Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 11.10.2018

Pa-pa „Gabor trojci“ iz BMW-a

Stvarno ne znamo kako bismo drugačije objasnili skraćenicu za sufiks jednog od najružnijih i najnepotrebnijih automobila na današnjem tržištu. Ali to sad više nije bitno, jer ova “trojka” odlazi u povijest.

BMW Serije 3 Gran Turismo
BMW Serije 3 Gran Turismo
foto: BMW

Znate li što to ima četiri kotača, BMW-ov znak i ružno je poput poreza? Ukratko, serija 3 s oznakom GT, odnosno “Gabor trojka”, kako smo ovaj automobil “od milja” nazvali. “Stvari se mijenjaju”, objasnio je u sklopu jedne rečenice BMW-ov šef globalnog razvoja Klaus Frohlich. Ta je izreka nastala na ovogodišnjem izdanju salona automobila u Parizu u sklopu intervjua za australski “Motoring”. I to su zapravo dobre vijesti upakirane u floskulu-dvije-tri. U nastavku, Herr. Frohlich kaže: “Kad smo napravili GT, vidjeli smo da ljudi u sklopu unaprijed istražene i ciljane demografije žele sjediti na povišenom, ali kupci umjesto serije 3 GT odabiru modele X1 i X3, pa vrijedi zaključiti kako je segment limuzina definitivno pod pritiskom CrossOvera i SUV-modela”. Dakle, serija 3 GT je u drami zbog dvije poprilično nepotrebne kategorije automobila na današnjem tržištu, pa ako već ništa drugo, eto barem jedne situacije u sklopu koje X1, X3 zajedno s ostatkom SUV-modela i CrossOvera barem nazivno imaju smisla.

BMW Serije 3 Gran Turismo
BMW Serije 3 Gran Turismo
foto: BMW

U samom nastanku “trojke” s grbom, BMW je kao ideju imao povlađivanje kupcima koji su željeli više prostora i višu poziciju za sjedenje nego što im je to “obična trojka” bila u stanju ponuditi. Time je serija 3 GT zapravo ispala kao svojevrsna alternativa za SUV-modele, ali strategija je očito pala u vodu jer model nije ispao ni približno popularnim kao što su se u BMW-u nadali. To pak nije ništa čudno, jer SUV za mnoge današnje kupce jednostavno predstavlja zakon, ustav i povelju o neovisnosti, pa “trojka” u bilo kojem obliku kraj tih glorificiranih karavana i furgona stvarno nema što tražiti. A to se upravo dokazalo u nastavku intervjua s gore spomenutom australskom publikacijom.

BMW Serije 3 Gran Turismo
BMW Serije 3 Gran Turismo
foto: BMW

“Segmenti rastu i smanjuju se, pa je potrebno uvijek biti na oprezu”, kaže striček Klaus i dodaje kako “Neki automobili predstavljaju dobar pokušaj spajanja dva svijeta, ali to ne znači da moraju biti nastavljeni u obliku novih generacija”. Odnosno u prijevodu, ode nam serija 3 GT u povijest i u (nadamo se) brzi zaborav. Doduše, ova vijest baš i nije toliko “bijela”, jer BMW ne planira hitne i hitre poteze, već bi u “trojku” GT sjekira trebala biti zabijena tek 2020. godine. Ali ako već ništa drugo, onda nam je svima (ovdje) u krajnjoj liniji drago da ova nakarada neće doživjeti reinkarnaciju. Jer BMW serije 3 GT, baš kao i njegov veći brat s grbom jednostavno nema smisla. I zato ova polu-nakarada zaslužuje sjekiru, nož, bacač plamena i nešto malo napalma.

BMW Serije 3 Gran Turismo
BMW Serije 3 Gran Turismo
foto: BMW

Slažete li se?

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

FOTO: Trash & Burn 2025: Automobilski spektakl koji se ne propušta

Piše: Niko Poznat

Europski vozači preplaćuju tisuće eura za automobile s vraćenom kilometražom

Piše: Niko Poznat

3. Oldtimer driver Rally u Otočcu

Piše: Niko Poznat

Šesnaest života u sedam dana. Koliko još!?

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ono kad je Mercedes-Benz ponudio četiri automobila u jednom…

Piše: Niko Poznat

Novi dokument za taksiste: Kartica autotaksi vozača


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana