Pa-pa „Gabor trojci“ iz BMW-a
Stvarno ne znamo kako bismo drugačije objasnili skraćenicu za sufiks jednog od najružnijih i najnepotrebnijih automobila na današnjem tržištu. Ali to sad više nije bitno, jer ova “trojka” odlazi u povijest.
Znate li što to ima četiri kotača, BMW-ov znak i ružno je poput poreza? Ukratko, serija 3 s oznakom GT, odnosno “Gabor trojka”, kako smo ovaj automobil “od milja” nazvali. “Stvari se mijenjaju”, objasnio je u sklopu jedne rečenice BMW-ov šef globalnog razvoja Klaus Frohlich. Ta je izreka nastala na ovogodišnjem izdanju salona automobila u Parizu u sklopu intervjua za australski “Motoring”. I to su zapravo dobre vijesti upakirane u floskulu-dvije-tri. U nastavku, Herr. Frohlich kaže: “Kad smo napravili GT, vidjeli smo da ljudi u sklopu unaprijed istražene i ciljane demografije žele sjediti na povišenom, ali kupci umjesto serije 3 GT odabiru modele X1 i X3, pa vrijedi zaključiti kako je segment limuzina definitivno pod pritiskom CrossOvera i SUV-modela”. Dakle, serija 3 GT je u drami zbog dvije poprilično nepotrebne kategorije automobila na današnjem tržištu, pa ako već ništa drugo, eto barem jedne situacije u sklopu koje X1, X3 zajedno s ostatkom SUV-modela i CrossOvera barem nazivno imaju smisla.
U samom nastanku “trojke” s grbom, BMW je kao ideju imao povlađivanje kupcima koji su željeli više prostora i višu poziciju za sjedenje nego što im je to “obična trojka” bila u stanju ponuditi. Time je serija 3 GT zapravo ispala kao svojevrsna alternativa za SUV-modele, ali strategija je očito pala u vodu jer model nije ispao ni približno popularnim kao što su se u BMW-u nadali. To pak nije ništa čudno, jer SUV za mnoge današnje kupce jednostavno predstavlja zakon, ustav i povelju o neovisnosti, pa “trojka” u bilo kojem obliku kraj tih glorificiranih karavana i furgona stvarno nema što tražiti. A to se upravo dokazalo u nastavku intervjua s gore spomenutom australskom publikacijom.
“Segmenti rastu i smanjuju se, pa je potrebno uvijek biti na oprezu”, kaže striček Klaus i dodaje kako “Neki automobili predstavljaju dobar pokušaj spajanja dva svijeta, ali to ne znači da moraju biti nastavljeni u obliku novih generacija”. Odnosno u prijevodu, ode nam serija 3 GT u povijest i u (nadamo se) brzi zaborav. Doduše, ova vijest baš i nije toliko “bijela”, jer BMW ne planira hitne i hitre poteze, već bi u “trojku” GT sjekira trebala biti zabijena tek 2020. godine. Ali ako već ništa drugo, onda nam je svima (ovdje) u krajnjoj liniji drago da ova nakarada neće doživjeti reinkarnaciju. Jer BMW serije 3 GT, baš kao i njegov veći brat s grbom jednostavno nema smisla. I zato ova polu-nakarada zaslužuje sjekiru, nož, bacač plamena i nešto malo napalma.
Slažete li se?