Najveći „hejtovi“ i „hejteri“ u svijetu automobila su…
Ako ste ikada bili član bilo kojeg automobilističkog foruma ili ste pak djelovali kao član nekog auto-kluba koji je svojim radom bio posvećen djelovanju unutar svijeta automobila, onda ćete vjerojatno prepoznati neke od ovih „fajtova“. Jer dotični traju već desetljećima…

Koliko ste puta od nekog prijatelja, susjeda ili poznanika čuli nešto poput „BMW voze seljačine“, „Mercedes je gastarbajterski auto“ ili pak „Honda je japansko smeće“?
Ako bih osobno odgovarao na to pitanje, rekao bih „svako malo“. Jer svijet automobila kao i bilo koji drugi svijet sadrži one koji prema nekim markama i modelima imaju afinitete i animozitete.
I to je u biti sasvim normalno.
Ali je svejedno smiješno.
Stoga upravo iz tog razloga unutar idućih nekoliko odlomaka eto nam „hejtera“ koji iz ovog ili onog razloga „hejtaju“ jedni druge…

Ljubitelji Ferrarija protiv ljubitelja Porschea
„Ferrari je talijansko smeće“ reče ljubitelj Porschea. „Devetstojedanaesticu je dizajnirao Hitler“ kaže ljubitelj Ferrarija.
“Ferrari nema nikakvog doticaja s kvalitetom” dodaje ljubitelj Porschea.
“Porsche nema dušu” odgovara ljubitelj Ferrarija…
Na to naravno kreće prepirka s idejama oko strasti, kvarova i crvene boje s jedne strane, odnosno nacističkih korijena, muljanja u auto-sportu i motoru smještenom na krivi dio automobila s one druge.
I da stvar bude bolja, obje su krajnosti istovremeno u krivu koliko i nisu.

Istini za volju, vrijedi reći kako Ferrari kroz povijest baš i nije sveto ime u domeni kvalitete i trajnosti. Isto tako vrijedi spomenuti i legendarnog „Il Commendatorea“, odnosno g. Enza Ferrarija koji je bio sve samo ne dobar i mio gazda svoje tvrtke.
Ali i Porsche je tijekom povijesti imao svoje bisere.
I to počevši od stričeka Ferdinanda i nastanka tvrtke, pa sve do vremena u kojima je najprodavaniji Porscheov model nepotreban i smiješan SUV.
Uglavnom, ovo rivalstvo traje već desetljećima i desetljećima i u domeni svijeta automobila jako dobro pokazuje da čovjek ni uz milijune na računu ponekad ne može pobjeći vlastitoj zatucanosti.

Ljubitelji Volkswagena protiv ljubitelja Opela
Ajme majko…
„Vagenaši“ i „Opelaši“ doista imaju posebno mjesto u svijetu „hejtera“, jer ovo ničim izazvano rivalstvo doista nema granica. Niti onih mentalnih, niti onih na karti svijeta.
Činjenično je stanje da Golf u svijetu automobila stoji kao prvi pravi gradski kompakt „nove ere“. Činjenica je i da Kadett nikada nije dosegnuo status kojeg se Golf zasluženo ili nezasluženo drži poput pijanca na stupu.
Ali činjenica je i da Golf i Kadett u početku nisu imali veze jedan s drugim. Jer Golf oduvijek na tržište dolazi kao kompakt, dok je Kadett svojevremeno čak bio u obliku malenog Coupé-modela koji i dan-danas mami uzdahe slučajnih prolaznika.

No „hejteri“ ionako često ne razmišljaju zdravom pameti, pa im to zapravo i nije važno. Jer poanta njihovog „hejtanja“ nema veze s logikom, već s čistim maltretiranjem.
Najčešće se radi o nekakvim verbalnim ili pak literarnim prepucavanjima s obje strane. Ali bilo je slučajeva u kojima su i jedni i drugi od strane jednih i drugih dobivali batina.
Nekima su čak i automobili stradali zbog sveg tog „hejtanja“.
A kod nas se sve većinom svodi na kokodakanje onih koji ionako ne znaju bolje, nego pričati neutemeljene gluposti i time pravdati vlastitu besparicu.
Jer da kojim slučajem na računima imaju hrpetine novaca, kupnja Golfa ili Kadetta ne bi im bila ni na kraj pameti.

Ljubitelji Forda protiv ljubitelja Chevroleta
Ova je priča manje-više vezana uz SAD. Jer na tom ogromnom tržištu „patrioti“ i dalje masovno kupuju modele koji se proizvode od strane Chevroleta i Forda.
Stoga nikoga ne treba čuditi što rivalstvo između vlasnika jedne i druge marke itekako postoji.
Sve je krenulo tamo negdje tridesetih godina prošlog stoljeća, kada su se prvi pijanci nakon utrke potukli kraj prašnjave staze. Zatim su stigle šezdesete u kojima je Ford izmislio Mustang, a Chevrolet je s modelom Camaro malčice zakasnio.
A onda su stigli i raznorazni Pick-up kamioneti zbog kojih se i u novom mileniju vode rasprave i „fajtovi“.

S jedne strane današnji vlasnici Fordova nerijetko ispadaju seljačinama, jer pale gume i divljaju tamo gdje tome nije niti vrijeme niti mjesto. Zato ih vlasnici Chevroleta ne podnose.
Ali s druge strane ti isti vlasnici Chevroleta imaju svoje retardirane eskapade, pa ih zato oni za volanom Fordova svako malo pljuju i stavljaju na stup srama.
No u konačnici su i jedni i drugi totalno smiješni. Pogotovo kada izlaze s nekog automobilističkog okupljanja.

Ljubitelji Forda protiv ljubitelja Holdena
Da… Holden kao tvrtka više ne postoji. I ovaj je dio priče namijenjen Australcima, jer tamošnji Fordovi modeli i oni s kojima je Holden dolazio na tržište nemaju veze s ostatkom svijeta.
Nevezano uz to koja je od tvrtki živa, a koja nije, rivalstvo između ove dvije krajnosti traje već desetljećima. A sve kulminira na godišnjoj bazi. Odnosno kada se u Bathurstu održava 24-satna utrka na stazi Mount Panorama.
Tamo horde štovatelja jedne i druge marke nerijetko dan provode u besvjesnom stanju zbog pretjerivanja s pivama. I zato se svako malo događaju verbalni i fizički obračuni. Jer gledanje utrka ponekad nije ni približno toliko fora ako čovjek nema tuđu šaku u glavi ili pak koljeno u rebrima.

Sad kada Holdena više nema, ekipa koja svoje vrijeme za volanom provodi unutar svojih Fordova ima veliki adut za vrijeđanje svojih vječnih rivala. Ali možda je najzanimljivije od svega vidjeti kako su fanovi jedne i druge marke usprkos razlikama i „hejtanju“ složni kada se uz Ford i Holden na stazi pojavi neki Mercedes ili Nissan.
Jer tada sva mržnja pada u vodu i zajedničkim se snagama sa staze pokušava protjerati „nelojalna konkurencija“.
Sve u svemu, idiotizam.
Nije li?

Ljubitelji Subarua protiv ljubitelja Mitsubishija
Da u svijetu automobila ne postoje nazivi Impreza i Lancer, do ove dvije sorte „hejtera“ vjerojatno nikada ne bi došlo.
Isto tako vrijedi pretpostaviti i da Impreza i Lancer nisu sportski rivali iz svijeta Rally-natjecanja, ovo rivalstvo među ljubiteljima jedne i druge marke nikada ne bi bilo toliko prisutno.
Ali kako to obično biva, internacionalni nastupi za jedan i drugi automobil postali su razlogom za prepucavanje crvenog i plavog dijela publike.

Iako samo rivalstvo itekako postoji i traje i dan-danas, može se reći da štovatelji jedne i druge strane medalje nisu toliko agresivni kao što je to npr. slučaj s „Vagenašima“ i „Opelašima“.
Jer u ovoj japanskoj domeni „hejtanja“ vjerojatno vrijede neka nepisana pravila ponašanja čak i u svađi.

Ljubitelji Honde protiv ljubitelja svih ostalih marki
Ovoga možda ni sami ljubitelji Honde možda nisu svjesni, ali iz mog ekstenzivnog iskustva mogu zaključiti da je stvarno tako.
Jer ljubitelji Hondi se uvijek drže skupa – i to na udaljenosti od barem 100 metara od ljubitelja bilo koje druge marke automobila.
Za ljubitelje Honde je Civic često najbolji automobil na svijetu. VTEC je zakon, „Type R“ je ustav i pravilnik funkcioniranja svemira i okolice, a komunikacija se između štovatelja ove marke nerijetko svodi na milijardu i pol skraćenica poput B18A i tome sličnih oznaka motora.
I ako netko kojim slučajem ne zna neku od njih, često ispred svog imena, prezimena i nadimka nosi prefiks „noob“.

Za ljubitelje Honde ne postoji niti jedna druga marka automobila koja nešto vrijedi. Volkswagen je za njih nedorađeno i (pre)skupo smeće, Opel hrđa i smrdi, a Mercedes-Benz, BMW i Audi proizvode automobile za krkane i seljačine koje Honda na stazi „jede za doručak“.
Iz tog razloga vječni cinici poput mene jednostavno obožavaju „paliti vatru“ u komunikaciji s nekim tko pripada ovom klanu „Hondaša“.
I to rekao bih s punim pravom.

Ljubitelji BMW-a protiv ljubitelja Audija
Istina je da Audi nije znao što su utrke dok je BMW na njima već odavno pobjeđivao.
Istina je i da BMW u domeni sportski-orijentiranih modela zbog svojih (najčešće) stražnjih pogonskih kotača ima kudikamo čišći pristup od onog s kojim Audi dolazi na tržište.
Ali je isto tako istina i da bez Audija svijet auto-sporta ne bi ni približno bio ono što jest. Pogotovo ako pogledamo Rally-natjecanja u kojima je upravo Audi sa svojim Quattrom otvorio jednu sasvim novu eru.

Sve to prosječnom „hejteru“ s jedne i druge strane nije baš pretjerano važno. Jer takvi o svijetu auto-sporta zapravo i ne znaju dovoljno da bi se prepucavali, već im je sasvim dovoljno zagovarati stav poput „Kockica je zakon“ ili pak „Audi ima najbrže Dizele“. A to su pak argumenti s kakvima se više niti klinci u osnovnjaku ne služe.
I zato „hejtanje“ vlasnika Audija prema onima koji svoje guzice voze u BMW-ima nema apsolutno nikakvog smisla.

Ljubitelji Forda protiv ljubitelja Volkswagena
Ovo je „hejtanje“ danas nešto manje aktualno. Ali početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća nije bilo birtije u Engleskoj u kojoj se svako malo nisu našla barem dvojica vlasnika gradske jurilice koji su zagovarali svaki svoju stranu.
S jedne je strane stajao danas vječni Golf GTI, dok je s one druge bila riječ o Fordovom modelu Escort koji je na taj dio tržišta stigao sa sufiksom XR3i.
I to je bilo sasvim dovoljno da se pijane budale mlate po bircevima i međusobno se vrijeđaju po cesti.

Realno gledano, Escort je imao nešto višu maksimalnu brzinu, a Golf je ubrzavao nešto uvjerljivije. Gabaritima su oba automobila bili „tu negdje“, a vozna su svojstva ionako uvijek ovisila o načinu vožnje i tome koliko je vozač za volanom bio sposoban isključiti vlastiti mozak.
Stoga je za pretpostaviti kako je velika većina vlasnika jednog i drugog automobila u Engleskoj neslavno završila, jer se ovo rivalstvo pretvorilo u nešto sasvim drugo.
I da stvar bude bolja, koliko god da je u osamdesetima zbog ovih automobila često bilo vatreno, čini se da u današnje vrijeme nikoga za sve to nije baš pretjerano briga.

Ljubitelji heteroseksualnosti protiv ljubitelja Mazde MX-5
Koliko ste puta vidjeli ili čuli da se netko od dežurnih hetero-frajera kroz prizmu homoseksualnosti odnosi prema Mazdi MX-5?
Moj bi odgovor bio “često”. Jer Miata u pravilu slovi kao ženski automobil i većina se muške populacije počne križati kada za volanom tog malog i simpatičnog Roadstera vidi mušku osobu.
Svi ti hetero-frajeri očito nikada nisu sjeli za volan Miate i pokušali se provozati kako treba. Jer da kojim slučajem jesu, takve im gluposti i neosnovano “hejtanje” ne bi nikada pale na um.
Jer Mazda MX-5 nije automobil koji pogoduje nekom spolu ili seksualnoj orijentaciji, već se radi o ljepuškastom pakiranju i oblim linijama iza kojih stoji pravi pravcati vozački automobil.
I zato su svi oni koji “hejtaju” ovaj maleni japanski Roadster jednostavno u krivu.

Da stvar bude bolja, svi su ti “hejteri” izuzev toga što su zapravo neuki istovremeno i dvolični. Jer baš da i jest riječ o automobilu koji se iz ovog ili onog razloga kosi s nekim heteroseksualnim postulatima, neka neki od samoprozvanih “frajera” prvi baci kamen ako nikada nije u intimi svog doma bacio oko (i još ponešto) na neki video-uradak koji podrazumijeva dvije seksi cure u međusobnoj razmjeni nježnosti, strasti i tjelesnih tekućina.
Eto… To bi bilo sve u ovom izdanju teksta na temu „hejtera“ u svijetu automobila.
Ako vi cijenjeni čitatelji smatrate da nisam uvrstio neke od njih, to nam u komentarima slobodno napišite. Jer moj uvrnuti um već sada smišlja još jedan nastavak na ovu temu.
A kako i ne bi, kada je tema već sama po sebi iznimno zabavna.
U svakom slučaju zahvaljujem na pažnji.
I naravno, do čitanja.
