Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 18.09.2022

Tko bi trebao režirati idući nastavak „Fast and Furious“ franšize?

Jeste li se ikada zapitali ovo pitanje?
Mi jesmo. I prijedlozi su ispali materijalom za umiranje od smijeha.

Puuuno filmova…
foto: kinjaDEALS

S obzirom na to da filmsku umjetnost oduvijek obožavam te od malih nogu volim sve što je vezano uz film i automobile, naravno da volim i „Fast and Furious“ franšizu. I to do njenog trećeg dijela nakon kojeg je cijela ideologija svakog nastavka postala spoj meksičke sapunice, teretane, limunade sa šećerom i mačističkog s*anja.
Ali u planu je deseti nastavak te priče o familiji, kriminalu, testosteronu i sporadičnim automobilima, pa u nastavku slijedi naših nekoliko kandidata koji bi mogli režirati taj deseti po redu epski spektakl i sam vrhunac života jedne familije (kako kaže Vin Diesel).

Originalna “Fast & Furious” ekipa
foto: fdb

„Fast and Furious“ je kao serijal filmova doista prošao ogroman put. Od inicijalnog predstavljanja javnosti na ulicama Los Angelesa, krađe DVD-playera i uličnog utrkivanja, pa sve do leta u svemir i driftanja s Fierom na raketni pogon. Tijekom godina i godina su glavni akteri priče dobivali nove frendove i ekipu. Selili su se s kontinenta na kontinent i posvuda su pljačkali, tukli se, pili Coronu i vozili brzo i opasno.
S vremenom su se protagonisti spetljali s izvršnom vlasti i tajnim agentima, a onda je krenulo i obračunavanje s kriminalcima i spašavanje svijeta kakav poznajemo. I to za volanom pomalo čudnovatih automobila i ostalih paklenih strojeva zbog kojih je taj naš svijet i dalje u balansu između dobra i zla.

Hm… Jesam li spomenuo da su neki od pripadnika „familije“ driftali s Fierom u svemiru?

Istina…
foto: BlazePress

Bilo kako bilo, pred nama je još jedan nastavak te fascinantne sage o ljubavi, obitelji, oktanima i osvajanju svemira. Ne zna se još puno detalja oko postave, ali informacija da Justin Lin kao redatelj više ne želi imati posla s Dieselom i dalje stoji.
Zato smo odlučili odabrati nekoliko prijedloga za redatelje ovog desetog po redu mega-spektakla…

Werner Herzog – tihi genije s vizijom
Foto: UK Pictures

Werner Herzog
Čovjek koji je filmsku umjetnost na globalnom planu zadužio filmovima poput „Queen of the Desert“, „Invincible“ i „Nosferatu: Phantom der Nacht“. Poeta, snimatelj, glumac, redatelj i još mnogo toga u jednom, ali i jedan od onih ljudi koji svojim kreativnim pristupom na filmsko platno donose nešto stvarno posebno.

Jedini je problem u tome što bi g. Herzog mogao priču o „fastendfjurijusima“ preokrenuti prema dokumentiranoj introspekciji Vina Diesela koji se odjednom bez objašnjenog razloga našao iza rešetaka. To bi se vizualno-introspektivno i vrlo narativno filmsko umjetničko djelo moglo nazvati „Fast and the Furious: I´ll Die Before I Go Back“ i osim eksplozija sinapsi u mozgu iz kojih bi naracija prelazila u monologe i obrnuto, sve bi moglo biti snimljeno u crno-bijeloj tehnici.
A i Dominic Toretto bi odjednom mogao imati periku.
Ili barem velike očnjake.

David Lynch – Vizionar ispred svog vremena
Foto: Edit 911

David Lynch
Kao redatelj umjetnički nastrojenih blockbustera poput „Mullholland Drive“, „Blue Velvet“, „Dune“ i legendarnog „Eraserheada“, David Lynch je definitivno umjetnik među redateljima. Ali s obzirom na opsesivno utrpavanje Kylea MacLachlana u velk broj njegovih filmova, ne bi čudilo da se dotični pojavi i u desetom nastavku „F&F“ sage. I to najvjerojatnije u obliku čovjeka koji je nešto ili nekoga uspio revolucionarizirati.

Samim time bi novi „fastendfjurijus“ u svojoj integralnoj verziji mogao potrajati nekih 6-7 sati, a onda biti nasilno prerezan i skraćen na sva sata i sitno. I to samo zato da bi i dekoncentrirani ljudi inače generalno nezainteresirani prema filmskoj umjetnosti mogli odgledati film do kraja. I potom se žaliti svojim virtualnim prijateljima na društvenim mrežama o tome kako je „film trajao ko tri gladne godine“.
No i to bi bila bolja opcija od preimenovanja Dominica Toretta u „Sailor“ jer bi se u tom slučaju deseti nastavak franšize mogao pretvoriti u tešku psihologiju s elementima šizofrenije i raznih seksualnih devijacija.
Pa vi probajte klincima u dućanima prodavati igračke s takvom tematikom…

David Cronenberg – (Često) neshvaćeni filmski poeta
Foto: Nightmare on Filmstreet

David Cronenberg
Ako se neke od nas ovdje pita, u „fastendfjurijusu“ nedostaje materijala za krvoloke. Jer ako samo malčice pogledamo nastavke legendarnih filmova poput „Ramba“ i ekipe, jasno je da uz pucnjavu i fajtove nedostaje i drugih ljudskih brutalnosti poput spajanja čekića s hipotalamusom i slično. Cronenbergova kreativnost posebice bi se mogla istaknuti kroz sudare tijekom filma, jer umjesto glasnih eksplozija tankova prepunih benzinom, u slučaju njegove direkcije „fastendfjurijusa deset“ bilo bi i eksplozivnih orgazama nakon svake prometne nesreće. Na trenutke i višestrukih, što je oduvijek bio znak dobre glume.

Isto tako bi se najvjerojanije moglo dogoditi da Dominic Toretto potencijalnog negativca u velikom finalu i završnici filma gleda toliko intenzivno da negativcu eksplodira glava kao što je to bio slučaj u „Scannersima“. A možda bi se moglo dogoditi i da kao u filmu „The Naked Lunch“ cijelu familiju napadnu divovski kukci i počnu pričati o drogama i načinima ubojstva zločestih negativaca koji prijete ekvilibriju na globalnom planu.

Bilo kako bilo, David Cronenberg bi mogao donijeti dah svježine u „F&F“ franšizu, ali je istovremeno učiniti i čudnom.

Michael Bay – Čovjek s fetišem na vojsku i velike robote
Foto: One Room With a View

Michael Bay
Kako poveznica s vojskom u sklopu „fastendfjurijusa“ nimalo ne fali, tako bi se Michael Bay sa svojim fetišem prema Marincima mogao bez problema uklopiti u franšizu sa svojom direkcijom „desetke“. Glavni bi negativac u tom slučaju mogao biti Nicolas Cage u ulozi lika koji plače barem dva do tri puta tijekom trajanja filma ili možda Ewan McGregor u dvojnoj ulozi šizofrenika.

Radnja bi se mogla dublje povezati sa svemirom u kojem je već ionako driftao Pontiac Fiero s dijelom „familije“ za volanom.
Dotična bi radnja nadalje mogla donijeti neku militantnu svemirsku velesilu koja prema Zemlji šalje ogroman meteor. Ili bi se pak ta velesila mogla demonstrirati svijetu u obliku robotiziranih članova legendarnog „Kraftwerka“ koji se uz „tehno glazbu i rejv kulturu“ pretvaraju u njemačke automobile, prijete petim Reichom, porobljavanjem dijela čovječanstva koje na glavi nema kosu i na kraju pretvaranjem svih automobila s krutim osovinama u one s Multi-linkom.
Tako bi se heroji iz „fastendfjurijusa“ mogli prebaciti među ostale super-heroje. A onda zasigurno slijedi još barem deset nastavaka.

Samo ne znam tko bi među njima u rukama imao malj, tko bi skrivao liceispod crne maske s ušima, tko bi nosio ultra-kratku minicu u kombinaciji s bičem, a tko bi bio zelene boje…

James Cameron – Ljubitelj plavih ljudi
Foto: Cheat Sheet

James Cameron
Jeste li se ikada zapitali kako bi Vin Diesel izgleda polakiran u plavu boju? Ili pak kako bi izgledalo da se radnja „fastendfjurijusa“ preseli pod more i umjesto automobila krenu potjere i razbijanja s batiskafima? Možda bi vam bilo interesantno vidjeti da Dominic Toretto nije baš skroz čovjek, već kombinacija živog tkiva s metalnim endoskeletom?
Uglavnom, ako je odgovor na bilo koje od postavljenih pitanja „da“, onda biste zasigurno uživali da nekim slučajem James Cameron preuzme kormilo nad desetim izdanjem ove mega-popularne franšize.

Ovaj ultra-polivalentni redatelj tijekom života se okitio nagradama za „Aliene“, „Terminatore“, „Avatare“, „Piranhe“ i „Titanic“ koji je u gledanosti premašio uspjehe „Star Warsa“ i „Smokey and the Bandita“. Pod morem je proveo preko nekoliko mjeseci, a njegova je upornost i vizija onog što radi oduvijek tvrdoglavo i pod svaku cijenu izvedena u praksi.
Odnosno prenesena na filmsko platno.

Dakle na spomen g. Camerona ne pričamo samo o slavnom redatelju, već o čovjeku koji i bez redateljske palice u rukama jako dobro zna što radi.
Sad je još samo upitno tko će Vina Diesela polakirati u plavo i strpati ga pod more…

Christopher Nolan – Čovjek koji je (ponovno) izmislio BatMana
Foto: The Playlist

Christopher Nolan
Ovo je čovjek koji je po tko zna koji puta oživio „Batmana“ i jedan od onih redatelja čiji se filmovi s knedlom u grlu željno iščekuju. I zato je za vjerovati kako bi i „fastendfjurijus iks“ mogao ispasti novim poglavljem za Toretto and Famiglia ekipu. Nolan bi u tom novom i posljednjem nastavku franšize samu radnju mogao kombinirati s onom iz filma „Interstellar“, jer se i u tom filmu ideologija obitelji i borbe protezala tijekom više od dva sata.

U filmu bi se mogao pojaviti i Guy Pearce koji zbog svojih problema s pamćenjem iz filma „Memento“ i dan-danas po rukama piše natuknice. Matthew McConaughey bi mogao biti duh koji Pearceov lik sporadično prisjeća na to da ga je Toretto tijekom jedne od uličnih utrka pregazio s autom i da je upravo zbog toga Pearce izgubio pamćenje. A onda bi se u cijelu priču mogao uglazbiti i Bruce Wayne. Ali ovaj puta kao bogati negativac kojem je puna kapa spašavanja svijeta i koji sa svojim novcima financira svemirsku postaju s kojom će planetu vratiti u doba dinosaura.

Uglavnom, ideja za radnju ima hrpetina i sigurni smo da bi g. Nolan mogao osvježiti franšizu i pomaknuti je tamo gdje niti jedan čovjek prije nije bio.
Ups… Krivi citat.

David Fincher – Čovjek koji je digitalizirao Aliene
Foto: The Manual

David Fincher
U osamdesetim godinama prošlog stoljeća, g. Fincher je svoje ime proslavio kroz režiranje nekolicine itekako poznatih video-spotova. Rick Springfield, Jermaine Stewart, Madonna, George Michael i Paula Abdul bili su samo neke od zvijezda čije je hitove na video prebacio upravo David Fincher. A onda je Billy Idol odlučio snimiti spot za singlicu pod nazivom „Cradle of Love“ i u nju ugurati tada nepoznatu curu pod imenom Betsy Lynn George.
Iz te je ideje i pjesme pod budnim okom redatelja Davida Finchera nastao jedan od službeno najseksi-spotova svih vremena. A onda je na red stigla i filmografija koja do danas podrazumijeva nastavak „Aliena“, genijalan „The Game“, totalno čudan i briljantan „Fight Club“ i naposlijetku jedan od ponajboljih trilera svih vremena pod nazivom „Seven“.

Uglavnom, kada bi se dosadašnje iskustvo g. Finchera prebacilo u domenu „fastendfjurijusa“, za vjerovati je kako bi franšiza napravila veliki zaokret prema žanru koji podrazumijeva triler. I sudeći po nekim detaljima iz Fincherovog bogatog opusa, cijela bi priča barem nazivno mogla postati seksi.
A možda bi i neka od estradnih ikona iz prošlosti mogla u sadašnjosti napraviti neku novu stvar, jer silovanje engleskog jezika u japanskim, portorikanskim i inim drugim varijacijama na temu Hip-Hop naricaljki unutar ove je franšize već skoro nemoguće slušati.

George Miller – Redatelj koji je stvorio Mad Maxa
Foto: KCRW

George Miller
Što reći za čovjeka koji je sedamdesetih godina za sitne novce snimio „Mad Max“ i time svijetu podario jedan od najboljih filmova svih vremena? Što reći za čovjeka koji je u svoj redateljski opus povezao luđake na motorima, preslatke praščiće, nacrtane rasplesane pingvine, terminalno bolesnog dječaka i tri vještice?
Hm…

Bilo kako bilo, George Miller nije samo talentirani redatelj, već i jedan od vizionara iz domene filmske umjetnosti. A s obzirom na to da je „Mad Max: Fury Road“ probio sve rekorde gledanosti u današnjim politički i sociološki korektnim vremenima, za pretpostaviti je kako bi dodir ovog genijalca mogao oplemeniti „fastendfjurijus“ franšizu i njen deseti dio.

Oko radnje ne bih špekulirao, jer bi to u slučaju g. Millera bila nemoguća misija. Ali vrijedi reći kako bi upravo taj čovjek od jednog takvog filma mogao napraviti vizualno remek-djelo o kojem će i publika i kritičari pričati još godinama nakon premijere. I to je zapravo najveći doprinos koji bi George Miller mogao donijeti u ovu naizgled vječnu franšizu.

Roger Corman – Apsolutni kralj “ponoćnih filmova”
Foto: Senses of Cinema

Roger Corman
Usprkos tome što je riječ o čovjeku koji je čitav svoj redateljsko-producentski opus orijentirao prema „trash“ filmovima (nerijetko) Ž-produkcije, za mnoge Roger Corman i dalje slovi kao apsolutni vizionar. Jer usprkos (ne)kvaliteti pojedinih filmskih uradaka su od strane g. Cormana režirani filmovi poput „The Wild Angels“ i „The Tomb of Ligeia“ u današnje vrijeme dobili kultni status. I to je jedan dio priče u sklopu koje je ovaj čovjek režirao pedesetak filmova.

U sklopu onog drugog Roger Corman slovi kao producent čiji potpis stoji na više od 500 projekata (filmova i serija) od kojih su neki u svijet estrade lansirali neke od danas najpoznatijih imena u domeni filmske umjetnosti. A filmovi poput „Death Race 2000“, „Cannonball“, i „The Fast and the Furious“ iz 1954. godine (da, dobro ste pročitali) s vremenom su postali apsolutni klasici. I to usprkos činjenici koja kaže da se radi o tzv. „B“ filmovima koji su često potpadali u rang „Midnight Movie“ eksploatacijske kinematografije.

Iako „fastendfjurijus“ franšiza već ima glasne eksplozije, testosteron, obline, kotače i nitro, Roger Corman bi zasigurno dodao još hrpetinu toga.
Od Amazonki, bandi motorista, deformiranih čudovišta, nadrealnih akcijskih scena i potpuno šupljih dijaloga. I sve bi to rezultiralo ultimativnim „trash“ iskustvom unutar franšize koja ionako nije daleko od takvog opisa već od svojeg četvrtog dijela. Samim time „desetka“ ne bi bila materijal za Oscar i nitko nikoga zbog tog filma ne bi udario na dodjeli. Ali to u usporedbi sa sirovom ljepotom Cormanovih filmova i uobličavanjem posljednjeg nastavka jedne od najpoznatijih franšiza na svijetu u njegovu „trash“ viziju ne predstavlja nikakav problem.
Dapače, mišljenja smo da bi Cormanov „festendfjurijus“ bio zanimljiviji i gledljiviji od nekih do sada snimljenih nastavaka.

Eto… To su neki od naših prijedloga za redatelja najnovijeg i (nadamo se) posljednjeg Mohikanca s majicom „Fast and Furious“ na sebi.
A vi cijenjeni čitatelji slobodno predložite svoju uzdanicu u tom svijetu koji je definiran srebrnim platnom.

Samo vas molimo da se suzdržite od spomena Luca Bessona, jer bi to značilo još barem dvadeset nastavaka u sklopu franšize. A onda izbjegnite i spomen na Vinka Brešana i Srđana Spasojevića, jer nam te dvije krajnosti nikako ne čine sliku koju bismo u sklopu jedne ovakve franšize na bilo koji način voljeli gledati.

Zahvaljujem na čitanju i do idućeg teksta…

Do idućeg sudara…
foto: Carsut

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana