Pogledajte jedan Ferrari o kojem nemate pojma
Najozbiljnije. Većina nema pojma da ovaj automobil postoji, tako da se zbog toga ne trebate osjećati loše.
Pretpostavljam da je većina vjernih pratitelja našeg malog kutka na internetu posvećenog automobilima upoznata s pojmom „mazga“. No za one koji eventualno nisu, rekao bih da se nikako ne radi o opisu neke lijene osobe ili pak pomalo uvrnutom regionalizmu s kojim bi se opisivali žitelji nekih južnih dijelova Hrvatske, jer to pak nikako ne bi bilo u redu.
Dapače, pojam „mazge“ u sklopu auto-industrije od milja znači automobil koji prije konačnog izlaska modela na tržište jednostavno služi za raznorazna testiranja.
„Mazge“ su ovom ili onom obliku prisutne kod svih proizvođača automobila, te izuzev za testiranja pojedinih komponenata automobila najčešće služe i za odvraćanje pozornosti fotografa koji u „paparazzo“ stilu pokušavaju prodati pokoju fotografiju nekog automobila prije njegove službene prezentacije.
No u svijetu super-automobila stvari ipak imaju još pokoju dimenziju viška te „mazge“ služe i za testiranje nekih novih tehnoloških rješenja s kojima bi se neki od super-automobila mogao po izlasku istaknuti u odnosu na konkurenciju.
U današnje vrijeme se „mazge“ u pravilu presvlače u smiješne folije nalik grafitima kakve inače imamo prilike vidjeti na zidovima i vlakovima diljem lijepe nam naše, te tim smiješnim ornamentima ne samo da skrivaju global svakog pojedinog automobila, već jako dobro kamufliraju i neke karoserijske linije, farove, staklene elemente i slične detalje koji se na nekom novom i još „tajnom“ modelu nalaze.
Samim time usprkos fotografijama javnost zapravo nema pojma kako će neki automobil doista izgledati na prezentaciji, a to je u svakom slučaju dobro za proizvođače automobila koji se u današnje vrijeme međusobno bore za prevlast na tržištu. Tako danas postupaju i renomirane tvrtke koje sa svojim modelima djeluju u polju sportskih i super-automobila, no nije baš uvijek bilo tako, već su pojedini proizvođači automobila imali doista unikatan pristup tim stvarima.
U toj maniri vrijedi spomenuti renomiranu tvrtku Ferrari, koja je usprkos mikroskopima pod kojima se od strane medija nalazila, uvijek nekako uspijevala ostati ispod radara i iznenaditi svijet automobila usprkos konceptima i „mazgama“ za koje su mediji mislili da su manje-više finalne verzije novih modela.
No jedna se „mazga“ ističe više od svih ostalih i upravo je to jedan od razloga zbog kojeg za ovaj Ferrari znaju samo rijetki.
Naime, radi se o radnom prototipu Ferrarijevog modela Enzo koji je u rukama inženjera i tehnologa sklepan 2000. godine.
Ferrari Enzo ne treba posebno naglašavati, jer izuzev ukoliko ste posljednju dekadu i sitno proveli u rudniku soli u Sibiru, pretpostavljam da znate da se radi o nasljedniku modela F50, tj. o još jednom u nizu modela koji predstavljaju sam vrh auto-industrije.
Naravno, uz Enzo ću uz pojmove „brz“, „lud“, „genijalan“ i slične uvijek nekako vezati i pojam „odvratno ružan“, no u tome u ovom slučaju nije poanta. Dapače, poanta je u automobilu koji je Enzu omogućio da se rasproda i prije nego je izašao na tržište i koji je za Ferrari označio jedna sasvim nova vremena.
Koncept o kojem pričam zapravo nema ime, već je jednostavno nazvan 365 GTC 4 (odnosno od milja „Prototipo 2000“), što zapravo i ne govori puno.
No zato s druge strane itekako puno znači i za Ferrari i za ostatak „lige proizvođača super-automobila“ kakvu danas poznajemo.
Dizajnom (ako to uopće možemo tako nazvati) je ovaj prototip zapravo produljen i proširen spoj modela 348 i 355 koji je sa 6-litarskim V12 motorom i 680 konjskih snaga inženjerima pokazivao kako se na dotičnom motoru razvija snaga te za što je sve dotični motor zapravo sposoban.
Sam „automobil“ ima 1,365 kilograma, te zbog svoje snižene, produljene i proširene siluete uz svu tu snagu i relativno malenu ukupnu masu raspolaže i s odličnim koeficijentom otpora zraka. Naravno, kako to u tipičnoj Ferrarijevoj maniri izgleda, većina detalja vezanih uz ovaj konceptni automobil (odnosno „mazgu“) nije za javnost do momenta kada će se dotični pojaviti na aukciji kao apsolutan unikat, pa tako o dotičnim detaljima i ne bih pretjerano puno nagađao.
Ono što se zna jest činjenica da se 365 GTC 4 „Prototipo 2000“ (ili „Prototipo Enzo“, kako sam na nekoliko mjesta naletio da dotični prototip nazivaju) može pohvaliti s činjenicom da je jedan jedini primjerak koji postoji, te zbog toga ispada jednim od najekskluzivnijih automobila svih vremena.
Da… Izgleda sklepano i pomalo čudno, no s obzirom na to da je upravo taj prototip iznjedrio jedan od najposebnijih sportskih automobila svih vremena, mislim da mu to možemo oprostiti.
Danas se ovaj automobil nalazi u hangaru tvrtke Modena Motorsport, te bi dotični uskoro trebao krenuti putem neke od aukcija u organizaciji renomiranih aukcijskih kuća. Početna cijena je naravno nepoznata. No kako bogati ljudi imaju naviku plaćati i desetke milijuna dolara za posebne primjerke Ferrarijevih modela, ne bi me nimalo čudilo da i ovaj prototip sa svojom cifrom odleti jako visoko.
…a tko zna… Možda se i ovaj prototip jednostavno preseli u muzej, gdje bi u pogledima na njega mogli uživati i oni „siromašniji“ ljubitelji slavne marke iz Maranella, što bi zapravo i bio pun pogodak.
No nekako si mislim da to ipak neće biti slučaj…