Netko će platiti 500.000 dolara za 29 godina stari Ford!
Kada govorim iz perspektive mlađe generacije u koju i sam pripadam, Ford RS200 bio je uvijek jedan od onih automobila o kojima nismo znali puno i pored onog što smo smatrali klasičnim reli automobilima, a to su Lancer i Impreza, rijetko kada bismo ga odabrali za vožnju u Playstation naslovima kao što je Colin McRae Rally. Rijetki su znali priču koja stoji iza ovog malog dvosjeda.
Ono što prije svega treba znati je da je Ford RS200 u dvije godine proizveden u svega 200 primjeraka, a pokreće ga središnje smješteni 1,8-litreni turbo motor s 4 cilindra koji razvija 250 KS pri 6500 o/min i u suradnji s pogonom na sve kotače lansira automobil od mirujućeg položaja do 100 km/h za ravno 6 sekundi. Hmmm, impresivne performanse, turbo motor, 4WD i iznimno ograničena proizvodnja? Stavimo sve tu o kontekst 1980-ih i priča uskoro postaje jasna. Ovaj je automobil prvenstveno razvijen za sudjelovanje na famoznim reli utrkama Grupe B, u kojoj su ljudi zaduženi za pisanje pravilnika bili prilično širokogrudni, a uvjet za ulazak bilo je minimalno 200 proizvedenih cestovnih izvedbi automobila.
Za sami reli pripremljeni su automobili s većim 2,1-litrenim BDT-E motorima čija je snaga procijenjena na raspon od 550 KS do preko 800 KS, što stavljeno na papir pored brojke 1043 koja opisuje masu u kilogramima (postignutu zahvaljujući karoseriji od kevlara) izaziva poštivanje i strah da se uopće približite jednom takvom automobilu. Uzmite u obzir kratak međuosovinski razmak kao i kratke prevjese i doći ćete do zaključka da ovim automobilom nikada nije bilo lagano upravljati. Svoj puni potencijal Ford RS200 nikada nije pokazao u vrlo kratkoj karijeri u Grupi B, koju je tvrtka odlučila napustiti nakon tragičnog događaja u kojem je portugalski vozač Joaquim Santos sletio u publiku, ali je zato bio prilično uspješan s Martinom Schancheom za upravljačem u RallyCross natjecanjima.
Kolekcionare će razveseliti da upravo zadnji primjerak RS200 iz 1986. godine koji je Ford Europa ikada izradio za cestu uskoro ide na dražbu u organizaciji aukcijske kuće RM Sotheby’s. S nešto manje od 2000 prijeđenih kilometara, ovaj je mehanički savršen primjerak doista jedan od najzanimljivijih ulova. Ipak, njegov povijesni značaj kao i ekskluzivnost znači da su očekivanja prodavača velika kada je riječ o cijeni, točnije između 450 i čak 550 tisuća dolara.