Opel – “Mi živimo da bismo stvarali gluposti”
Dragi naš Opel, evo novog slogana za vas. Besplatan je, iskren i nažalost realan do boli.
A evo i zašto…
Svi oni koji su tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća bili klinci i klinceze, te tu i tamo provodili kvalitetno vrijeme ispred televizora bez daljinskog, vjerojatno će se sjetiti američke TV-serije pod nazivom „The A-Team“.
No dečki će se izuzev smiješne frizure B.A. Baracusa zasigurno prisjetiti i jedne od glavnih zvijezda te serije, odnosno automobila (tj. kombija) pod nazivom GM Vandura. Jer taj je crno-crveni ospojlereni kombi od tada do danas postao jednim od legendarnih prijevoznih sredstava s filmskog platna, odnosno televizijskog ekrana. Baš kao što je to slučaj i s DeLoreanom DMC-12, Pontiacovim Firebirdom Trans Am ili pak Dodgeom M4S.
No vratimo se na ovu priču…
Kako je serija „The A-Team“ tijekom osamdesetih godina stvarno ubijala po pitanju gledanosti, tako se u današnje vrijeme Opel odlučio dotičnoj seriji i Vanduri odati počast. I tako je nastala Opel Zafira O-Team u svom konceptnom izdanju. Zvuči super, zar ne?!
E pa ako samo malčice zaronimo ispod površine ovog automobila, reklo bi se da baš i nije…
Naime, iako je riječ o konceptnom automobilu koji najvjerojatnije neće nikada vidjeti zeleno svjetlo i serijsku proizvodnju, moram priznati da me najiskrenije čude razlozi zbog kojih je ova ideja uopće zaživjela.
Ako se pogleda eksterijer, sličnosti s originalnom Vandurom itekako postoje. Samo je umjesto crno-crvene kombinacije eksterijer izmijenjen u nešto svjetliju priču koja podrazumijeva bijelu i plavu boju u kombinaciji sa zelenim prugama. Čak je i spojler na krovu prisutan, pa je izvana ovakva Zafira zapravo na neki način fora za vidjeti – pogotovo kada se u cijelu priču strpaju i 20-inčni kotači koje potpisuje legendarna tvrtka BBS, te koji na sebi imaju zelene rubove. Sve to skupa stvarno zvuči i izgleda fantastično, jer u krajnjoj liniji Zafira sama po sebi nije ¨baš pretjerano lijep automobil, ma koliko se ekipa iz Rüsselsheima trudila objasniti drugačije.
Dakle, ova je Zafira u svom konceptnom izdanju tek jedan Show-automobil koji za ideju ima promovirati Opel i ovaj model kroz evokaciju televizijske povijesti. I to je zapravo sasvim u redu. Odnosno, bilo bi da stvari odjednom ne zaokreću u totalno krivom pravcu…
Spomenuti eksterijer koji izgleda sasvim pristojno spušten je prema majčici zemlji. I to korištenjem zračnog ovjesa. Lijepi BBS-ovi kotači pokrivaju ogromne kočione diskove i zelene četveroklipne čeljusti, pa cijela priča na momente djeluje „tjunerski“ i sportski. No onda na red dolazi motorizacija koja na sebi ima oznaku CDTI, odnosno dvolitreni Turbo-Diesel s kakvim Zafira raspolaže i izvan ove konceptne inačice. A to je pak krivo na sto i jedan način.
Da podsjetim… Originalna GM-ova Vandura pod poklopcem motora imala je V8 s 5,7 litara zapremine i nekih 160 konjskih snaga. I to možda nije bilo puno, ali je bilo sasvim dovoljno da bi ovaj crno-crveni kombi urlao i grgljao u „leru“. Opelov je CDTI-motor čak i jači od onog koji je pogonio originalnu Vanduru, tj. točnije ima 174 konja i otprilike istu količinu okretnog momenta. No karakter motora i duh tog legendarnog kombija ipak je malčice ostao nedorečen, pa kako bi tome doskočili na „ispravan“ način, ekipa u Opelu odlučila se uz dvolitreni Diesel smjestiti i dodatni set zvučnika koji kao jedinu zadaću u životu imaju simulirati zvuk V8-motora. A to je jadno da jadnije ne može biti.
Diesel koji na zvučnike daje zvuk V8-motora? Možete li smisliti gluplju i nepotrebniju kombinaciju od toga?
Mi ovdje stvarno ne možemo. A nije da se nismo potrudili.
Vjerovali ili ne, Opel je oko ovog koncepta u medije odaslao i press-materijale. I koliko god da su se Opelovci potrudili objasniti cijelu priču na svoj način, vjerujte mi na riječ da nešto suhoparnije već dugo nismo primili na redakcijski mail. Stoga ne bih htio citirati podužu priču koju je Opelov odjel marketinga osmislio za ovu prigodu, već evo samo jednog ulomka koji ima smisla poput sadržaja literarnih djela nekih naših starleta-spisateljica:
„Opel Zafira O-Team je isto toliko spektakularan automobil ,kao i postava TV-serije. Ovo nije samo show car, već su sve izmjene odobrene su od strane TÜV-a. Samim je time sasvim moguće da će uskoro biti više „O-Team“ Zafira na njemačkim cestama. A ono što je sigurno jest da bi gledajući ovu modernu verziju, šef „A-teama“ zapalio veliku cigaru i rekao: „Volim kad se planovi poklope“.
Mi bismo rekli tek „možeš misliti“, ali ekipa posjetitelja ovogodišnje proslave 120 godina marke s održavanjem u Oscherslebenu zasigurno će zajedno s fudbalerkama i tetovažama mahati glavama u odobravanju ove poprilično pomaknute priče.
Stoga na kraju vrijedi reći tek „Bravo Opel. Stvarno imate odličan odjel marketinga“.
Sarkazam dolazi u sklopu serijske opreme ove rečenice…