Počinje izgradnja Pelješkog mosta – treći put! Treća – sreća!
Kaže se u narodu – Treća sreća!
Nadamo se kako će to u slučaju mosta koji se čeka više od 20 godina biti ostvareno. Počinje izgradnja Pelješkog mosta i to treći put! Da, Pelješki most kreće u izgradnju. Pelješki most prvi se put spominje 1997. godine, a čak dva puta radove je otvarao Sanader. Godine 2010. zaustavljeni su svi radovi, a izvedeno je oko tri posto posla. Utrošeno je oko 200 milijuna kuna i sve što je do sada napravljeno morat će se srušiti i napraviti iznova
Tako su službeno počeli radovi, ali navodno bi se nešto opipljivo moglo vidjeti tek početkom 2020. godine. U prosjeku 27 metara je dubina mora ispod mosta, a izgradnja je zahtjevna, jer dno čine naslage prašinaste gline i šljunka zbog čega se nosivi stupovi mosta moraju temeljiti na zabijenim čeličnim pilotima na dubinama od 55 do čak 125 metara. Most će imati ukupno 12 stupova plus dva upornjaka na početku i kraju mosta, a razmak između pet glavnih centralnih raspona između stupova iznosi 285 metara. Most će biti dug 2404 metra i visok 55 metara što udovoljava zahtjevu BiH za osiguranjem nesmetanog prolaska brodova do Neuma.
Kineska tvrtka “China Road and Bridge Corporation” ima velikih problema s nalaženjem radne snage, jer kvalificiranih radnika kod nas za to jednostavno nema. Na gradilištu mosta bi trebalo biti zaposleno oko 1.000 radnika. Ukupna vrijednost radova je oko 420 milijuna eura. Država će sufinancirati ostatak, a EU bespovratno participira s 85 posto od tog iznosa, odnosno otprilike 357 milijuna eura. Pelješki most.će imati dvije trake sa zaustavnim trakom, a cestarine neće biti. Rok za završetak mosta je sredina 2021. godine.











