Radujte se narodi – novi/stari Mustang je među nama
Iako će se ovaj religiozno-zbunjujući naslov nekima učiniti pomalo nepotrebnim, vjerujte da je vijest iza njega itekako dobra. Naravno ukoliko ste štovatelj šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog stoljeća i američke ideologije sklapanja sportskog automobila.
Ford Mustang. Ikona. Sila. Čudovište iz povijesti koje se i dan-danas drži na tržištu. Automobil koji od prvog momenta do današnjih dana usprkos naftnim krizama i inim drugim otegotnim okolnostima i dalje grabi u neka nova svitanja. Automobil koji je tijekom posljednjih godina iz generacije u generaciju ispadao sve poželjnijim, bržim, jačim i boljim, te jedan od „onih“ automobila koje ili volite ili mrzite.
Mnogi će reći kako današnji Mustang nije ni sluga onim zlatnim vremenima, kada su pod poklopcima motora grgljale boleštine sa sedam litara zapremine i ogromnim količinama snage. I ti će mnogi jednim dijelom biti u pravu, jer Mustang u današnje vrijeme doista jest malčice kastriran. Ali Fordovci se i dalje trude, a kao najbolji dokaz tome može poslužiti upravo friško servirana vijest koja podrazumijeva službene i originalne rekreacije „onih pravih“ Mustanga s kraja šezdesetih, odnosno s početka sedamdesetih godina prošlog stoljeća.
Da…dobro ste pročitali – Fordov retro-odjel pod nazivom Classic Recreations upravo je ovih dana na SEMA Showu u Las Vegasu svekolikom pučanstvu objavio kako uskoro na tržište stiže mala serija za mnoge ponajbolje generacije Mustanga – one s oznakom Boss 429.
Iako i dalje nema puno informacija vezanih uz ovu ideju, Fordu se već na same najave može skinuti kapa do poda, jer se time ovaj automobilski gigant približio „malim“ tvrtkama koje se već godinama trude legendu iz Detroita održati na životu. No za razliku od tvrtki poput nikad prežaljene Unique Performance, Fordov Classic Recreations odjel jako dobro zna što radi. A kao dokaz tome Ford nudi i neke detalje i pokoju brojku…
Naime, za razliku od 7-litarskog V8E agregata iz originalnog Bossa 429, Ford će pod poklopac motora ovim novim/starim čudovištima utrpavati rukom rađene „osmake“ s 8,4 litre zapremine. I to je super, jer u krajnjoj liniji iz ondašnjih Mustanga ti motori čine „male bebe“, a ne mišićave i nabrijane ulične trkače. Jer prema navodima od strane Forda, ovaj bi novi/stati Mustang u sklopu svakog proizvedenog primjerka trebao raspolagati sa snagom od 815 konja. A to stvarno nije malo – pogotovo kad se upakira u karoseriju koju su inicijalno crtali napušeni likovi u zadimljenim prostorijama.
Što se glasnoće tiče, s obzirom na ispušni sustav od nehrđajućeg čelika koji potpisuje tvrtka Magnaflow, za pretpostaviti je kako je ovaj Mustang u stanju probuditi i mrtvace. I to na onaj iskonski ispravan način u usporedbi s kojim neki europski „osmaci“ zvuče poput Roda Stewarta nakon operacije glasnica. Decibeli (naravno) nisu javno objelodanjeni, ali s obzirom na tipičan zvuk američanskog „vi ejta“, pridjev „glasan“ vjerojatno predstavlja svojevrsno tepanje ili neki drugi deminutiv.
Uz svu tu snagu i retro-karoseriju, ovaj bi Mustang trebao na cesti predstavljati respektabilnu silu, tj. ne bi se trebao ponašati poput glasnog i pokretnog lijesa na četiri kotača. Jer izuzev ogromnog i moćnog motora koji u pravilu predstavlja najnoviji krik tehnologije, Ford se pozabavio i s ovjesom. Dakle, umjesto lisnatih opruga i ostalih komponenata s kojima su se 1876. godine hvalile poštanske kočije, na svakom će se primjerku ovog Mustanga naći Multi-link ovjes. Amortizeri će biti oni „na navoj“, tj. podesivi ili jednostavno „gevinde“ po naški, a uz još hrpetinu sitnih i manje sitnih prerada i dorada ispod Mustanga u kompletu dolazi i najmoderniji mogući kočioni sustav.
Dakle, Ford je s ovim „resto-mod“ idejom u tom dijelu priče između redova izjavio nešto poput „bubnjajte si po mami doma“, a to je u svakom slučaju itekako pozitivno. Jer tako posložen Mustang stvarno koči i usporava, što s primjercima originalnog Bossa iz 1969. i 1970. godine često nije bio slučaj.
Uglavnom, kad se sve zbroji na hrpu i podijeli s dvanaest, Ford je s ovim potezom napravio još jedan korak prema entuzijastima koji Mustang već desetljećima održavaju na životu. Stoga se doista vrijedi veseliti ovim modernim dinosaurima, jer s obzirom na karakter i veličinu ikone koju Mustang predstavlja, ovakva ideja doista ima svoju težinu.
I da…naravno da ove reinterpretacije nekih starih vremena neće biti jeftine, ali možete biti sigurni da će se rasprodati brže nego add-on za World of Warcraft i novi iPhone. Nadamo se samo bez kampiranja ispred tvornice, ali to je već jedna sasvim druga priča.