Ovo je BMW serije 8 u topless-izdanju
Dobro nam došli u priču o jednoj od najtraljavije čuvanih tajni iz Bavarske.
Danas već i vrapci na granama znaju da je novi BMW serije 8 među nama. Znamo da izgleda impresivno. Znamo da je u mnogočemu inspiriran originalnom „osmicom“, ali znamo i da je ovaj automobil zapravo zamjena za BMW serije 6 koji nitko nije kupovao. Tijekom posljednjih mjeseci smo se itekako nagledali fotografija, detalja i raznoraznih prezentacija ovog automobila, ali za razliku od mnogih nam isti nije dosadio ni na sekundu. A zašto? Jednostavno zato što je impresivan u svakom zamislivom pogledu. Iz BMW-a kažu kako se radi o „najnaprednijem BMW-ovom modelu ikad“, pa to za mnoge ima neku težinu. No ako ćemo realno, iza cijele te marketinški-upakirane mudologije stoji još jedan pomalo generički i tehnološki „napucan“ automobil koji se unutar klasifikacije može nositi sa svime što mu konkurencija baca pred noge. No tu zapravo nema zamjerke, jer je u krajnjoj liniji ipak riječ o „osmici“ nove generacije – automobila koji su mnogi željno iščekivali desetljeće i sitno.
Dakle, BMW serije 8 se vratio nakon skoro dvadeset godina praznog hoda. Coupé-verzija prezentirana je prije nekoliko mjeseci u Le Mansu, a već se tada počelo nagađati oko „topless“ verzije modela koja bi ubrzo trebala uslijediti. No kako to obično biva, iz BMW-a su informacije bile toliko nekonkretne, da bi se i neki naši saborski zastupnici mogli posramiti, pa je cijela priča počivala na pretpostavkama. I tako do prije mjesec-dva, kada su poput Severininih švedsko-akcijskih uradaka po beskrajnim prostranstvima Interneta počele kružiti fotografije i filmići.
Uglavnom, kad se sve zbroji i oduzme, ispada kako je ovo jedna od najlošije čuvanih tajni koje je BMW ikada pokušao skrivati od očiju javnosti, jer je „topless osmica“ već viđena sto i jednom do sada. Stoga je jedina razlika između perfekta i prezenta u tome što su ove fotografije i najave službenog tipa.
Da…“osmica“ bez krova je među nama. I to je divno.
Kako smo već imali prilike vidjeti iz vidjeli iz „procurenih“ fotografija, BMW serije 8 Cabrio ima potpuno električni mekani krov. Dotični prema informacijama iz BMW-a spuštanjem tkanine unutar karoserije istovremeno spušta i težište automobila u cijelosti, a time se naravno poboljšavaju i performanse zajedno s osjećajem u vožnji. Kada se krov spusti, gornji dio tkanine ulazi pod klasičan poklopac čija je završna obrada na najvišem mogućem nivou. Suptilna kontura “dvostrukog mjehura” tog krovnog pokrova iza dva stražnja sjedala utjelovljuje dizajn koji je ugrađen u krovnu liniju originalne „osmice“, što je dio inspiracije koja je u gornjem dijelu teksta spomenuta. A što se performansi krova tiče, recimo samo da je potrebno točno 15 sekundi za podizanje ili spuštanje krova pri brzinama do 30 kilometara na sat. I to pritiskom na jedan-jedini gumbić.
Tu je (naravno) i deflektor vjetra koji se može postaviti iza prednjih sjedala, te koji se može presavijati i skladištiti u prtljažniku kada nije u uporabi. U sklopu opreme nalazi se i grijač za vrat koji je prema zdravoj logici ugrađen u naslone za glavu prednjih sjedala. Time je kupcima omogućeno da i po hladnijem vremenu guštaju u otvorenim prostorima i slušaju simfoniju zvuka oko sebe. A što se sigurnosti u kombinaciji s otvorenim prostorima tiče, vrijedi napomenuti i kako ovaj Cabrio ima i sustav za zaštitu od prevrtanja. Dotični se aktivira kada podaci analizirani senzorima ukažu na opasnost od prevrtanja, te se tada nasloni za glavu pretvaraju u oveće čelične šipke koje u slučaju „kroviranja“ služe kao oslonac. I da…ovaj sustav možda nije nov, ali je za vjerovati kako je brži, bolji i sigurniji od bilo kojeg BMW-ovog „anti-roll“ sustava do sada.
Iz BMW-a kažu kako je „unutrašnjost usredotočena na vozača“. I to je floskula koliko i nije. Jer iako interijer „topless osmice“ uključuje „M Sport“ sve i svašta – od MF-upravljača nadalje, one klasične ideje oko interijera već odavno nema. Sve je ravno, presvučeno kožicom neprcane deve, uređeno s „kontrastnim šavovima“ i nakićeno s tipkama, pa je zapravo svejedno je li riječ o BMW-u ili nekom drugom proizvođaču luksuza i performansi. No „osmica“ interijerom stvarno izgleda odlično, pa po tom pitanju nema nikakvih zamjerki, te nema sumnje kako se radi o pravom GT-automobilu.
Od opreme tu ima svega i svačega – od raznoraznih ekrana, tipki, detalja, pa sve do onih nevidljivih stvarčica koje kontroliraju sve i svašta. Iz BMW-a šalju svakojake navode vezane uz opremljenost „osmice“ u topless-izdanju, ali s obzirom na to da će se ovaj automobil uskoro pojaviti u prodaji i imati vlastiti katalog, nekako ne vidim smisla u navođenju svih tih komponenata i detalja. Doduše, možda vrijedi istaknuti Harman Kardon audio-sustav s dvanaest zvučnika i digitalnim pojačalom, te opcionalnu nadogradnju na 1,375 W snažan „Diamond Surround“ audio-sustav koji potpisuju audiofili iz tvrtke Bowers & Wilkins, ali izuzev toga nema smisla nešto posebno izdvajati. Uostalom, zna se već unaprijed da „osmica“ dolazi kao jedan poprilično opširno opremljen automobil koji uz određene doplate najvjerojatnije može skuhati ručak za osamnaestero gostiju, čuvati djecu i poslužiti poput mobilne predigre na četiri kotača.
Što se motora i performansi tiče, tu je manje-više već sve rečeno pri spomenu na BMW serije 8 s krovom. Prezentacijska varijacija na temu modela bila je u obliku M850i xDrive, pa je po tom pitanju već sve jasno. No ukoliko je netko od cijenjenih čitatelja zaboravio ili zaspao na Velebitu, recimo samo kako se radi o V8-motoru s 4,4 litre zapremine. Snaga iznosi nekih 520 konja i oko 750 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Sva ta sila snage i „njutna“ opterećuje sva četiri pogonska kotača kroz xDrive-sustav koji već svi znamo i poznajemo, a svemu skupa posreduje „ažurirani“ Steptronic automatski mjenjački sklop s osam brzina. Naravno da je i ovjes dio jednadžbe, pa se u sklopu „osmice“ u obje karoserijske izvedbe nalazi onaj već otprije poznat adaptivni sustav s obaveznom „M“ značkicom, a što je najbolje od svega, u smislu performansi i sveg ostalog što je upravo navedeno nema nikakvih doplata.
Super, zar ne?!
Uglavnom, sve to skupa vozaču nudi poprilično impresivan set performansi, jer ubrzanje do „stotke“ traje nekih 3,8 sekundi, dok je maksimalna brzina u sklopu tradicionalistički-orijentirane ideologije ograničena na 250 km/h. Dakle, maksimala je ista, dok je ubrzanje samo 0,2 sekunde sporije od Coupé-verzije serije 8. I to je također kul. Nije li?
Prodaja „osmice“ u topless-izdanju navodno kreće tamo negdje od ožujka iduće godine, a službeno predstavljanje očekuje nas već krajem ovog mjeseca, tj. kada ovogodišnji LA Auto Show otvori svoja vrata. Cijene za ovaj paket veselja bez krova trebale bi kretati od nekih 110,000 eura, odnosno nekih desetak tisućica viška u odnosu na Coupé-verziju modela. Dakle puno i malo – ovisno o kutu gledanja, afinitetima i dubini novčanika. No za te je novce BMW ponudio jedan od ponajboljih GT-automobila ne samo posljednjih godina, već i svih vremena. A to će ljudi itekako plaćati. Samo se možda ne bi trebalo žuriti, jer je već za iduću godinu planirano predstavljanje nečega što originalna „osmica“ nikada nije bila – M8. A to bi prema svemu sudeći trebao biti pravi tulum na četiri kotača. Barem dok taj tulum ne upropasti Gran Coupe verzija koja je također u planu, te s kojom BMW planira proširiti gamu ovog modela i po tko zna koji puta na tržište ponuditi sve za svakoga.
Ajme veselja…