Sviđa vam se Mitsubishi Outlander? Prisvojite si jedan.
Ako ćemo vjerovati bežičnoj komunikaciji i modernim aplikacijama na telefonima, tabletima i šire, reklo bi se da stvarno nije teško ukrasti Mitsubishi Outlander.
Mitsubishi se ovih dana našao na meti zbog svojih višegodišnjih muljaža vezanih uz kvalitetu, potrošnju goriva i sličnih nepodopština. Uostalom, o tome smo već pisali, te s prodajom većinskog paketa dionica Nissanu zaključili priču oko ovog nekad itekako slavnog proizvođača automobila. No izgleda da tu nije kraj problema za Mitsubishi, već u neku ruku tek početak…
Kako u današnje vrijeme mobilna komunikacija preuzima apsolutno sve segmente tržišta, te je moguće i frižider spojiti na Internet, te mu dati ovlasti da ovisno o potrebi naručuje pojedine artikle iz supermarketa, tako nimalo ne čudi da su i današnji automobili postali robovi komunikacije.
Doduše, unutar cijele te telekomunikacijsko-informatičke manije proizvođači automobila imaju itekako dobru bazu za zaradu, jer sve više i više kupaca „puši“ priču oko povezivosti svojih automobila s pametnim telefonima i sličnim komadima komunikacijske opreme, no većini se ipak ne događaju propusti kao što je to slučaj s Mitsubishijem.
Za razliku od konkurencije na tržištu, Mitsubishijeva ideja vezana uz komunikaciju vlasnika i njegovog automobila zamišljena je odlično, te je osnovna ideja iza nje (najvjerojatnije) bila pojeftiniti komplicirane sustave kojima je potrebno preko nekoliko modula za rad. No očito je da nisu svi na isti način shvatili pojam „zaštite“, jer je finalni produkt ispao pravom metom za hakere i sve one koji se tako osjećaju.
Naime, za razliku od utiliziranja modula koji služe za spajanje aplikacije pametnih telefona s automobilom, Mitsubishijeva ideja bila je poprilično banalna, te je komunikacija između gadgeta i automobila usmjerena prema najbanalnijem bežičnom povezivanju. To je naravno velika prednost u smislu cijene kompletnog sustava komunikacije, ali su ubrzo počele kružiti glasine o lakoći „upada“ u sustav i preuzimanja kontrole nad pojedinim funkcijama nekih od modela iz Mitsubishijeve ponude.
Prvi je na red stigao Outlander – SUV koji je na tržištu moguće opisati kao koliko-toliko uspješan Mitsubishijev model.
Dotični je među prvima svojim kupcima nudio povezivost pametnog telefona i automobila putem Wi-Fija i kao takav je (i) zbog toga odlično prihvaćen. Problemi su nastali u momentu kada je zbog glasina oko lakog hakiranja pokrenuta nekolicina nezavisnih testiranja. čiji su rezultati ispali itekako alarmantni za vlasnike.
Naime, kako zaključci pojedinih testiranja govore, Wi-Fi s kojim raspolaže Mitsubishi Outlander radi na bazi fiksne IP-adrese 192.168.8.46:8080 preko koje je moguće bez većih problema upasti u sustav automobila i preuzeti kontrolu nad paljenjem svjetala, pokretanjem brisača, uključivanjem i isključivanjem infotainment-sustava, a priča je otišla toliko daleko da je netko preko IP-adrese mogao utjecati na uključivanje ili isključivanje HVAC-sustava (tj. sustava zaduženog za hlađenje i(li) grijanje automobila). Uglavnom, netko sa strane je neovisno o željama vozača interijer mogao učiniti paklom ili dati polarnu atmosferu uz vrištanje i urlanje iz zvučnika, te „lajt-šou“ program uz dodatak brisača na nekom od intervala. Super, zar ne?!
Vlasnici Outlandera su (naravno) itekako promptno reagirali, no Mitsubishi na sve te reakcije nije obraćao pretjerano puno pažnje. Tako bi se vjerojatno i nastavilo, da se u cijelu priču nisu upetljali itekako moćni mediji poput BBC-ja, pa je ploča u Japanu ipak preokrenuta, te se Mitsubishi na kraju oglasio s izjavom „radimo na otklanjanju problema“.
To je naravno izuzetno tužno i jadno, jer kupce nitko nije pitao imaju li novaca za svoj Outlander, te se na raznorazne načine od strane Mitsubishija i njegovih ovlaštenih „dilera“ pokušao prodati pokoji primjerak viška. No kada su odjednom iskrsnuli problemi, tvrtka se jednostavno oglušila na svoje kupce i da u cijelu priču nisu upetljani mediji, vjerojatno bi tako i ostalo. Samim time bi se lako moglo dogoditi da npr. susjedov klinac odluči bežično upropastiti vaše iskustvo u vožnji, paleći vam i gaseći pojedine komponente automobila, a to pak nikako ne bi bilo poželjno, te je potrebno uskratiti takvu mogućnost svima kojima bi takve ideje eventualno mogle pasti napamet.
Dakle Mitsubishi nakon konkretnih pritisaka javnosti na otklanjanju problema ovih dana intenzivno radi (ili barem tako kažu), a kada će i kako problem konačno biti otklonjen, u ovom se momentu ne zna. Stoga će se svi oni koji imaju Outlander u svom vlasništvu morati malčice strpjeti, jer sam apsolutno siguran da rješenje neće stići preko noći.
…no bolje ikad nego nikad, reklo bi se u narodu.