Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Porsche i još jedno nepotrebno ostvarenje

Koliko puta ste u životu sa svojim automobilom vukli nešto iza sebe? Nikada?
Nismo niti mi.

Naravno da je Diesel...
Naravno da je Diesel…
foto: Porsche

Porsche – tvrtka koja je svojom tradicijom proizvodnje sportskih automobila i dizajnerskom tvrdoglavošću za vijeke vjekova upisana u knjige onog najposebnijeg što auto-industrija od svojih početaka do danas nudi. Tvrtka kojoj bi trebalo nekoliko hangara da bi skladištila sve svoje uspješne trkaće automobile i pehare koje su dotični osvojili, te jedno od najpoznatijih prezimena u svijetu automobila i šire.
Slažete li se s dosad navedenim tekstom ili ste u opoziciji?
Naravno da se slažete.

Porsche konstantno podsjeća na tradiciju.
Porsche konstantno podsjeća na tradiciju.
foto: Porsche

Iako Porsche i dan-danas čvrstim nogama stoji u svijetu automobila, te još uvijek proizvodi itekako posebne modele iznimnih voznih i inih drugih svojstava, ponekad se vrijedi zapitati jesu li im i reklame zanimljive poput automobila. Jer dok npr. Honda u svrhu medijskog predstavljanja svojih modela (ponekad) snima genijalne reklamne materijale, te čak i tvrtke poput FIATA uspijevaju svoje već stoput prožvakane modele unutar reklama i dalje činiti atraktivnima, Porsche nekako ispada „njemački“, tj. pomalo dosadno.
Da…Porsche ima tradiciju i to je neupitno. Ima i kvalitetu i ime i još svašta-nešto, oko čega također nema mjesta za upitnike iznad glava. No zar je doista potrebno da se oko toga konstantno tupi i da se na sva ta tradicionalistički-orijentirana priča reciklira od nemila do bestraga? Hmmm…
…i onda kad čovjek čuje za novu Porscheovu reklamu i taman pomisli „gle, Porsche opet nešto reklamira – možda bi moglo biti super“, onda se dogodi hladan tuš i kao glavni akteri dotične reklame u kadar dolazi model Cayenne i putnički zrakoplov.
Ajme majko…

Jedan Cayenne, jedan Airbus i rekord je tu.
Jedan Cayenne, jedan Airbus i rekord je tu.
foto: Porsche

Ideja koju ćete tijekom ovih nešto više od minute vidjeti u sklopu najnovije Porscheove reklame prožvakana je već mali milijun puta, a spoj aviona i automobila u obliku „šlep-službe“ u krajnjoj je liniji još uvijek u relativno svježem sjećanju otkad je tu ulogu na sebe preuzeo Volkswagen Touareg. Za one koji ipak ne pamte, vrijedi podsjetiti kako je tada bila riječ o sasvim tvorničkom izdanju tog Volkswagenovog glorificiranog karavana nalik terencu, te 155 tona teškom Boeingu 747, kojeg je Touareg od stanja apsolutne statike vukao punih 150 metara po pisti.
No kako se prije nekoliko godina (odnosno točnije 2013. godine) Nissan usudio na pistu dovući svoj model Patrol i njime povući 170 tona težak avion, Volkswagen Touareg više nije bio rekorder, pa se po tom pitanju nešto trebalo napraviti.

Koliko su ovakve scene generalno bitne?
Koliko su ovakve scene generalno bitne?
foto: Porsche

Dakle glavni akter ove najnovije reklame također je Volkswagenovih ruku djelo. No ovaj puta nije riječ o Touaregu, već o njegovom skupljem i ekskluzivnijem bratu pod nazivom Cayenne.
Avion također više nije Boeingov, već je Amerima pokazan srednji prst, te je ulogu „Jumbo jeta“ preuzeo Airbus A380 – trenutno najveći putnički automobil na svijetu.

Samu reklamu praktički je nemoguće pokvariti, jer je već u startu jasan scenarij koji podrazumijeva vuču putničkog aviona iz hangara po pisti. No ovaj puta je avion težak 285 tona, odnosno u prijevodu skoro dvostruko teži od onoga koji je VW Touareg povukao sada već davno, pa uz reklamu vezanu uz „nevjerojatnu snagu“ za Porsche Cayenne S Diesel eto i novog rekorda.
Sama reklama snimana je u kolaboraciji tvrtke Air France, lokacija je bila aerodrom Charles de Gaulle u Parizu, a za volanom se tijekom snimanja nalazio Richard Payne – inače jedan od glavnih tehničara u Porscheu (i bez glupih fora s „malima“, molit ću lijepo).
Cijelu je priču popratio i Guinness, pa je sve skupa lijepo zabilježeno u knjizi rekorda, a sam Cayenne je u kombinaciji s 4,1-litrenim „Diesel-osmakom“ i njegovih 385 konja povukao Airbus A380 do udaljenosti od puna 42 metra.
Po završetku je g. Payne izjavio samo glasno i oduševljeno „Uspjeli smo – sad mi je laknulo“, te je kasnije dodao još i „Inače ne idemo toliko daleko u testiranjima izdržljivosti svojih automobila, ali danas smo došli najdalje do sada“.
Čestitam, čestitamo, a čestitkama se pridružuje i baka Biserka.

Richard Payne, plaketa i...hmm...nemam pojma tko je ovaj drugi lik.
Richard Payne, plaketa i…hmm…nemam pojma tko je ovaj drugi lik.
foto: Porsche

Uglavnom, eto…reklama je pred vama. Cayenne ponosno vuče Airbus, te time Porsche još jednom pokazuje kako njihovi automobili mogu puno više od sume brojki i navoda iz brošure. Pri tome se cijela priča po tko zna koji puta oslanja na tradiciju i slično, a sve u svrhu za prosječnog gledatelja jeftinog populizma i pothvata koji u stvarnom svijetu nema ama baš nikakvo značenje.
No iz nekog razloga Porsche ovakve reklame vidi zanimljivima.
A zašto je tome tako, vjerojatno nikada nećemo saznati.
Stoga se možda najbolje ni ne truditi.

Eto...sad smo i to vidjeli...
Eto…sad smo i to vidjeli…
foto: Porsche