Ovo su (trenutno) svi SUV-ovi na tržištu
Ne. I dalje nismo poklonici SUV-modela.
Ali kada ih je tržište već prepuno, nekako se rodila ideja nabrojati ih sve.

Ako kojim slučajem češće pratite ovaj naš maleni internetski kutak posvećen svijetu automobila, onda ste vjerojatno upounati s našim afinitetima prema SUV-modelima.
Odnosno bolje rečeno, prema apsolutnom manjku afiniteta prema njima.
Iskreno govoreći, stvarno ne razumijem privlačnost tih glorificiranih furgona. I nije mi jasno kako su odjednom sve te nakaze nalik pravokutnicima s kotačima uspjele postati omiljenom kategorijom automobila među kupcima. Stoga možemo tek pretpostavljati o kakvim se to lošim fetišima radi.
Ali činjenično je stanje da se na jednu limuzinu, Coupé ili neki sportski automobil danas prodaje oko 7 SUV-ova. I to ih čini planetarno popularnim automobilima, koliko god se to nama sviđalo ili ne.

SUV-modeli definitivno imaju svojih prednosti. Za početak su relativno veliki i smještajem vozača za volanom komplimentiraju trend sjedenja na visini. Odnosno iznad drugih automobila u prometu, što pak daje (lažan) osjećaj sigurnosti u prometu. Zbog svoje su veličine često i nakrcani s tehnologijom i opremom koje iz godine u godinu ionako ima sve više i više. A u cijeloj toj tehnološko-opremljivačkoj zbrci nitko ne obraća pozornost na njihovu težinu, jer to kod takvih automobila nikome niti nije važno.

Neki proizvođači doduše na težinu SUV-modela ipak tu i tamo obrate pažnju. Ali ta se pažnja onda praktički istog momenta preusmjerava prema megalomanskim brojkama u smislu konjskih snaga i količini okretnog momenta (buraz), pa je tako s vremenom nastala i jedna od najnepotrebnijih klasifikacija iz svijeta automobila.
A ta se naziva “Performance SUV”.
Predvodnike tog grah variva s tartufima i kavijarom na kotačima ne treba pretjerano puno spominjati, jer već i vrapci na granama znaju o kojim se proizvođačima tu radi. No za one koji su možda odlučili prespavati posljednjih desetak godina, spomenimo BMW X5 M, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Audi RSQ8, Porsche Cayenne Turbo S i Bentley Bentaygu Speed. Odnosno automobile koji usprkos svojim pretilim, glomaznim i ultra-teškim siluetama jure po Nordschleifeu i postavljaju brzinske rekorde koji nikome ne znače ništa pretjerano bitno.

Dakle, u današnjem svijetu automobila SUV-modeli suvereno vladaju tržištem. I to ih se tržište iz nekog razloga nikako ne može zasititi.
Izuzev te “Performance SUV” ideologije, izmišljaju se i Coupé verzije nekih modela koje u najmanju ruku izgjedaju odvratno. A u današnje je vrijeme aktualno za SUV-modele pronalaziti i načine za skidanje krova s njih.
Stoga vrijedi zaključiti da će ova SUV-manija potrajati još dugi niz godina.
Pa kad je već tako, nekako smo automatizmom odlučili pobrojati sve žive i nežive SUV-modele na svijetu te im pribrojati i CUV, LAV i BLJUV modele koji se pokušavaju prikrpati osnovnom opisu glomaznog, visokog i poprilično nepotrebnog automobila. Naravno da smo preskočili kineske proizvođače koji izvan Kine još uvijek ne traže novo tržište. I to ne zbog neke kriminalne i u bazi diskriminatorne ideje, već jednostavno zato što dotične automobile najvjerojatnije nikada nećete moći kupiti na prostoru Europe.
No i bez tih ultra-kineskih modela izbora definitivno ima. A neki od modela bi vas mogli i iznenaditi.
Stoga krenimo s popisom…

Acura
CDX
MDX
RDX
Aion
LX
Alfa Romeo
Stelvio
AM General
Humvee C-Series
Aston Martin
DBX
Audi
e-tron
e-tron Sportback
Q2
Q3
Q3 Sportback
Q5
Q7
Q8
RS Q3
RS Q3 Sportback
RS Q8
SQ2
SQ5
SQ7
SQ8
Bentley
Bentayga
BMW
X1
X2
X3
X4
X5
X6
X7
X3 M Competition
X4 M Competition
X5 M
X6 M
Borgward
BX5
BX7
Buick
Enclave
Encore
Encore GX
Envision
BYD
Song Pro
Tang
Yuan
Cadillac
Escalade
Escalade ESV
XT4
XT5
XT6
Chevrolet
Tracker
Captiva
Equinox
Blazer
Menlo EV
Trailblazer (SUV)
Trailblazer (Crossover)
Traverse
Tahoe
Suburban
Citroën
C3 Aircross
C3-XR
C4 Aircross
C5 Aircross
Conquest Vehicles
Knight XV
Dacia
Sandero Stepway
Duster
Dodge Journey
Durango
DS
3 Crossback
DS
6
DS
DS 7 Crossback
Eterniti
Artemis
Fiat Automobiles
500X
Panda 4×4
Freemont
Ford
EcoSport
Kuga
Edge
Escape
Explorer
Flex
Expedition
Expedition EL
Puma
Geely
Binyue
Boyue
Haoyue
GMC
Terrain
Acadia
Yukon
Yukon XL
Great Wall
Haval H3
Haval H5
Honda
BR-V
Vezel
CR-V
Passport
Pilot
Ridgeline
Crosstour
XR-V
HR-V
Hyundai
Creta/ix25
Kona
Nexo
Santa Fe
Palisade
Tucson
Venue
Infiniti
EX / QX50
ESQ
FX / QX70
JX / QX60
QX / QX80
Isuzu
MU-X
Jaguar
E-Pace
F-Pace
I-Pace
Jeep
Renegade
Compass
Wrangler/ Wrangler 2 door
Wrangler Unlimited/Wrangler 4 door
Cherokee
Grand Cherokee
Grand Commander
Kia
Borrego/Mohave
KX3
Niro
Seltos
Sorento
Sportage
Stonic
Telluride
Lada
Niva
Xray
Lamborghini
Urus
Land Rover
Defender
Range Rover Evoque
Freelander
Discovery Sport
Discovery
Range Rover Velar
Range Rover Sport
Range Rover
Lexus
GX
LX
NX
RX
UX
Lincoln
MKC
Aviator
Corsair
Nautilus
MKT
Navigator
Navigator L
Mahindra & Mahindra
Thar
Bolero
XUV300
XUV500
Scorpio
Maserati
Levante
Mazda
CX-3
CX-30
CX-4
CX-5
CX-8
CX-9
MX-30
Mercedes-Benz
G-Class
GLA-Class
GLB-Class
GLC-Class
GLE-Class
GLE-Class Coupe
GLS-Class
MG
ZS
GS
Mini
Countryman
Mitsubishi
ASX
Eclipse Cross
Outlander
Outlander PHEV
Pajero
Nissan
Armada
Juke
Murano
Pathfinder
Patrol Y61
Patrol Y62
Qashqai
Rogue
Skyline Crossover
Terrano
Paladin
Xterra
X-Trail
Opel
Antara
Crossland X
Mokka X
Grandland X
Peugeot
2008
3008
4008
5008
508 RXH
Porsche
Macan
Cayenne
Renault
Captur
Kadjar
Koleos
Triber
Renault Samsung
QM5
QM3
Rolls-Royce
Cullinan
Ruf
Dakara
SEAT
Arona
Ateca
Tarraco
Senova
X65
Škoda
Karoq
Kodiaq
Yeti
SRT
Grand Cherokee
SsangYong
Korando
Kyron
Rexton
Tivoli
XLV
Actyon Sports
Subaru
Ascent
Crosstrek
Exiga Crossover 7
Forester
Outback
Tribeca
Suzuki
SX4
Jimny
Vitara
Tata
Hexa
Tata Nexon
Harrier
Tesla
Model X
Model Y
Toyota
C-HR
RAV4
Land Cruiser Wagon 3-Door
Rush
Land Cruiser Wagon 4-Door
4Runner
Fortuner
Highlander
Harrier
Land Cruiser Prado 5-Door
Land Cruiser
Sequoia
Venucia
T70
VinFast
SA2.0
V8
Volkswagen
Atlas
T-Roc
Tiguan
Touareg
Volvo
XC40
XC60
XC90
Eto… Nadamo se da nismo zaboravili neki od današnih SUV-modela uvrstiti na ovu listu.
A nadamo se i da za dobar dio navedenih vi kao naši cijenjeni čitatelji niste nikada čuli. Odnosno da ste pregledom ove liste pronašli i naučili nešto novo.
Naravno da to novopečeno znanje nema široki spektar primjene u društvu i da biste u krugovima auto-entuzijasta mogli dobiti batina na sam spomen nekih od navedenih modela. Ali to u ovom trenutku nije važno. Jer su u krajnjoj liniji svi ljubitelji SUV-modela s ovim popisom dobili materijal za čitanje i novu dimenizju obožavanja pretilih čudovišta koje SUV-klasifikaciju čine.
Stoga zahvaljujem na pažnji i do čitanja.
