Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Niko Poznat 14.01.2022

Top 10 – Najčešće greške u vožnji automobila!

Svi volimo zamišljati da nam nema ravnih kad je vožnja u pitanju, no iako možda vozimo sasvim u redu, činjenica je da mnogi od nas prilikom upravljanja vozilom rade barem neke od grešaka, a danas ćemo spomenuti one najčešće greške.

Pravilno držanje volana je u položaju 9-3
Pravilno držanje volana je u položaju 9-3
foto: CarTrek

Držanje upravljača

Ne uče nas bez razloga u autoškoli da upravljač treba držati u položaju “9 i 3″, ako upravljač gledamo kao analogni sat, no dovoljno je da pogledate bilo koju osobu koja vas vozi i zamjetiti ćete da se toga pridržavaju samo rijetki. Vožnja jednom rukom kao da smo upravo ispali iz hip-hop spota, držanje upravljača previsoko ili prenisko, pa čak i vožnja bez ruku, da, sigurni smo da ćete se naći u barem jednom od nabrojanih načina vožnje. No, imajte na umu da je bilo koji od njih opasan i da vam znatno produžava vrijeme reakcije u opasnim situacijama.

Pravilno namještanje retrovizora
Pravilno namještanje retrovizora
foto: Inthenation

Loše podešeni retrovizori

Kao i kod držanja upravljača, retrovizori ili vozačka ogledala su stvar koju obavezno morate provjeriti kad sjedate u automobil, a pogotovo ako niste jedini koji koristi to vozilo. Ogledala moraju biti pravilno podešena kako bi maksimalno smanjili mogućnost da vam se vozila koja nailaze sa stražnje strane nađu u mrtvom kutu i da ih ne vidite prilikom skretanja ili prestrojavanja u drugu traku. Pravilo podešavanja bočnih ogledala je da u njima vidite odprilike 1/4 vašeg automobila.

Duga svijetla u magli samo još dodatno pogoršavaju situaciju
Duga svijetla u magli samo još dodatno pogoršavaju situaciju
foto: Roman Shymko

Upotreba dugih svjetla prilikom magle

Nije teško zaključiti da duga svijetla u magli samo još dodatno pogoršavaju situaciju. To se događa zbog toga što se svijetlost reflektira od molekula vode u zraku i prilikom toga nam dodatno smanjuje vidljivost. U takvim situacijama koristite kratka svjetla, svjetla za maglu i prilagodite brzinu uvjetima na cesti.

Klasična pogreška neiskusnih vozača je kočenje u samom zavoju
Klasična pogreška neiskusnih vozača je kočenje u samom zavoju
foto: Driving Test Tips

Kočenje u zavoju

U klasična najčešće grešake neiskusnih vozača spada i kočenje u samom zavoju, jer se prilikom toga težina prenaša na prednji kraj vozila, dok se stražnjim gumama smanjuje trakcija i može doći do zanošenja vozila. Ako morate prikočiti zbog zavoja koji slijedi, to svakako napravite prije samog ulaska u zavoj jer bi se moglo dogoditi da vam “pobjegne” zadnji kraj i završite u kanalu.

Nabijanje vozilu ispred je prilično opasan stil vožnje
Nabijanje vozilu ispred je prilično opasan stil vožnje
foto: Transpoco

“Nabijanje” vozilu ispred

Mnogi od nas vole voziti iza drugog automobila tako da su praktički parkirani u njegovom “bunkeru”. No, dobar dio takvih vozača na teži je način naučio da je ovakav stil vožnje prilično opasan, a na kraju i skup jer je u gotovo svim situacijama prilikom sudara kriv baš vozač koji je udaro u stražnji kraj drugog vozila. Budite oprezni, držite dovoljan razmak da uvijek imate vremena reagirati prilikom nepredviđene situacije.

 

Opasnost vožnje u nečijem “mrtvom kutu”
Opasnost vožnje u nečijem “mrtvom kutu”
foto: Hitekone

Vožnja u nečijem “mrtvom kutu”

Ialko nas u autoškoli uče da prije svakog skretanja ili promijene vozne trake provjerimo mrtvi kut pogledom preko ramena, činjenica je da mnogi vozači taj dio jednostavno ne rade. I zato, ako se sa svojim vozilom nalazite u ravnini stražnjih kotača vozila ispred vas, pretpostavite da vas vozač tog vozila neće vidjeti ako odluči promijeniti voznu traku.

Ne tjerate motor u visoke okretaje dok automobil ne dođe na radnu tempraturu
Ne tjerate motor u visoke okretaje dok automobil ne dođe na radnu tempraturu
foto: YouTube

Turaža hladnog motora

Ako želite da vas automobil dugo služi, onda morate obratiti pozornost na određene stvari, a jedna od najvažnijih je da ne tjerate motor u visoke okretaje dok automobil ne dođe na radnu tempraturu. Nemojte turirati motor u visoke okretaje, pa čak ni previše naglo ubrzavati dok ulje u motoru ne postigne radnu tempraturu, u suprotnom riskirate pretjerano trošenje dijelova motora.

Ne držite pritisnuto kvačilo prilikom spuštanja nizbrdo
Ne držite pritisnuto kvačilo prilikom spuštanja nizbrdo
foto: Caricos

Vožnja nizbrdo s pritisnutim kvačilom

Još jedna klasična greška kod neiskusnih vozača koja može biti izuzetno opasna, a to je da se drži kvačilo prilikom spuštanja nizbrdo. Problem koji se tada javlja je taj da morate pretjerano korisiti kočnicu, što može dovesti do pregrijavanja i “spaljivanja” kočnica. Umjesto pritisnutog kvačila, ostavite automobil u brzini i poslužite se kočenjem motora, uz povremenu regulaciju brzine upotrebom kočnice.

Unaprijed predviđajte situacije, kočite ravnomjerno jer bi se moglo dogoditi da vas netko udari od iza
Unaprijed predviđajte situacije, kočite ravnomjerno jer bi se moglo dogoditi da vas netko udari od iza
foto: Wot Motortrend

Neravnomjerno kočenje

Uvijek se pameno služite kočnicom kako bi vožnja bila ugodna i sigurna za vas i ostale sudionike u prometu. Mnogi od nas to u biti rade krivo, pa dobrim dijelom koče lagano da bi na kraju shvatili da to nije bilo dovoljno i zatim nagaze prilično žestoko. Unaprijed predviđajte situacije, kočite ravnomjerno jer bi se moglo dogoditi da vas netko udari od iza.

Znanstveno je dokazano da nas glasna muzika ometa prilikom vožnje
Znanstveno je dokazano da nas glasna muzika ometa prilikom vožnje
foto: My 1073 FM

Preglasna muzika

Znamo da je teško ne raspaliti muziku kad na radiju zasvira neki od vama omiljenih izvođača, no, znanstveno je dokazano da nas glasna muzika ometa prilikom vožnje i smanjuje nam koncentraciju na okolinu. Ostavite to ipak za izlaske vikendom.

Podijeli s frendovima!

Niko Poznat
Niko Poznat
Tajanstveni vanjski suradnik o kojem ne znamo ništa, samo nam ponekad pošalje tekst. Sumnjamo na to da mu ovo nije pravo ime. Tko se pobogu zove Niko?
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Japanski automobili nekad i danas

Piše: Niko Poznat

KVIZ: Možete li prepoznati ovih 10 automobila koji su prerađeni skroz do neprepoznatljivosti?

Piše: Davor Kindy

SAVJET: Popis 10 najvažnijih stvari koje trebate imati kada idete automobilom na godišnji odmor

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 10: proizvođači automobila koji su prije bili super – 2. dio

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 5: cestovni automobili koje potpisuje Cosworth

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Oprez: Vaši osobni podatci nisu privatni – Je li GDPR u domeni automobila zakazao?

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Kako brzo potrošiti gume sa Ferrarijem F40 u režiji Tax The Rich ekipe!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Kakav ste tip vozača?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Top 10: proizvođači automobila koji su prije bili super – 1. dio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Monoposto Spider – Društveno distanciranje kako ga vidi Alfa Romeo


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2022. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana