Nissan GT-R50 ili kako poružniti Godzillu
Koncept je prikazan u Goodwoodu i već smo tada na silu zadržavali povrat ručka iz želudaca nazad prema tanjurima. No Japanci ne odustaju u pohodu koji će od Godzille napraviti Mickeyja Rourkea na četiri kotača.
Zlatni su pirovi poprilično zeznuta stvar. Jer pedeset godina bilo čega s istim imenom ili nazivom znači sto i jednu komplikaciju. Uostalom, zamislite si djedove i bake koji su u braku već 50 godina i to bez ikakvog pogovora žele proslaviti. Što biste im poklonili? Hm…pa ukoliko ih oboje ne mrzite iz dna duše, vjerojatno biste im poklonili nešto lijepo i vrijedno u što će (u najmanju ruku) oboje rado gledati na polici iznad televozora. To bi nekako bilo logično, zar ne?! E pa očito ne za svakoga, jer je Nissan upravo krenuo drugim putevima…
Kada je sredinom ove godine najavljena praktična proslava 50. obljetnice „Godzille“, Nissan je na Goodwoodu predstavio Ital Designovu viziju aktualnog GT-R-a. I na nekoliko sekundi na tom je festivalu brzine odjeknula gromoglasna šutnja. Zatim pljesak, a zatim i odobravanje nekolicine bogatih, slavnih i utjecajnih ljudi iz svijeta automobila i brzine. Pa iako to nitko nije izustio na glas, Nissanovci su već u tom momentu bili spremni staviti prototip GT-R50 u proizvodnju. No kako za svaku današnju ideju treba taktizirati, istraživati tržište, skupljati potpise i organizirati referendum-dva-tri, finalizacija ove ideje aktualna je ovih dana. I još uvijek vizualno atraktivna poput tumora na testisima.
Nissan GT-R50 će kao mobilna proslava postojanja „Godzille“ uskoro krasiti Nissanovu paletu prelijepih modela današnjeg vremena. Dakle, stajat će rame uz rame kraj „simpatičnog“ Jukea, „posebnog“ LEAFa, „zanimljivog“ Roguea i „robusnog“ Murana, ovaj će se slavljenički GT-R zapravo osjećati kao kod kuće. I da…sve ove stavke pod navodnicima predstavljaju sarkazam u praksi, jer današnja ponuda Nissanovih modela na momente stvarno djeluje poput dobre zezancije. Samo ne znamo na čiji račun.
Nissanov voditelj programa za globalni sportski automobil, odnosno čovjek pod imenom Bob Laishley izjavio je ovo: „Reakcija Nissanovih obožavatelja širom svijeta i potencijalnih kupaca GT-R50, znatno je premašila naša očekivanja. Ovih 50 automobila, koji obilježavaju 50 godina modela GT-R, kao i 50 godina renomirane dizajnerske kuće Ital Design, bit će dugotrajno priznanje za Nissanovo inženjersko vodstvo i bogatu sportsku baštinu”.
Super priča, zar ne?! A sad pogledajte fotografije i razmislite oko toga slažete li se s ovim izjavama…
Dobre vijesti vezane uz ovaj slavljenički projekt svode se na bazu koja je uobličena u ovogodišnji Nissan GT-R Nismo. Stoga GT-R50 dolazi u kombinaciji sa svemirskim ovjesom koji potpisuje tvrtka Bilstein, SF-kočionim sustavom marke Brembo i svim onim tehno-detaljima koji su već od premijere Nismo-verzije modela bile ispred svog vremena. I nalik paketu zvanom „PlayStation“.
Isto tako vrijedi spomenuti i danas najpametniji pogon na sva četiri kotača, te i dalje kirurški precizan i u zrakopraznom prostoru sastavljan motor. Bez disanja, prašine i razgovora. No za razliku od motora koji je izvučen iz „baze“, GT-R50 na raspolaganju ima punih 720 konja i 780 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). A to je pak sasvim dovoljno da se zbog siline ubrzavanja ovakvog „Godzille“ na momente planeta vrti sporije.
Dakle, dobrih vijesti vezanih uz ovaj slavljenički projekt itekako ima. Ali onda opet pogledom skrećemo na fotografije eksterijera i cijela priča pada u vodu, jer GT-R50 stvarno nije lijep ni iz kojeg kuta. Doduše, ako ćemo realno, GT-R sam po sebi nikada nije ni bio lijep automobil. Pogotovo u usporedbi s drugim primjercima sportskih modela nekih drugih proizvođača poput Ferrarija, Porschea, Corvette i slično. No usprkos tome je ovaj automobil moguće pohvaliti s hrpetinom drugih atributa. Uostalom, ako se samo zapitamo je li Nissan GT-R po bilo čemu poseban? Odgovor se nameće sam po sebi i glasi „Definitivno“. Je li GT-R brz? Apsolutno. Je li zanimljiv? Itekako. Ali lijep nije nikako. Barem ne u onom klasičnom smislu. Usprkos tome je riječ o danas već legendarnom automobilu koji je svoje epitete zaslužio na drugim poljima, pa dizajn u svemu tome i nije toliko bitan. Pogotovo ne slučajnim prolaznicima kraj kojih je svaki od primjeraka već u tvorničkom izdanju u mogućnosti projuriti poput zvjezdanog broda „Enterprise“. No „običan“ GT-R usprkos svojoj vizualnoj čudnovatosti kraj ovog slavljeničkog primjerka djeluje poput najljepše manekenke u svemiru, dok s druge strane za usporedbu kraj nje stoji…hm…ogoljeli i polu-izgoreni Ariš? Mrlja od jogurta na hlačama? Goran Bare? Set fotografija s motivima teritorija pogođenih nekom prirodnom kataastrofom? Hmmm…
Uglavnom, ova je ružnjikava proslava „zlatnog pira“ za GT-R službeno predstavljena svijetu u Nissanovoj galeriji u Yokohami. Uskoro slijedi još jedna kada Tokyo Auto Salon otvori svoja vrata, a početak prodaje kreće sredinom iduće godine. No ukoliko među vama cijenjenim čitateljima čak i postoji netko kome se ovaj automobil dopada, imamo lošu vijest. Tj. dvije.
Prva je u tome što cijena za ovu limitiranu nakaradu kreće od 990,000 eura, što je malčice puno kako god okrenuli priču. A druga je loša vijest u tome što Nissan ograničava proizvodnu seriju na ukupno 50 primjeraka, što je pak izuzetno malo. No s obzirom na izgled ovog plavo-zlatno-karbonsko-talijansko-japanskog čudovišta, to zapravo (možda) i nije toliko loša vijest.
Ovisi o kutu gledanja i o ukusima o kojima se ne isplati raspravljati. Nikada (ali ankete su cool). Stoga na kraju cijele priče jednostavno kliknite na svog favorita, i uživajte u svim stvarima vezanim uz ovaj automobil i njegovom pojavljivanju na tržištu. Mi baš i nećemo.