Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 20.11.2018

Ovakav Dodge Charger još niste vidjeli

…ali stvarno.

Dodge Hellephant s 1000 konja
Dodge Hellephant s 1000 konja
foto: Carbuzz

S obzirom na hrpetinu tema sa zajedničkim nazivom „Resto-Mod“ koje smo već objavljivali na portalu, nekako se čini besmislenim po milijunti puta objašnjavati o čemu se pod tim pojmom radi. No zato je predstavljanje ovakvih projekata daleko od gubljenja vremena – pogotovo kada ih predstavlja proizvođač automobila. A u centru ove priče u ulozi proizvođača nalazi se Dodge.

Dodge Hellephant s 1000 konja
Dodge Hellephant s 1000 konja
foto: Carbuzz

Prošle je godine na SEMA Showu u Las Vegasu MOPAR kao Dodgeov specijalist za performanse svijetu otkrio „HellCrate“. Ukratko, riječ je o motoru koji zajedno sa svojih 707 konja po narudžbi dolazi u kutiji i služi za ugradnju u praktički bilo koji model iz ponude ovog proizvođača automobila. No već tada su krenule najave za iduću (tj. ovu) godinu i „nešto još posebnije i jače“. Pa kako ekipa unutar FCA-grupacije ne bi ispala lažljivom, ovogodišnja je SEMA dobila još jednu Dodgeovu prinovu u kutiji – i to jednu stvarno posebnu. Toliko posebnu da je umjesto na stolu ista prezentirana u sklopu jednog od najpoznatijih i ponajboljih Dodgeovih automobila svih vremena – Chargeru iz 1968. godine.

Dodge Hellephant s 1000 konja
Dodge Hellephant s 1000 konja
foto: Carbuzz

Projekt je nazvan „Super Charger“ Concept. Baziran je na Chargeru s kraja šezdesetih, ali s njim ima veze otprilike kao što velik broj naših političara ima veze s radom i poštenjem. Jer ovaj Dodgeov (tj. Moparov) „Resto-Mod“ projekt samo nalikuje Chargeru iz 1968. godine, dok od motora nadalje cijela priča duboko zalazi u (još uvijek aktualnu) 2018. godinu.

Motor od milja nazvan „Helephant“ premijerno je uguran u ovaj Charger i dotični već samim brojkama ispada impresivno. Jer osim 7 litara zapremine i 8 cilindara razmještenih u slovo „V“ „Helephant“ raspolaže s točno 1,000 konja i skoro 1,300 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). I tim brojkama u svom tvorničkom izdanju i s garancijom nadilazi čak i definiciju megalomanije, ali i podsjeća na povijest u sklopu koje je originalni Charger iz 1968. godine pod haubom imao 426 HEMI „slona“ (kako je od milja nazvan ovaj legendarni motor).

U bazi je riječ o motoru s kakvim raspolaže Dodge Challenger Demon, ali se ekipa iz MOPAR-a s njime dodatno poigrala. Hod klipova je drugačiji, raznorazni omjeri su poboljšani, a u cijeloj se priči našao i kompresor veličine prosječne dnevne sobe. Stoga je ovaj sufiks snage logičan koliko i megalomanski do bola.

Ovako izgleda taj motor s 1000 konja
Ovako izgleda taj motor s 1000 konja
foto: Carbuzz

Gospodin Steve Beahm kao glavna i odgovorna osoba iza MOPAR-a o cijeloj se priči osvrnuo ovako:

„Naši entuzijasti žele snagu i performanse, a naš novi „Hellephant“ MOPAR HEMI motor daje veliku količinu snage i okretnog momenta već u ovom „Plug-and-play“ paketu koji je jedinstven u industriji. „Dodge Charger iz 1968. godine jedan je od najpoželjnijih klasičnih automobila svih vremena, te je upravo iz tog razloga Charger odabran kao baza za ovaj koncept. Mišljenja smo da je to najbolja opcija za prezentiranje paketa u sklopu kojeg se nalazi naš novi „Hellephant“ motor“.

Lijepo je čovjek sve objasnio, zar ne?!

Dodge Hellephant s 1000 konja
Dodge Hellephant s 1000 konja
foto: Carbuzz

Gledano u (neke) detalje, ovaj novi-stari Charger zrak do motora vodi kroz usisnik „skinut“ s Challengera Demon. Izrađen je stakloplastike, što znači da je lagan – baš kao i ostatak panela koji su jedan po jedan prolazili reviziju i prilagodbu, kako bi „Super Charger“ mogao postojati, ali i trajati.

Klasični farovi izmijenjeni su namjerno, ali i ostali dosljedni originalu. Samo što za razliku od originalnog izdanja ne skrivaju dva fenjera sa svake strane, već moderne prednje farove „skinute“ s Challengera. No eksterijer nije jedini dio koji je prošao revizije, već je ekipa iz MOPAR-a zavirila duboko u kantu s dijelovima, pa se u sklopu interijera ovog „Resto-Mod“ projekta našla sva sila detalja iz Challengera i Chargera Hellcat i Demon, te Vipera koji je kao model ove godine otišao u ropotarnicu povijesti.

Dodge Hellephant s 1000 konja
Dodge Hellephant s 1000 konja
foto: Carbuzz

Kupce ovog motora u paketu očekuje i sva sila dodataka poput upravljačkog modula pogonskog sklopa (PCM), te novog i revidiranog (tj. unaprijeđenog) ožičenja motora. Zatim je tu sva sila senzora poput onog za kisik, temperaturu zraka koji ulazi u motor, te dodatnog upravljačkog modula pumpe za gorivo. I to je tek grebanje po površini ovog mora performansi, jer detalja ima nevjerojatno puno. Ali tako to i treba biti.

Iz FCA-grupacije kažu kako će „Hellephant“ motor biti dostupan u prvom tromjesečju 2019. godine i kako će u paketu sa 6 brzina T-6060 ručnog mjenjačkog sklopom biti sposoban za „legendarne performanse“ na stazi. Stoga vrijedi da pod „stazom“ možemo pretpostaviti ravnicu, a pod „legendarnim“ vremena debelo ispod 9 sekundi na 402 metra.

Dakle, tipično američki i apsolutno fascinantno, zar ne?!

Dodge Hellephant s 1000 konja
Dodge Hellephant s 1000 konja
foto: Carbuzz
Dodge Hellephant s 1000 konja
Dodge Hellephant s 1000 konja
foto: Carbuzz
Dodge Hellephant s 1000 konja
Dodge Hellephant s 1000 konja
foto: Carbuzz

 

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana