Ovako izgleda „popravljeni“ Aston Martin Vanquish
Neki od vas cijenjenih čitatelja zasigurno će postaviti pitanje poput „A što se na Vanquishu imalo za popravljati“, pa kako bismo tome doskočili, eto i odgovora koji potpisuje ni manje, ni više, nego g. Ian Callum.
Prošlog je mjeseca po izlasku iz JLR-a (odnosno Jaguar-Land Rovera) gospodin Ian Callum kao bivši dizajner Jaguara i Aston Martina pokrenuo svoju novu tvrtku. I svijet bi u balansu i ekvilibriju.
Doduše, vrijedi reći kako zapravo pomalo iznenađuje da premijerni projekt dizajnerske kuće Callum stiže toliko brzo nakon osnivanja tvrtke. No tako se to radi u civiliziranom svijetu.
Dotični se projekt temelji na originalnom Aston Martinovom modelu Vanquish i u smislu proizvodnje bit će striktno ograničen na samo 25 primjeraka. A što se naziva ili sufiksa nazivu tiče, ovaj je automobil dobio tek dvije brojke u naziv, te se sada naziva Aston Martin Vanquish 25.
Minimalizam na najjače, zar ne?!
Za razliku od mnogih ovakvih ideja, Vanquish 25 će prvenstveno biti ogoljen do maksimuma, a onda revidiran na mnogim poljima i sastavljan „od nule“. G. Callum planira koristiti tonu materijala za koje u sklopu originalnog izdanja za Vanquish iz ovog ili onog razloga nije bilo mjesta. Jer ideja nije predstaviti tek još jedan u nizu malčice modificiranih projekata, već napraviti i proizvesti automobil kakav je prema mišljenju autora Vanquish u početku trebao biti. A s obzirom na dugogodišnje iskustvo i jedno od posebnih mjesta u svijetu automobila koje g. Callum uživa, za pretpostaviti je kako će ovaj Vanquish doista ispasti nešto itekako posebno. Uostalom, dovoljno je baciti oko na fotografije i potom usporediti tvorničko izdanje Astonovog GT-modela s ovim koje upravo gledate, pa će sve istog momenta biti jasno.
E sad… Neki će reći kako je riječ o „tjuniranom“ Astonu i kako samim time ovaj automobil i nije nešto pretjerano poseban. Nekima će dodaci na karoseriji ispasti vulgarnim i nepotrebnim pokušajima unaprjeđenja nečega što je u tvorničkom izdanju samo po sebi savršeno. A neki će tek uz ono obavezno „meh“ samo slegnuti ramenima i svoju pozornost usmjeriti prema nekom „običnijem“ ili „normalnijem“ automobilu. No kojoj god kategoriji pripadali ili ne pripadali, ovaj je Vanquish jedan poprilično poseban automobil – sa svih strana i iz svih kuteva.
G. Callum je unutar svog malenog proizvodnog pogona u Warwicku zajedno s partnerskim tvrtkama već izgradio dva prototipa – jedan za razvoj ovjesa, a drugi za prikaz vanjskih i unutrašnjih prerada i dorada. Svih 25 automobila pod poklopcem motora i dalje će imati Astonov V12, ali u nešto dorađenijem izdanju. Primarno je riječ o nadogradnjama u smislu softvera centralne jedinice (odnosno ECU-a), te ispušnog sustava, ali i još nekolicine detalja s kojima je planirano iz ovog motora izvući 447 kilovata, odnosno 600 konjskih snaga. No uz sufiks snage će g. Callum u sklopu „dvadesetpetice“ svojoj probranoj klijenteli uz već otprije poznati mjenjački sklop nuditi i novi automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. A to u vodama „tjuninga“ baš i nije čest slučaj, zar ne?!
Iako Vanquish 25 izgledom ne odudara pretjerano puno od originalnog (tj. tvorničkog) svejedno se u cijelu priču uplela nekolicina trendova i pokoji „posljednji krik“ tehnologije. Vanquish 25 će tako raspolagati s LED-prednjim farovima i stražnjim svjetlima. Zatim se na popisu opreme nalaze karbon-keramičke kočnice, 20-inčni kotači, posebne Michelin gume, preuređena kabina s novim sportskim sjedalima, ekranom infotainment-sustava i još mnogo toga. A sve će to biti dostupno vrlo uskoro, jer su g. Callum i njegovi partneri David Fairbairn, Adam Donfrancesco i Tim Bird već odradili puno posla. Stoga vrijedi pretpostaviti kako će se i Vanquish 25 uskoro naći u prodaji, te zauzeti svoje mjesto visoko na tronu najpoželjnijih GT-automobila svih vremena.
A sve ostalo ionako nije toliko bitno, zar ne?!