Ono kad BMW poludi…
Ajmo BMW-ekipa. Jeste li znali da postoji ovakav monstruozan spoj karavana, „najjačeg slova na svijetu“ i oznake koja simbolizira jedan od najluđih automobila svih vremena?

Dr. Jekyll i Mr. Hyde. Bruce Banner i Hulk. Kaye Challis i Jane Morris. Clark Kent i Superman…
Lista ovih poremećenih super-heroja i njihovih alter-ega ide unedogled, jer ih je tijekom proteklih nekoliko stoljeća izmišljen mali milijun.
Neki su nam bolje poznati, a o nekima ćemo tek saznati tko su i što su. Jer ako već ništa drugo, onda nije teško primijetiti kako današnji svijet filma iz godine u godinu na srebrnom platnu uvelike eksploatira sve te likove i njihove poremećaje osobnosti.
No u sklopu ovog teksta nije riječ o nekom super-heroju koji potpisuje John Byrne, Frank Miller ili (nažalost) pokojni Stan Lee. Nije riječ o sklepanom i oživljenom mrtvacu kojeg je u glavi stvorila teta Mary Shelley, niti o nekom mokrom snu ekipe koja u domeni Animea stvara poremećene likove s dvostrukim osobnostima.
Ovdje je riječ o BMW-ovom naizgled običnom karavanu koji poput Misterioza skriva „tajnu veeeelike moći“.
Uglavnom, dobrodošli u dimenziju u kojoj se normalne stvari ne događaju pretjerano često – dimenziju kojom vlada BMW M5 Touring generacije E34.

„Petica“ E34, odnosno „kamatarka“ (kako ovaj BMW-ov model mnogi i dan-danas nazivaju) u svojoj je M-verziji predstavljala jedan poprilično opasan automobil.
Tome su svjedočili novinari, ali i trkači, auto-entuzijasti, pa čak i filmske zvijezde. Jer tih je 315 konja (odnosno 340 u sklopu redizajna) u kombinaciji s (danas) pomalo ruralnim i pretpotopnim ovjesom od ovog automobila činilo zvijer koju je bilo jako teško obuzdati.
Stoga ne čudi da je upravo ova generacije M5-ice preživjela u najmanjem broju primjeraka od osamdesetih do danas.
No sve su to priče za laku noć i malu djecu, jer u usporedbi s „običnim“ BMW-om M5 E35, ovaj pred vama predstavlja apsolutan poremećaj osobnosti u kombinaciji s homicidalnim tendencijama.
A da stvar bude bolja, potpisuje ga BMW kao proizvođač.
McLaren crammed the F1’s V12 into a BMW E34 M5 wagon test vehicle https://t.co/kUywqdmZUe pic.twitter.com/hc33ZLmpXb
— Boss Auto Service (@bossautocanada) July 9, 2019
Ukratko, radi se o testnom automobilu u kojem je BMW testirao V12-motor sa 6,1 litara zapremine i ukupno 627 konjskih snaga.
Zvuči li vam ta kombinacija brojki i slova na bilo koji način poznato?
Naravno da zvuči, jer svi jako dobro znamo da je dotična kombinacija svojevremeno bila upakirana u legendarni McLaren F1 – svojevremeno najbrži i najbolesniji sportski automobil svih vremena.
Dakle, ako ste ikada pomislili kako su npr. Volvo 850 T5-R, Audi RS2 ili pak Nissan Stagea RS260 bolesni karavani, onda je od ovog momenta jasno da su navedeni automobili u usporedbi s ovim poremećenim BMW-om tek male bebe i osmoškolci iz prvog „Be“.

Oko ovog se automobila u krugovima poklonika marke BMW jako često raspravljalo. Neki su tvrdili da postoji, a neki pad da ne postoji. A onda je nedavno u sklopu lagane konverzacije s legendarnim Chrisom Harrisom cijelu priču ispričao i potvrdio g. David Clark.
Za one koji ne znaju, recimo samo kako je pod tim imenom riječ o čovjeku koji je u to vrijeme u McLarenu bio direktor divizija cestovnih i trkaćih automobila te marke.
G. Clark je rekao „Vozio sam ovaj automobil i ukratko rečeno, taj je M5 jednostavno nevjerojatan“, a što se nas ovdje tiče, s obzirom na brojke i karakter M5-ice u originalu, nema nikakvog razloga sumnjati u ovu izjavu.
Naime, već je s 315 konja i 360 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz) ovaj automobil za mnoge bio prevelik zalogaj. A prijeći s tvorničkih brojki na 627 konja i 650 „njutna“ definitivno nije mala stvar.
Pogotovo ne za jedan karavan koji svoj datum proizvodnje bilježi tamo negdje početkom devedesetih godina prošlog stoljeća.

BMW je ovaj automobil od momenta inicijalne kreacije do danas držao u strogoj tajnosti. I dan-danas od strane BMW-a nije stigla nikakva službena potvrda oko postojanja ovog testnog automobila.
No s obzirom na to da je g. Clark ipak apsolutno upućen u razvoj McLarena F1 i suradnju s BMW-om u stvaranju tog cestovnog čudovišta, nema razloga sumnjati u postojanje ovog BMW-ovog Frankensteina.
Stoga vrijedi tek pretpostaviti kako BMW ovaj karavan drži daleko od očiju javnosti i dotični se monstrum s grbom nalazi u društvu ostatka ergele prototipova i testnih modela tog vremena.
No kako riječi g. Clarka potvrđuju postojanje ovog automobila, za pretpostaviti je i da će se dotični automobil zajedno s draguljem pod haubom kad-tad pojaviti negdje u javnosti. Pa makar to bilo i u sklopu neke priče s BMW-ovog službenog YouTube-kanala.
Iako nedostaju još neke brojke te se o ovom automobilu stvarno malo toga zna, svejedno je lijepo znati da je nekoć (ne tako) davno na ovoj lijepoj plavoj planeti postojala poremećena ekipa koja je sa svojim znanjem i pameti uspjela stvoriti nešto ovakvo.
Još da nam je samo probati kako izgleda vožnja u karavanu sa 627 konja…
Cijeli podcast s Chris Harrisom i Edward Lovettom možete poslušati ovdje: