Predstavlja li individualnost problem za Ferrari?
Mislim da nema druge, nego se na ovako nešto jednostavno nasmijati…
Ferrari – monstrum iz Maranella. Prezime koje je u svijet automobila donijelo više individualnosti i ekskluzivnosti od bilo kojeg drugog. Tvrdoglavost i upornost, te filozofija posebnosti za pokojnog su Enza bili sinonimi za Ferrari. Samim time mi je apsolutno nejasno kako se vremena i stavovi baš toliko jako mogu promijeniti, te se u maniri tih promjena manifestirati na ovako glupav način.
Naime, ako je jedan od osnovnih postulata vezanih uz kupnju nekog Ferrarijevog modela sveden na individualnost, onda u tom segmentu nastaje jedan jednostavan problem – svaki model se prodaje u relativno velikom broju primjeraka, te samim time individualnost za vlasnika i nije baš pretjerano širok pojam.
Iz tog se razloga neki vlasnici Ferrarijevih modela odlučuju dodatno personalizirati svoje automobile, te se na bespućima Interneta često može vidjeti neki dodatno stilizirani primjerak kroz neku (ili neke) od komponenata poput dezena i(li) veličine kotača, aerodinamičkih dodataka, ili pak promjene boje automobila korištenjem folije, što su u zadnje vrijeme nekako najčešći slučajevi.
Primjera za te „folirane“ primjerke Ferrarijevih modela ima doista puno, no rijetki s pojmom dobrog ukusa imaju ikakve veze. Tako je tijekom posljednjih godina čest slučaj vidjeti kromiranom zlatnom ili srebrnom folijom presvučen Ferrari 458 Italia ili 599 GTO, što smatram praktičnom objavom nekog vlasnikovog kompleksa, sindroma malog penisa koji se manifestira kroz automobil, ili pak jednostavno pri rođenju amputiran ukus dotičnog.
Samim time se takvim automobilima cerekam i njihovo postojanje mi služi za razbibrigu, no s druge strane mi je takvo kričavo i reflektirajuće izražavanje osobnosti kroz automobil jednostavno odvratno i seljački do bola.
S druge strane priče imamo ljude koji iz godine u godinu u sklopu najvećeg svjetskog partyja na kotačima pod nazivom „Gumball 3000“ organizirano divljaju državama diljem svijeta, te sa svojim kričavo i kičasto „uređenim“ automobilima plijene pozornost i ispadaju otkačenim auto-entuzijastima.
Pa iako mi se rijetko koji automobil s tog festivala alkohola i brzine zapravo dopada, moram priznati da nemam ništa protiv tako „uređenih“ automobila, čiji vlasnici iz nečeg ozbiljnog i tehnološki naprednog, te ekskluzivnog i posebnog zapravo rade svojevrsnu sprdnju.
Ferrari sve to već godinama stoički podnosi i ne reagira na takve pokušaje personalizacije pojedinih modela, pa me samim time pomalo čudi žestoka reakcija koja je prije nekoliko dana službenim putevima stigla na adresu jednog svjetski poznatog DJ-a, autora i producenta.
Dotični koji je ovdje u centru priče zove se Joel Thomas Zimmerman, no svijetu elektronske glazbe je vjerojatno poznatiji kao Deadmau5, te ga kroz taj nadimak puno bolje od riječi opisuju radovi poput već pomalo legendarnih pjesama „Faxing Berlin“, „I remember“ i sličnih koje su punile set-liste klubova diljem svijeta.
Iako House-scenu i ne pratim baš previše, Deadmau5 je jedan od rijetkih DJ-a koji su s relativno jednostavnim i vrlo akustičnim pristupom glazbi postali prisutni na nekim play-listama koje na dnevnoj bazi slušam u automobilu i kod kuće. No o tome bi se dalo diskutirati, a kako o glazbi u ovom slučaju nije riječ, mislim da to jednostavno nema smisla, pa nastavljam u revijalnom tonu…
Deadmau5 je u sklopu svoje karijere imao izniman uspjeh na polju glazbe, no prije nekoliko je godina zbog svog zaštitnog znaka nalik Mickey Mouseu postao još poznatiji, jer je od strane Disneyja dobio tužbu.
To je naravno bio loš pokušaj izvlačenja novaca od jednog 23-godišnjaka, te je propao u samom startu, no izgleda da raznorazni odvjetnici dotičnog mladog DJ-a imaju „na piku“, jer je Deadmau5 nedavno na svoju adresu primio još jednu tužbu – ovaj put od Ferrarija.
Naime, Joel je kao pripadnik „Internet-generacije“ i istovremeni vlasnik Ferrarija 458 Italia odlučio spojiti te dvije stavke u jednu i poprilično kričavo-plavom bojom prelijepiti svoj Ferrari i dati mu osobnost. No negdje u procesu ideje se Joel odlučio na nekoliko ploha razbiti monotoniju plave boje i na njih montirati jednu od najviralnijih stvari koje je Internet ikad vidio – Nyan cat.
Za one koji nemaju pojma o čemu se radi, ukratko slijedi objašnjenje: Nyan cat je nacrtana mačka montirana na kolačić, koja kroz zvjezdano nebo iza sebe ostavlja dugu, a sam kratki video-uradak predstavlja spoj 8-bitne grafike i japanske pjesme „Nyanyanyanyanyanyanya!”.
Da, znam…zvuči primitivno i glupo, no upravo je Nyan cat postao jedan od najgledanijih video-uradaka tijekom 2011. godine kada je prvi puta objavljen na popularnom medijskom servisu YouTube i samim time svaka kritika po tom pitanju automatski pada u vodu.
Uglavnom, kada je na Internetu osvanuo Ferrari presvučen u kričavo „baby-plavu“ boju na koju su montirane 8-bitne zvjezdice i mačka namazana na kolač, te kojoj iz dupeta izviruje duga koja se preko jednog boka i stražnjeg kraja automobila prenosi na drugi bok, u Ferrariju su blago rečeno „dobili mlade“ i skoro istog momenta reagirali prijetnjom.
Prijetnja je bila uobličena u pismo o „obustavi o odustajanju“, što između ostalog podrazumijeva prekid garantnog roka, te nemogućnost kupnje bilo kojeg Ferrarijevog modela u budućnosti.
Dakle, pompoznost i umišljenost određenog sloja ljudi u Ferrariju jednostavno je zbog jednog projekta personalizacije presudila daljnjoj suradnji, što je pak notorna glupost – pogotovo kada se uzmu u obzir gore navedeni mikropeničari u kromiranim Ferrarijima, kakvih u Rusiji i Dubaiju ne nedostaje ni pod razno.
Kada je Deadmau5 cijelu priču objelodanio u javnosti, reakcije su bile svakakve, no ubrzo nakon početka te dramaturški izvedene priče oglasila se ekipa iz Nissana, koja je u kratkim crticama i kroz montažu identičnog dizajna na službenoj fotografiji Joelu dala do znanja da ukoliko kao sljedeći automobil odabere Nissan GT-R, zasigurno nikada neće imati takvih problema.
Dapače, u postu na Twitteru iz Nissana poručuju „Nemoj se zamarati s onom drugom ekipom. Kupi si GT-R i mi ti ga možemo tvornički ovako urediti“.
Dakle reklo bi se da je to sa strane Nissana ispalo jednim simpatičnim pokušajem prodaje jednog primjerka njihovog najjačeg modela jednoj u svijetu elektroničke glazbe poznatoj i slavnoj osobi.
Naravno, u tom je dijelu i poveznica više nego očita, jer kako Deadmau5 sa svojom glazbom ovisi o raznoraznim procesorima zvuka i sličnim digitalnim stvarčicama, tako i Nissan GT-R slovi kao tehnološki najnapredniji sportski automobil na svijetu, pa stoga ovo pisamce podrške s njihove strane nije nimalo čudno. No kako saznajem, isplatiti se baš i neće, jer u Joelovu garažu uskoro stiže prije nekoliko mjeseci naručen McLaren P1.
Uglavnom, ovo je sve samo ne presudna tema za svijet automobila, no s druge strane je i takve stvari dobro znati, jer između redaka jako dobro opisuju malograđanštinu i pompoznost kojoj su skloni čak i oni zaposleni na visokim pozicijama u redovima najslavnijih proizvođača automobila na svijetu.