Testarossa (više) nije Ferrari
…i onda me svi čudno gledaju kada kažem da je današnji svijet automobila otišao u krasan k**ac…
Znate li što je Ferrari Testarossa? Znate li što u prijevodu taj naziv znači? Znate li od koje godine ovaj super-automobil datira i što je sve za Ferrari (a i puno šire) označio?
E pa sad zaboravite sve što znate, jer Testarossa više službeno nije Ferrari.
Naime, nedavno je na njemačkom sudu Ferrari izgubio parnicu. Cijelu je pravnu zavrzlamu započeo Nijemac pod imenom Kurt Hesse, koji inače u životu izrađuje igračke, te koji je predmet na sud donio s obrazloženjem „Ferrari već više od dvadeset godina nije koristio naziv Testarossa, te iz tog razloga sva ekskluzivna prava proizvođača više nisu aktualna“. Sud Düsseldorfske oblasti to je obrazloženje apsolutno prihvatio, te je nakon kratkog, smiješnog i apsolutno nepotrebnog sudskog procesa g. Hesse dobio za sebe pozitivnu presudu.
E sad…ne ulazim u to koliko je potrebno zaštititi prava na pojedini naziv ili ime, ali ovu parnicu ne mogu doživjeti nikako drugačije, nego kao notornu glupost, jer Ferrari i Testarossa jedno uz drugo idu poput hot-doga i senfa. S druge strane, svijet biznisa svako toliko izleti s nekim ovakvim slučajem i(li) pravnim presedanom, pa me iskreno ne bi čudilo da idući Hyundaijev sportski model bude nazvan Daytona, ili da npr. 512BB prestane biti povezan s automobilom, te se otpočne prodaja vibratora s tim nazivom. A zašto? Jednostavno zato što je tim nazivima istekao rok trajanja poput salame na akciji u Konzumu.
Stvarno ne znam može li smješnije i apsurdnije od toga.
Gospodin Hesse je najavio liniju bicikala, e-bicikala i (pazite sad) brijaćih aparata koji će se pod nazivom Testarossa pojaviti u prodaji, što pak u prijevodu znači da će čak i nezaposleni ljudi uskoro moći negdje u klubu ili restoranu izvaliti nekoj curi „e, mala, ja ti imam Testarossu“.
To je naravno i više nego tragično, ali je u današnjem sumanutom i poprilično apsurdnom svijetu očito itekako moguće, pa iskreno vjerujem kako zbog ove sudske odluke Talijani čupaju kosu.
No pomoći nema – barem do momenta dok se presuda zajedno s akterima ne preseli na talijanske sudove koji bi eventualno mogli po tom pitanju učiniti nešto pametno i ovu apsurdnu odluku okrenuti u korist Ferrarija, tj. tvrtke u kojoj je ovom nazivu i mjesto.
Ferrari se na sudu branio s argumentima koji dokazuju kako se tvrtka i dan-danas brine o pojedinim primjercima ovog legendarnog modela, te kako se za Testarossu još uvijek proizvode dijelovi, no njemački sud to nije prihvatio kao nešto bitno i presuda u korist g. Hessea je donesena bez mogućnosti žalbe.
Stoga nema druge, nego jednostavno sjesti i plakati ili pak dobiti bruh od smijeha, odnosno u našem slučaju skupiti hrpetinu fotografija ovog legendarnog Ferrarijevog modela i montirati ih u privitak ovom tekstu.
S obzirom na ovo legalno otimanje jednog legendarnog naziva iz ruku ništa manje legendarnog proizvođača automobila, vjerujem da će mnogima čitajući ove retke biti slabo. Isto tako vjerujem da g. Hesse uz ovaj naziv neće prodati pretjerano puno bicikala, brijaćih aparata, vibratora ili neke sasvim sedamnaeste naprave, ali to u ovom momentu nije ni toliko bitno.
Ono što pak jest svodi se na smiješan i apsurdan način otimanja nečijeg ne samo intelektualnog vlasništva, već i nerazumijevanja tematike u svrhu puke zarade. Stoga se potrudite svakim danom što je više moguće puta izreći kako se zovete, jer se nikad ne zna tko vreba iza ugla i baš vaše ime i prezime vidi kao osnovu svog budućeg poslovanja.
Pa eto…da mi netko ne oduzme ime i prezime, a bogami i nadimak, ja sam Ivan Gluhak nekima poznat kao Igloo i molim vas da po meni ne nazivate set za dentalnu higijenu, novo pakiranje kiselih krastavaca ili pak novu vrstu lubrikanta s Aloe Verom.
Unaprijed hvala i sa štovanjem.