Nissan GT-R kao konzola na kotačima
…a neki su nam se smijuljili kada smo to prvi puta spomenuli…
Nissan GT-R. Godzilla. Ex Skyline. Pod kojim god nazivom ili nadimkom poznavali ovaj Nissanov model, poanta je zapravo ista i ovaj je japanski automobil jedan od najpoznatijih i najpoželjnijih automobila svih vremena. To je jednostavno činjenica.
Kako ne bih ulazio u domenu daleke povijesti, eto tek nekoliko zanimljivih činjenica koje su ovoj Nissanovoj oznaci presudile u korist, te zbog kojih je GT-R i dan-danas itekako obasjan svjetlima reflektora na tržištu:
– Prvi je Skyline proizveden 1957. godine i raspolagao je s cijelih 60 konja
– Prva oznaka GT-R našla se na legendarnom KPGC10 („Hako-suka“) 1969. godine
– Prvi Turbo-motor u Japanu pod poklopcem je imao upravo Skyline u GT-EX verziji
– Skyline GT-R KPGC10 je prvi automobil koji je tijekom sedamdesetih prekinuo Porscheovu dominaciju na stazi
– GT-R je kao verzija modela zbog naftne krize tijekom sedamdesetih godina prošlog stoljeća jednostavno nestao na punih šesnaest godina
– Skyline GT-R (R32) je zbog svoje apsolutne dominacije doživio zabranu natjecanja u Australiji
– Skyline GT-R je apsolutno najuspješniji japanski automobil u domeni utrkivanja
– Nissan GT-R stvaran je punih deset godina
– Nissan GT-R je najbrži automobil s četiri sjedala na svijetu
– Nissan (Skyline) GT-R kao trkaći automobil ima najraznovrsniji spektar natjecanja
Dakle, Nissan GT-R ima slavnu povijest. Sposoban je izmiješati organe i uzrokovati aneurizme za vrijeme vožnje. U domeni utrkivanja je riječ o jednom doista posebnom i ekstremno sposobnom automobilu, a u sklopu tuning-subkulture, Nissan je s ovim automobilom postavio standarde koje mnogi drugi proizvođači automobila nikada neće dostići. Stoga nikoga ne bi trebalo čuditi da ovo tehno-čudo iz Japana i dan-danas predstavlja jedan od najpoželjnijih automobila na planeti.
No upravo u svoj toj tehnologiji i jest „problem“…
Naime, prije nekoliko godina sam imao prilike iz prve ruke posvjedočiti jednoj poprilično zanimljivoj kombinaciji automobila, vremenskih uvjeta i brzine. Jednadžba je jednostavna GT-R+snijeg+zavoj+12 km/h.
Za mnoge automobile bi takva jednadžba imala negativno rezultatno stanje, tj. izlijetanje s ceste, teške tjelesne povrede i opaku brojku na računu za popravak. No to za GT-R nije bio slučaj.
Dapače, pri toj je brzini bilo potrebno tek na sekundu maknuti nogu s papučice gasa, te mrvicu brže i jače okrenuti s volanom. Time je u mikro-sekundi izazvano proklizavanje automobila na snježnoj podlozi, a onda je sva sila senzora i kontrolnih modula sve to skupa popravila i ispalo je kao da se ništa bitno nije dogodilo.
Iako moram priznati da sam time bio itekako fasciniran, kada je inicijalni šok prošao, misli su počele odlaziti u suprotnom smjeru…
Da…tehnologija je super stvar. Nissan GT-R doista ima čime oduševljavati i stvarno postoje realni razlozi za obožavanje ovog automobila. No postavlja se pitanje koliko je zapravo vozač u kontroli, odnosno koliko odgovornosti na sebe preuzimaju svi ti senzori i je li zapravo Nissan GT-R zbog svih njih jednostavno jedan veliki Playstation na kotačima.
Neki će istog momenta kategorički tvrditi da nije i da se radi tek o tehnološki naprednom automobilu koji za cilj ima približiti brutalne brzine svakome tko ima dovoljno duboki džep. I to je s jedne strane sasvim u redu, te se postavlja pitanje „koliki kreten moraš biti da bi uz sve te senzore, pomagala i tehnologiju razbio GT-R“.
Pitajte Andreya Yeshchenka.
Zbog sve te tehnološke lucidnosti Nissan GT-R za mnoge ipak predstavlja igraču konzolu na kotačima. Tome u prilog ide i usko povezivanje Nissana s najpoznatijom franšizom iz svijeta simulacija vožnje, odnosno s legendarnim Gran Turismom, čija je prije nekoliko godina osnovana akademija za trening budućih vozačkih zvijezda koristila upravo Nissan GT-R.
Dotične su (buduće) zvijezde svoju karijeru trkača započinjale upravo na Playstationu, te su se kvalificirale za sudjelovanje u GT-akademiji upravo za volanom virtualnog „Godzille“.
Stoga je poveznica između igrače konzole i Nissana GT-R praktički neraskidiva, a svemu tome u prilog ide i ova najnovija demonstracija sile…
Naime, kako bi Nissan još malo promovirao svu sposobnost svog „Godzille“, Playstation 4 Pro dobio još pokojeg kupca, te se najnovija iteracija iz franšize Gran Turimo reklamirala na najbolji mogući način, prije nekoliko dana se pojavio jedan (hm) interesantan video-uradak.
Dotični kombinira mladu nadu iz svijeta automobilizma pod imenom Jann Mardenborough, kontroler igrače konzole Playstation 4 Pro, jedan helikopter, legendarnu stazu Silverstone i jedan „poseban“ Nissan GT-R, koji je pretvoren u ogroman automobil na daljinsko upravljanje.
Ideja je „jednostavna“: GT-R je oplemenjen sustavima koji su podređeni tipkama na PS-kontroleru, helikopter leti i prati automobil, a Jann Mardenborough u helikopteru sjedi s kontrolerom u rukama i vozi GT-R po stazi.
Super, zar ne?!
Video-uradak ne objašnjava o kakvoj se tehnologiji konkretno radi, niti kako ista funkcionira. Ali rezultatno stanje je vrijeme od 1:17.47 uz prosječnu brzinu od 122 km/h i onu maksimalnu koja je tijekom ove poprilično sulude demonstracije sile iznosila 211 kilometara na sat.
Jann Mardenborough je nakon svega izjavio kako „Ovo doista predstavlja nešto neponovljivo i unikatno. GT-R R/C je na jedan nevjerojatan i neponovljiv način doista spojio dva svijeta zajedno – onaj igrački i onaj koji podrazumijeva stvarnost i realnost auto-sporta.
Moram priznati da je upravljanje automobilom putem kontrolera ispalo puno zahtjevnijim poslom, nego se činilo da će biti“.
Iskreno vjerujem u riječi ovog mladog auto-sportaša, jer sve zajedno čak i u sklopu ovog tek nešto više od minute dugog video-uratka izgleda komplicirano i teško. Stoga je demonstracija sile itekako uspjela.
Nekima će se ova ideja dopasti. Nekima neće. No cinici poput mene će u cijeloj priči dobiti još jedan razlog za povezivanje „Godzille“ i Playstationa, što možda nije baš skroz ispravno, ali svejedno zabavlja.
No činjenica i dalje ostaje: Nissan GT-R u današnje vrijeme predstavlja jedan od onih legendarnih automobila koji izuzev slavne povijesti imaju itekako puno aduta i u sadašnjosti.
I da…možda nekima devet godina stara karoserija usprkos revizijama i doradama već ide na jetra, ali usprkos svemu tome Nissan GT-R zajedno sa svim svojim varijacijama na temu kroz povijest jednostavno vrijedi obožavati.