Opel i proslava za jedan itekako zanimljiv model
Kako se borimo protiv „click-baitova“, ajmo odmah u glavu: Opel GT ove godine slavi punih 50 godina postojanja. I baš nam je žao da više ne postoji…
Njemačka – ta divna zemlja rada, reda i discipline. Zemlja u kojoj se preklapaju kultura, industrija, Autobahn i sauerkraut, te jedna od „onih“ zemalja koju je (između ostalog) itekako moguće povezati sa svijetom automobila. Uglavnom, Njemačka je često i od strane mnogih definirana kao raj za oktanoglavce, a to pak ne čudi, jer je upravo ta zemlja dom mnogih marki koje su tijekom desetljeća i desetljeća svog postojanja svijetu podarili hrpetinu sportskih automobila.
Za mnoge njemačka auto-industrija u domeni sportskih automobila počinje s Audijem, ide preko BMW-a do Mercedesa i onda staje na Porscheu. Volkswagen je također sporadično proizvodio sportske automobile, a onda je tu i Opel koji u današnje vrijeme s pojmom „sportski“ ima tek nešto malo veze. No 1968. godine je upravo Opel proizveo jedan od najposebnijih i najzanimljivijih europskih sportskih automobila.
I ne…nije riječ o Manti, već o „njemačkoj Corvette“ (kako su ovaj automobil mnogi opisivali, odnosno Opelu GT.
Iako je saga o ovom malenom i laganom Opelu otpočela još tamo negdje 1962. godine, izlazak u javnost za Opel GT aktualan je od 1965. godine, kada je kao model predstavljen posjetiteljima frankfurtskog salona automobila.
Do tada je cijeli projekt ovijen velom tajnosti i na njemu je radilo tek nekoliko entuzijastičnih djelatnika kojima se dopadala ideja jeftinog sportskog automobila. Stoga nimalo ne čudi kako su dijelovi mehanike donirani od strane modela Kadett i Rekord, te sklepani u jednu od najinteresantnijih karoserija tog vremena.
Prodaja za Opel GT kreće 1968. godine, i to u svije varijacije na temu motora, te još dvije opcije mjenjačkog sklopa. Bazni GT dolazio je s 1,1 litarskim motorom iz Kadetta, te je raspolagao s nekih 68 konjskih snaga, dok je onaj jači pod dugačkim poklopcem motora imao zapreminu od 1,9 litara i 90 konja. Oba je motora bilo moguće upariti s ručnim mjenjačem i četiri brzine, te s onim automatskim s njih tri. I vjerovali ili ne, performanse su neovisno o odabranoj opciji bile „tu negdje“. Doduše, Opel GT bio je jedan od onih automobila kojima nekakvi brzinski rekordi nisu bili u opisu postojanja, ali u to je vrijeme (onih jačih) 90 konja bilo sasvim dovoljno da GT ubrza do stotke za 11,5 sekundi i nastavi ubrzavati do 185 kilometara na sat. Da…riječ je o performansama koje su danas smiješne, no u 1968. godini je čak i Porsche imao automobil koji je performansama bio tu negdje, pa stoga ovaj maleni Opel ne treba omalovažiti u tom smislu.
Sam automobil stvarno je nalikovao na Chevrolet Corvette C3. I mnoge je čak i „preko bare“ podsjećao na taj legendarni Chevroletov sportski automobil. No da stvar bude bolja, Opel GT se tih godina stvarno i prodavao u SAD-u – i to pod znakom „munje“, a ne unakažen logotipom nekog tamošnjeg proizvođača poput Buicka, Pontiaca ili Saturna, kao što je to slučaj danas (tj. prošlih godina). Opel GT bio je autohtoni Nijemac u Americi, a ne samo naturalizirani Amerikanac, pa je i na tom kontinentu ovaj maleni i pero-laki automobil itekako bio prisutan.
Tijekom ukupno pet godina postojanja te (prve i jedine prave) generacije modela, proizvedeno je ukupno tek nešto više od 100,000 primjeraka. Oni na prostoru Europe većinom su imali ručne mjenjače, dok su oni na prostorima SAD-a većinom dolazili s onim automatskim.
Opel je s ovim modelom zabilježio odličnu prodaju, ali je GT poslužio i za neke eksperimente. Eksperimentiralo se s kabriolet-verzijom, te se jednom prigodom u sklopu GT-a našao i dizelski motor, a tamo negdje pod kraj svog životnog vijeka, Opel GT je postao i jedan od prvih automobila na struju. Dakle, radi se o automobilu koji stvarno u mnogočemu jest poseban.
Malen, lagan, jeftin i sasvim solidnih performansi, Opel GT je oko sebe skupio mnoge zaljubljenike koji i dan-danas štuju kult koji se oko ovog automobila stvorio. Čak su i neki slavni glazbenici, glumci i ini drugi estradnjaci svojevremeno uživali za volanom ovog malenog i zaobljenog automobila, a neki ih i dan-danas imaju u svojim kolekcijama.
Opel je sve to nedavno pokušao oživjeti, te je na tržište nakratko svratila nova generacija Opela GT. Isto tako je prije nekoliko godina predstavljen čudnovati i istovremeno fascinantan konceptni automobil, koji osnovnu nišu svog postojanja vuče upravo iz ovog modela. No niti jedan od njih nije u stanju ponoviti uspjeh originalnog GT-a.
I možda je upravo u tome najveća posebnost ovog legendarnog sportskog Coupéa.
U svakom slučaju je lijepo znati da su ovakvi automobili nekada postojali, pa kao zaključak mogu reći jedino „herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag“, odnosno sretan rođendan.
…i pri tome ne gledati što Opel proizvodi danas.