Ovo su najprodavaniji kabrioleti svih vremena – 1. dio
Zima (navodno) pokazuje svoje zadnje zube. Bliži se proljeće. Kreće toplije vrijeme. Terase birtija su u sukladnosti sa Stožerom od nedavno otvorene.
Stoga u ovom momentu slijedi jedan tekst otvorenog krova. Tj. o automobilima s kojima je gušt iskorištavati toplo vrijeme u vožnji na kavu izvan gradske vreve.

Povijest zorno pokazuje kako su automobili bez krova ujedno i začetnici samog svijeta na četiri kotača. I zato im vrijedi tu i tamo čak i u današnje vrijeme pridati pozornost.
Iskreno govoreći, kabrioleti imaju svojih mana. Pogotovo ako se radi o onima starijeg datuma proizvodnje. Ali uz mane imaju i hrpetinu svojih prednosti s kojima iz godine u godinu oko sebe ipak privlače vjernu publiku.
Ideja je sjediti za volanom i malen ispod zvijezda uživati u svemu onome što nudi svježi zrak u kombinaciji s brzinom, zvukom motora i plavom bojom presvučeno nebo. I upravo zato ne razumijem one koji umjesto u zvuku motora „uživaju“ u roktanju nekog Diesela. Ali to je pak jedna sasvim druga priča…
Uglavnom, ovo je lista najprodavanijih topless-automobila svih vremena.
Tko zna… Možda vam se neki od navedenih toliko dopadne da ga i odlučite kupiti. A možda neki od navedenih već imate u svom vlasništvu.
No kako god bilo, lista kaže ovako:

10. Jaguar E-Type
Prema mnogima (a i nama ovdje) najljepši automobil koji je ikada proizveden. Sportski model iz Coventryja koji od šezdesetih godina prošlog stoljeća do danas nikada nije prestao fascinirati svojom pojavom. Ali i automobil koji je usprkos svojoj glam-filozofiji svojevremeno konkurente na stazama diljem svijeta rado šutao nogom u dupe.
Usprkos činjenici koja kaže da je od početka do kraja proizvodnje ovog legendarnog modela iz Coventryja prodano više primjeraka Coupéa, verzija bez krova ipak je pronašla mjesto u povijesti po pitanju prodaje.
Interesantno je da s obzirom na lošiju prihvaćenost modela od strane kupaca tek 2. generacija modela bilježi znatniji rast u smislu prodaje. Ali povijest tako kaže, pa tko smo mi da se s njome prepucavamo.
Uglavnom, kada je Jaguar za E-Type podvukao crtu, topless-verzija ovog modela prodano je ukupno 33,992 primjerka.
Neki od njih su i dan-danas među nama, a neki su pak već odavno omotani oko nekog stupa ili drveta.
Ali usprkos tome je ovo Jaguar koji je izuzev po prodaji još po mnogočemu vrijedan spomena.

09. Volkswagen Karmann-Ghia
Da… Još jedna izvedenica Bube. Još jedno u nizu izmišljanja tople vode s kakvima je Volkswagen kao proizvođač zaokružio jednu eru.
Riječ je o još jednom automobilu koji svojim performansama nikada nije izazvao orgazam, te koji svojom pouzdanošću nije ispao ni po čemu posebnim. Ali dopadljiva karoserija u kombinaciji s poboljšanim ovjesom ipak je ovaj automobil odnijela u željenom i ispravnom smjeru.
Karmann-Ghia ispala je teškom automobilom. I uz sebe je vezala poprilično jadne brojke čak i za ono vrijeme. Jer više od pola minute do 100 kilometara na sat za jedan kabriolet stvarno nisu brojke s kojima bi se itko normalan mogao fascinirati. No usprkos tome je od 1958 do 1974. godine prodano ukupno 80,899 primjeraka ovog Volkswagena. I to prvenstveno na teritoriju SAD-a.
Time je Volkswagen zabilježio još jedan proizvodni uspjeh, a u današnje se vrijeme uz megalomanski-orijentirane cijene i dalje traži pokoji primjerak viška.
Jer ovaj Volkswagen za razliku od mnogih nakon njega predstavlja jedan itekako poseban automobil.

08. Audi TT Roadster (Typ 8N)
Iz nekog je razloga 1998. godine tržište bilo preplavljeno kupcima koji su opako željeli u svom vlasništvu imati automobil koji s prednje i stražnje strane izgleda isto. I to je fenomen od kojeg je teško pobjeći. Ali Audi se nije zbog toga našao u problemu, već zbog proizvodnje ogromnih količina ovog automobila.
Coupé varijanta je za TT bila svojevrstan hit. Ali Roadster-verzija bila je ona koje se tržište jednostavno nije moglo zasititi. Stoga je tijekom proizvodnog vijeka od ukupno 7 godina prodano ukupno 110,319 primjeraka ovog automobila.
U početku se TT Roadster relativno slabo prodavao, ali onda je na tržište Audi donio i verziju s prednjim pogonom, pa se prodaja poboljšala. I time je s jedne strane stvoren zanimljiv rival za Porsche Boxster, dok je s one druge prva generacija TT-a Roadster otvorila put za onu drugu.
Doduše, kasnije generacije Audija TT bez krova nisu se ni približno tako dobro prodavale, ali prva je ispala punim pogotkom.
I za Audi, ali i za kupce željne automobila kojem se prednji i stražnji kraj baš i ne razlikuju previše.

07. Honda S2000
Honda se kao proizvođač automobila za svoj 50. rođendan poput nekog srednjevječnog seronje počastila s ovim modelom. I time s jedne strane potvrdila svoju krizu srednjih godina, dok je s one druge nastavila legendu o modelu S800 koji je svojevremeno ispao malenim i opako upravljivim Roadsterom.
S2000 je u teoriji trebao konkurirati Porscheovom modelu Boxster, BMW-u Z3 i Audiju TT Roadster. Ali mnogi su kupci od ove Honde pobjegli glavom bez obzira, jer je Honda s ovim modelom stvorila pravi vozački automobil, a ne prijevozno sredstvo za pozere i starlete.
Već je time S2000 u našim umovima i srcima zaslužio apsolutno poštovanje. A onda je tu i genijalan motor koji je postavio rekord u smislu omjera zapremine i snage. I još se k tome vrtio do potpuno poremećenih brojki.
Honda S2000 jest pravi Roadster. Ali je istovremeno riječ i o pravom sportskom automobilu, što je pak s pojmom Roadstera često nepovezivo. Samim time kupci ovog automobila nisu bili skloni modernim frizurama i skupim toaletama, već mirisu spaljene gume i pejsažima koji uz neku stazu itekako brzo prolaze. No usprkos tome je ova Honda prodana čak 112,631 puta. I time je postala jednim od najbolje prodavanih topless-automobila svih vremena.
Ali i jedan od najprodavanijih sportskih automobila na svijetu.

06. Porsche Boxster (986)
Prva je generacija Boxstera na neki način izvukla Porsche iz ralja definitivne propasti. Doduše, bio je tu i model Cayenne zbog kojeg su od sreće skakali mafijaši, šeici i mikropeničari diljem svijeta. Ali kako je Porsche ipak proizvođač sportskih automobila, prvi je Boxster itekako dobro dočekan od strane tržišta.
Svi oni koji prema ovom Porscheovom modelu imaju neku zamjerku u pravilu sitničare. Jer 986 nije bio „jeftiniji“ 911, već model koji sam za sebe od prvog momenta uzima svoj dio tržišnog kolača i predstavlja konkurenciju automobilima koji su daleko od bilo kakvih poveznicama s 911-icom. Stoga ovo nije „Porsche za sirotinju“, već automobil koji pokazuje povjerenje tržišta prema ovoj slavnoj marki automobila i isto toliko slavnom prezimenu.
Iako Boxster u smislu dizajna zbog kojeg je teško razabrati dolazi li prema vama ili odlazi od vas, te time pati od istog problema kao i Audi TT, Porsche je s ovim automobilom proizveo ikonu u nastanku. Jer Cayman kao svojevrstan Boxster s fiksnim krovom stoji u planovima i prije izbacivanja Boxstera na tržište. Stoga je riječ o povećavanju obima ponude modela na tržištu, a ne o nekim očajničkim potezima i štednji na svakom polju. I to je Boxster pokazao već u sklopu svoje prve generacije, odnosno uz prodajne brojke od 160,578 primjeraka.
Pa sad neka netko kaže da je svih 160,000 kupaca bez novaca i da predstavljaju sirotinju u bilo kojem obliku.
Smiješno…
I eto… U ovom momentu završavam ovaj praktičan podsjetnik na topless-modele koji su svojom prodajom posramili mnoge “klasičnije” kategorije automobila na tržištu.
A nastavak liste slijedi nešto kasnije. Tj. kada tijekom popodnevne kavice svratite na portal.
