Ovo je BMW M LGBTQ + 850i
Evo jedne od „onih“ vijesti zbog kojih bi vlasnici Audija i Mercedesa mogli itekako maltretirati vlasnike BMW-ovih automobila. Pogotovo onih novijeg datuma proizvodnje. Ali vijest je vijest, a i kod nas ovdje nema cenzure, pa zašto je ne bismo prenijeli.

28. lipnja (tj. jučerašnji dan) u određenim je krugovima itekako poseban. Jer je upravo na taj dan prije točno 50 godina otpočela prva pobuna LGBT-populacije na konto opresije i represije od strane homofobne većine. Neki su možda i prije u kontekstu neke priče uz kavu ili u medijima čuli neslužbeni naziv „Stonewallski neredi“, pa eto…na te se nerede iz šezdesetih svodi taj naziv.
Realno gledano, LGBT-ekipe oduvijek je bilo među nama. Od orgija koje su se svako malo organizirale u doba starog Rima, preko nekih vjerskih institucija u kojima se događalo svega i svačega, a onda i nekih modernijih vremena poput osamdesetih godina prošlog stoljeća kada su i macho-tipovi tijekom izlazaka u neki famozni klub na usnama imali ruževe, pa sve do današnjih vremena u kojima se „prihvaćaju različitosti“ (ili nam se cijela priča barem tako pokušava nacrtati), tako da stvarno nije jasno zašto se pojedine skupine toliko bune. Jer degradacija bilo koga zbog neke sasvim nebitne komponente poput rase, vjere, političke i seksualne orijentacije, ili pak vjerske pripadnosti jednostavno je glupa i besmislena. Uostalom, pokažite mi bilo koju osobu na svijetu koja na prva tri takta pjesme „YMCA“ ne počne tapkati nogama, ili pak osobu koja na slavnu „The Blue Oyster Bar“ scenu iz „Policijske Akademije“ ne umre od smijeha i sve je otprilike jasno.
Naravno da cijela priča oko LGBT-populacije i njihove ideologije “Pridea” u našim krajevima izaziva hrpetinu revolta. No to je s jedne strane i očekivano, jer u našim krajevima ljudi jednostavno ne žele prihvatiti različitosti – čak ni kada se njima bave na dnevnoj bazi i s njima žive. Stoga svi ti “vječni moralisti” s jedne strane propovijedaju mržnju, dok s druge na svemu tome ili dobro zarađuju, ili skupljaju političke bodove. A LGBT-ekipa u cijeloj priči na momente itekako daje povoda za sve to, jer svoj ponos i svoje različitosti pokazuju na krivi način. A i na tuđi trošak.
No to je već jedna sasvim druga dimenzija priče koja s ovim BMW-ovim potezom nema pretjerano puno veze. Stoga odoh nazad na temu…
Prije nekoliko mjeseci je Jonathan Adler kao svjetski poznati dizajner i jedan od najglasnijih zagovaratelja prava LGBTQ+ zajednice osmislio ideju s kojom bi se na jedan lijep način pokazalo svima koliko su „Stonewallski neredi“ zapravo bili besmislen, ali očito i prijeko potreban čin nasilja. A ideja je uobličena u čak 11 primjeraka BMW-ovog najnovijeg topless-automobila, odnosno modela M850i bez krova, u bijeloj boji i s unikatno-dizajniranim naljepnicama povodom najvećeg „WorldPride“ događaja na svijetu.
Dotični se jučer krenuo odvijati u New Yorku i uz ovih 11 BMW-ovih „osmica“ podrazumijeva rutu od slavnog Madison Square Gardena, preko Stonewall National Monumenta, pa sve do NYC AIDS Memoriala. U povorci je prema najavama sudjelovalo preko 150 udruga i preko 100,000 sudionika iz cijelog svijeta. Dotični sudionici tijekom trajanja povorke planirali su svoje unikatne prezentacije, show-programe i modne revije, a jedanaest bijelih „osmica“ zaduženo je za prijevoz sudaca. Dakle, za razliku od jedne strane u kombinaciji s poziranjem i ljubakanjem ispred katedrale, te kamenovanja i vrijeđanja s druge strane, ovakva je povorka vrijedna spomena, jer umjesto nečeg jeftinog i kontroverznog u grad poput New Yorka unosi nešto vedro, lijepo i s milijun boja. A to je uvijek lijepo za vidjeti – nevezano uz to tko stoji iza organizacije i što prakticira unutar svoja četiri zida.
Što se specifikacija tiče (BMW-ovih „osmica, a ne parade), ukratko se radi o kabrioletima serije 8 koji su doslovno izašli iz ormara. Modifikacije su doduše isključivo kozmetičke, ali je pod poklopcem motora svih jedanaest primjeraka i dalje 4,8-litreni V8 Twin-Turbo motori, a to pak podrazumijeva 523 konja i nekih 3,6 sekundi potrebnih za ubrzavanje od nule do stotinu kilometara na sat. A sve je to jedna poprilično zanimljiva kombinacija stila, snage, performansi i orijentacije.
Gore spomenuti g. Jonathan Adler zajedno je s BMW-ovim odjelom dizajna osmislio unikatan dezen naljepnica koje izuzev srca i duginih boja u sebi inkorporiraju i BMW-ov logotip zajedno s hashtagom #GoWithPride, što je ujedno i marketinška kampanja iza ovih automobila, ali i ovogodišnje WorldPride povorke u New Yorku. Pa iako će neki od vas nakon ovakve vijesti zasigurno imati reakciju poput “Hehe, BMW “osmica” je pederski auto”, mi se s time baš i ne bismo složili. Jer baš da i jest tako, uvijek postoji i ona druga strana priče koja podrazumijeva Audi TT kao omiljen automobil za frizere-pripravnike ili pak Mercedes-Benz SLK (odnosno SLC) kao omiljen automobil za sponzoruše i sve one koje se takvima osjećaju. Dakle, okarakterizirati “osmicu” na takav način bilo bi krivo i točka.
Uglavnom, što zapravo reći na kraju cijele priče? Što se nas ovdje tiče, apsolutno podržavamo involviranje velikih korporacija u ovakve parade, jer upravo su različitosti i naše uvažavanje istih jedan od onih sitnih i bitnih dijelova koji nas opisuju “ljudima” – i to u pravom smislu tog opisa. Stoga je možda sasvim ispravno sprdati se na kavi s prijateljima oko BMW-a, kabrioleta i sličnih detalja koji su vezani uz korelaciju homoseksualnosti i automobila. No u srži priče je i dalje riječ o nečem apsolutno nepovezanom, ali i ozbiljnom. Jer živjeti u 2019. godini, te još uvijek morati dokazivati da ljubav nema boju, apsolutno je tužno. I upravo zato ovih 11 topless-GT jurilica vidimo kao “lajt-motiv” cijele ove priče. A za one s upitnicima iznad glava možemo reći i ovo: da, rado bismo imali jedan od ovih automobila u svom vlasništvu.
Imajte lijep i ugodan vikend.