Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Kristian Sikavičev 05.09.2022

Ova tri faktora su neprijatelji svake automobilske gume

Postoje tri glavna neprijatelja pneumatika odnosno automobilske gume: fizički, vanjski i ljudski faktor, koji je ujedno i najčešći zbog neznanja ili nemara.

Guma glavu čuva, pa pazite da vam se ne dogodi ovakav scenarij.
Guma glavu čuva, pa pazite da vam se ne dogodi ovakav scenarij.
foto: Pak Wheels

Uobičajeni neprijatelji su i: tlak napuhavanja, razni predmeti na cesti, dubina pneumatika, vremenski uvjeti, neodržavanje, nepravilno opterećenje, neprikladna brzina itd. S toliko neprijatelja koji prijete gumama, gotovo je nemoguće točno predvidjeti vijek trajanja gume. Ako se pravilno ne održavaju brže će se trošiti i oštetiti, a možda će postati i nesigurne za vožnju.

Ukratko o tri glavna neprijatelja pneumatika:

"Screwed up"...
“Screwed up”…
foto: Geree

Fizički faktor

Dodatna pojašnjenja nisu potrebna s obzirom na to da se ova kategorija odnosi na sve vrste mehaničkih oštećenja.

Ne bih željeli da ikome pukne guma, a kamoli još po ovakvim vremenskim uvjetima.
Ne bih željeli da ikome pukne guma, a kamoli još po ovakvim vremenskim uvjetima.
foto: MLive

Vanjski faktor

Ekstremne temperature.
Kiša, led, snijeg.
Ulje i mast.

Pod fizičkim oštećenjima ne mislimo ako ste u tuđem kvartu "popili" nož u gumu, ali i takve stvari se događaju...
Pod ljudskim faktorom ne mislimo ako ste u tuđem kvartu “popili” nož u gumu, ali i takve stvari se događaju…
foto: MTL Counter Info

Ljudski faktor

Neredovito kontroliranje istrošenosti i oštećenja pneumatika.
Neodržavanje ispravne vrijednosti tlaka u pneumaticima:
Premalo napuhani pneumatici
Previše napuhani pneumatici.
Ponovno napuhavanje pneumatika nakon vožnje s praznim ili jako ispuhanim pneumatikom.
Neredovita kontrola dubine gazećeg sloja.
Pneumatici nisu zamijenjeni nakon dosezanja zakonom propisane minimalne dubine gazećeg sloja.
Korištenje rezervnog kotača različitih dimenzija pri brzinama većim od 50 m/h.
Neprimjećivanje promjena u dinamičkim performansama, poput gubitka tlaka, buke ili vibracija.
Kombiniranje različitih vrsta pneumatika.
Pneumatik nije pregledao vulkanizer
Pneumatik nije odmah pregledan nakon snažnog udarca.
Stil vožnje.
Stambene prikolice i prikolice:
Korištenje pneumatika različitih vrsta i dimenzija.
Pneumatici na prikolici i stambenoj prikolici nisi napuhani na višu vrijednost tlaka.
Prilikom vuče: stražnji pneumatik na vozilu koji vuče nije jače napuhan.
Prilikom zamjene pneumatika bez zračnica (tubeless) nije zamijenjen ventil pneumatika.
Popravci pneumatika obavljaju se kod kuće umjesto kod vulkanizera.
Stalno sami obavljate popravke i ne odlazite kod vulkanizera.
Privremena rješenja smatrate trajnim rješenjima.
Korištenje pneumatika na oštećenim, iskrivljenim kotačima ili kotačima na kojima su napravljene preinake.
Korištenje neusklađenih dimenzija kotača i naplatka.
Sami skidate i/ili postavljate pneumatika umjesto da to za vas učini vulkanizer.
Pneumatici se ne balansiraju nakon postavljanja ili zamjene.
Postavljanje pneumatika čija oznaka brzine i indeks opterećenja nisu najmanje jednaki ili veći od onih pneumatika koje je proizvođač tvornički postavio na vozilo.
Korištenje neodobrenih brtvila.
Korištenje ljetnih pneumatika po hladnom, zimskom vremenu.
Nepravilno skladištenje i rotacija pneumatika

Podijeli s frendovima!

Kristian Sikavičev
Od malih nogu zaražen oktanima pa već krajem 80-ih bjesomučno guta sve automobilske tiskovine. Kao dipl.ing. strojarstva čitatelju približava mehaniku automobila. Osnivač portala Autopress.hr
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana