karoserije, branike od kevlara i tanko staklo kako bi se što više uštedjelo na masi. Uz 290 KS svojedobno je bio najbrži serijski Porsche ikada, a ubrzanje do stotke trajalo je 4,9 sekundi.

1. Porsche 911 2.7 Turbo

Porsche 911 2.7 Turbo
Porsche 911 2.7 Turbo
foto: SPBCAR

Proizvedenih primjeraka: 1

Premda se prvom 911-icom Turbo generalno smatra model iz 1974. godine opremljen 3,0-litrenim motorom, s prednabijanjem se krenulo dvije godine ranije u prototipu Turba s 2,7-litrenim motorom i uskom karoserijom. Automobil je vozila Louise Piëch, kći Ferdinanda Porschea i Ferryjeva sestra.

Podijeli s frendovima!

D.P.
U jednakoj mjeri zainteresiran za McLaren F1 i Teslu Model X, dvije krajnosti koje auto-industriju čine nepresušnim izvorom zanimljivosti.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Renault predstavlja robusni koncept Renault 4 Savane 4×4 s pogonom na sve kotače

Piše: Niko Poznat

Renault Mégane: Trideset godina inovacija i uspjeha u kompaktnoj klasi

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana